Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Med gråten i halsen

Panik här också nu sista månaderna. Inte ens till hyran kommer jag ha råd med eftersom alla slantar tvingas gå till privata skulder.
Det kommer vara ett helvete dessa 2-3 månader som är kvar tills dess att skuldsaldot försvinner...

Måste väl ändå vara bättre att prioritera hyran än någon skuld?.

Tiger, tror du att jag borde släppa saker, jag har 300 000 i sms lån och blancolån. Min lön borde räcka precis. Jag är jätteorolig. Började skärpa mig nyss vid årsskiftet så det kanske är värt att ge något år. Är så rädd att jag kommer få sota ordentligt för det här...

Det vore att kasta sten i glashus att försöka sig på att ge råd till andra som man själv inte följt. Jag kan bara utgå från min situation och att jag hade med facit i hand gjort helt annorlunda. Inga lösningar eller pengar i världen kan kompensera för hur jag mått och mår. Har i mina ögon kastat bort 10 år till stress över ekonomi, det tär. Men visst har jag på köpet blivit ödmjukare inför livet.
Men det är min situation och reflektion, alla har olika förutsättningar, möjligheter och viljor.

Det vore att kasta sten i glashus att försöka sig på att ge råd till andra som man själv inte följt. Jag kan bara utgå från min situation och att jag hade med facit i hand gjort helt annorlunda. Inga lösningar eller pengar i världen kan kompensera för hur jag mått och mår. Har i mina ögon kastat bort 10 år till stress över ekonomi, det tär. Men visst har jag på köpet blivit ödmjukare inför livet.
Men det är min situation och reflektion, alla har olika förutsättningar, möjligheter och viljor.

Ja, jag tänker bara att om folk är kvar efter tio år har jag säkert också det att vänta. Det är kanske inte så lätt att bara kliva ur :S

Måste väl ändå vara bättre att prioritera hyran än någon skuld?.

Ja jag kommer ju givetvis betala hyran men mina skulder är primärt utav privat karraktär och inte krediter.

Syrran! Jag befann mig i exakt samma situation i maj förra året då jag tog beslut att släppa allt till KFM. T om små sms skulder på 2-3000kr. Pallade inte mer! För mig har det tagit tid med löneutmätningen och står inför detta nu. Skickade idag in inkomsredogörelse med sorg i hjärtat! Vill bara att det ska komma igång så jag får mitt straff och vet vilken budget jag har och förhålla mig till. Mina skulder har uppstått genom överkonsumtion som på senare också gick över till spelberoende. När jag läser listan du skriver på sms-lånen och vilka inkomster ni har, men ändå ligger back tar det mig tillbaka till maj månad 2018. Vi hade exakt samma situation. Gemensamma inkomster på 60 000kr men låg ändå back som er, trots att min man hjälpte mig och betala även sina lån. MEN som @Kimsan72 skriver så slipper man all ångest, oro, mardrömmar och sömnbrist och att man blir jagad av sms bolagen. Har fortsatt oro i magen men inte på samma sätt. Har varit spelfri sedan 1 nov och ska imorgon träffa min psykolog och påbörja behandling för att inte trilla ner igen. Har även stängt av mig från allt spel på spelpaus. Gör det du också. Då jag känner igen mig så mycket i det du beskriver så råder jag dig att släppa allt. Det är inte hållbart i längden. Jag pysslade i flera flera år innan jag hamnade på Kron Kalle.
Storkram❤️

Mår precis så som rubriken!
Har stor ångest inför räkningar som
snart ska betalas det är lån kreditkort mm och då ligger jag efter med viaconto sms pengar flexlimit monetti o frogtail samt kreditkort norweigan, ecster!
Har även större lån marginalen, Forex collector mm!
Hyra el o mobil samt försäkringar är prio ett!
Vet att pengarna inte räcker till att betala allt!
Hur ska jag tänka vad är mini att klara sig en månad på om man lever snålt på två personer ?

Ska försöka betala så mycket som möjligt glömde kortlån o mobil lån samt Säkerfinans!
Hemskt vilken sits man satt sig i eller är det bara att kasta in handduken och släppa skiten!

Jag kanske slår in öppna dörrar här men har du provat allt du kan? Ringt alla bolag och förhandlat med dem? Anledningen till att jag frågar är att min upplevelse med utmätning var att det också gav mig oro. Till skillnad från många andra här som skriver om lättnaden de kände. Det är extremt lite pengar man har att röra sig med och man får pussla och trixa på nästan samma sätt som när man är mitt uppe i det med lånen. Kan kanske vara värt att prova en aggressiv strategi med låneföretagen? Löneutmätningen dränerade mig så till den milda grad att jag rätt snabbt skaffade mig ett extrajobb. Då pratar jag inte att pengarna gick till lyxkonsumtion utan att betala tre lån jag inte släppt och för att kunna unna mig något någon gång. Jag hade fan blivit riktigt bitter annars.

