- Meddelanden
- 1 297
- Mottagna reaktioner
- 855
- Poäng
- 717
Jag kan byta till ett mer högbetalt jobb. Nackdelen är att jag då sätter min hälsa på spel då jag har vart sjukskriven under en lång period för utmattningssyndrom. Jag är orolig över att krasha igen. Däremot har jag 2 extra jobb som jag ska satsa på nu. Har inre vågat jobba innan utmätningen kom igång för att dem inte skulle se min inkomst därifrån direkt. Jag hoppas kunna jobba där länge.Och mitt tips är, precis som jag skulle behöva ta itu med själv också: sätt dig ner och kolla på alla möjligheter till att öka inkomsten. Kan vi byta till mer välbetalda jobb? Kan vi hitta extrajobb?
Och sen tänker jag så mkt på hur man lever hemma. Har ju ingen aning om din livssituation ser ut hemmavid, men jag inser att jag kan göra jättemycket för att minska utgifter genom att planera mat till exempel. Men jag har inte ORKAT.
superbra att du satsar på att betala av dina nära och kära också: tänk vad skönt när dom skulderna är borta!!! Det kommer ju vara en otrolig lättnad.
Läste nu här ovan att en del menar att dina avgifter kommer att öka? Tycker att du ska ringa KF och fråga, så att du känner att du har kontroll.![]()
Vill verkligen betala av dem. Det är till 3 olika personer, en behöver jag bara betala 1000kr i månaden till, ena är flexibel och den tredje som också är minst skulle jag behöva betala av.
Med lite disciplin bör det kunna lösas till senast augusti september, den minsta alltså.
Jag kanske borde ringa KF och fråga. Men känns ju konstigt om deras hemsida inte stämmer? Där står det att saldot ska vara noll 2033.