Vet inte hur mycket det rör sig om rent pengamässigt, men ni har en schysst inkomst tillsammans och kan kanske lösa det utan KF`s hjälp? På fredag får jag min första hela lön efter 20 månaders utmätning. 20 låååååånga månader. Jag har kollat min lönespec flera gånger och kan knappt fatta att jag förfogar över mina pengar själv nu.

Vis av erfarenheten undrar jag om jag idag hade släppt lånen som jag gjorde för ca 2 år sedan........men det är inte värt att spekulera i det.

Hoppas det löser sig för dig.

Jag kanske slår in öppna dörrar här men har du provat allt du kan? Ringt alla bolag och förhandlat med dem? Anledningen till att jag frågar är att min upplevelse med utmätning var att det också gav mig oro. Till skillnad från många andra här som skriver om lättnaden de kände. Det är extremt lite pengar man har att röra sig med och man får pussla och trixa på nästan samma sätt som när man är mitt uppe i det med lånen. Kan kanske vara värt att prova en aggressiv strategi med låneföretagen? Löneutmätningen dränerade mig så till den milda grad att jag rätt snabbt skaffade mig ett extrajobb. Då pratar jag inte att pengarna gick till lyxkonsumtion utan att betala tre lån jag inte släppt och för att kunna unna mig något någon gång. Jag hade fan blivit riktigt bitter annars.

Vet inte hur mycket det rör sig om rent pengamässigt, men ni har en schysst inkomst tillsammans och kan kanske lösa det utan KF`s hjälp? På fredag får jag min första hela lön efter 20 månaders utmätning. 20 låååååånga månader. Jag har kollat min lönespec flera gånger och kan knappt fatta att jag förfogar över mina pengar själv nu.

Vis av erfarenheten undrar jag om jag idag hade släppt lånen som jag gjorde för ca 2 år sedan........men det är inte värt att spekulera i det.

Hoppas det löser sig för dig.

Jag kan till viss del förstå & relatera till det Du skriver... Jag vidhåller dock att ångesten, oron, mardrömmarna försvann när ja ”släppte mina skulder” eller dom ebbade ut så sakteliga, men dessa känslor har ersatts av en emellanåt bottenlös sorg istället... :(
En sorg som ibland skrämmer mig & som gör mig orolig om ja inte på sikt kommer ur utmätningen...
Tror inte att mitt psyke kommer mäkta med en utmätning i många år utan någon som helst lättnad...

Jag kan till viss del förstå & relatera till det Du skriver... Jag vidhåller dock att ångesten, oron, mardrömmarna försvann när ja ”släppte mina skulder” eller dom ebbade ut så sakteliga, men dessa känslor har ersatts av en emellanåt bottenlös sorg istället... :(
En sorg som ibland skrämmer mig & som gör mig orolig om ja inte på sikt kommer ur utmätningen...
Tror inte att mitt psyke kommer mäkta med en utmätning i många år utan någon som helst lättnad...

Kan vara så att jag förväxlade oro med sorg, eller att jag inte kom till sorgfasen. Förstår absolut vad du menar. Kan även vara så att 20 månader är piss i Mississippi jämfört med utmätning i många år och att den vetskapen gjorde att jag ”stod ut”. Det kanske låter lätt att fixa ett extra jobb, men det var ingen dans på rosor att jobba 40 h+/vecka och sedan slita på helgen. Men som sagt, den relativt korta tiden med utmätning har säkert gjort det lättare även om jag upplevt det som hårt.

Jag hoppas verkligen att du får skuldsanering så att du kan skymta ljuset i tunneln.

Maila

Jag hade samma problem

Fick ett lån på avbet 200kr och ett annat 500k egentligen skulle de vara 7000 totalt denna månad men hjälpte tilll med avbet

Maila alla minst hälften är förstående berätta lägget.

Blir det inkasso kan de hjälpa till med avbet plan!!

Skriv upp och planera! U can do it.

Jag får cirka 130 000 efter skatt fram till 25 april på fyra löner, allt ska läggas på avbet alla skulder, enl lite. Del går till hyra och lite mat.

Gör upp en plan så är du på rätt köl snart!!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp