Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Maria N's väg mot att bli skuldfri

Inom vården Arbetar jag extra. Skulle dock vilja ha något mer välbetalt. Men det finns alltid timmar att ta in inom vården. Får se till att byta direkt bara när KF hittar det. Då är dock vården bra.

Jobb inom data vid tid är nog svårt. Haha du får sex chatta. Såg det någonstans här i forumet.
Klandrar dem inte, det är en desperat lösning. Jag har själv funderat och spekulerat i sjuka saker stundvis. Sälja njurar, bli försöksperson, sälja foton på fötter och allt vad fan det nu finns.
Dock inte gjort något av det. Tack och lov.

Alltså bygg, it och handel är väl det bästa betalda
Mest flexibelt är vården skulle jag säga.

Nu står det inte 2033 längre. Skulden ökade med typ 70.000 Idag. Jag hade nog inte räknat fel från början med andra orD. enligt prognosen ska jag nu ha 300.000 kvar att betala 2033, hur fan det nu är möjligt.

det kommer inte att hända. Jag accepterar inte det. Dör av tanken.

Jag får jämka ännu mer, jobba hårdare och trakassera inkasso dagligen tills dem tröttnar på mig och fryser räntan. När det närmar sig slutbetalning ska jag få dem att återkalla det mot ett belopp. Det måste finnas kryphål och genvägar. Det finns det ju till allt annat.
Sexchatta och fota fötter: jag döööör! Eller kanske sälja använda trosor. Det är en bransch har jag hört :facejoy:

jag hoppas så att jag hittar ett annat alternativ till extrainkomster, haha.

ah, men SKIT att beloppet ändrats. Men som du säger, det är bara att göra vad du kan och så får du omförhandla längs vägen. Du kanske blir en sjukt bra upphandlare efter det och blir supervälbetald!

ja vården är ju också bra på det sättet att ob gör sån stor skillnad, mvh sitter på nattjobbet!

Sexchatta och fota fötter: jag döööör! Eller kanske sälja använda trosor. Det är en bransch har jag hört :facejoy:

jag hoppas så att jag hittar ett annat alternativ till extrainkomster, haha.

ah, men SKIT att beloppet ändrats. Men som du säger, det är bara att göra vad du kan och så får du omförhandla längs vägen. Du kanske blir en sjukt bra upphandlare efter det och blir supervälbetald!

ja vården är ju också bra på det sättet att ob gör sån stor skillnad, mvh sitter på nattjobbet!
Hahaha. Bra tips, kanske säljer mina trosor också
Nöden har ju ingen lag sägs det. Hahaha
Helst vill jag också ha fler och andra inkomster än det. Haha.

Jag har också natt jobb, jobbar inte nu dock, har vart för rädd för att kf skulle få nys om det. Nu bmr det vara lugnt när utmätning är igpng, dem bör väl inte göra någon tillgpnsutredning än pånett tag.
det här med natt jobb gillar jag, jag gillar det att man bränner av 12h i ett svep. Det krävs inte många pass för att det ska klirrar till lite. Det är väl det jag tänkt göra och fortsätta med som extra. Jag har dessutom möjlighet att sova rätt mycket på mitt jobb med fullt betalt. Tacksamt.

Okej,
Idag dras det 11400kr i månaden på min lön.
OM det stället hade dragits 20.000kr i månaden skulle jag vara skukdfri maj 2027.
Jag måste alltså skjuta in 8600kr extra varje månad då är jag enligt KF skuldprognos skuldfri 2027.
Detta innebär att jag behöver arbeta in 10.000kr mer I månaden, jag jämkar så 3000kr extra får jag redan utöver vilket då i praktiken innebär att det räcker med att jag tjänar 7000kr extra i månaden för att vara klar 2027 istället för någon gång efter 2033.
Detta är alltså om KF skulle kunna dra av detta, jag kommer göra riktade betalningar vilket då kommer att korta av tiden desto mer.

När jag beräknade det på detta vis kändes det lite mer hoppfullt. I praktiken så innebär det 31h extra I månaden, vilket motsvarar 3 nattpass per månad eller 3st långpass på en helgdag.

Nu ser jag hopp igen.
Mitt mål är numera att TOTALT ignorera KF skuldprognos och istället gå på min nya prognos som jag förvisso använt med hjälp av KF prognos.

Rimligt? TOTALT. Jag ska vara skuldfri 2027.
Fast besluten att ha betalat av 663.000kr år 2027 plus mina privata skulder på 65.000kr.
Japp, vi får väl se. Imorgon startar första dragningen på min lön och den första dagen på mitt nya liv.

Nu kör vi!

Senast ändrad:
Härligt att höra! Med ditt driv och engagemang kommer du lyckas. Håll din plan och uppdatera löpande din kalkyl, så är jag säker på att du kommer lyckas!!!

Ett tips är att jämka lite mer än du tror. Det gör att du får loss pengar året innan, och istället får lite restskatt året efter. Detta ”lån” av staten gör att du kan få än lite kortare tid med löneutmätning.

Härligt att höra! Med ditt driv och engagemang kommer du lyckas. Håll din plan och uppdatera löpande din kalkyl, så är jag säker på att du kommer lyckas!!!

Ett tips är att jämka lite mer än du tror. Det gör att du får loss pengar året innan, och istället får lite restskatt året efter. Detta ”lån” av staten gör att du kan få än lite kortare tid med löneutmätning.
Tack för pepp.
Jag ska uppdatera löpande här hur det går, detta forum är min största och enda pepp.
Det är exakt så jag gör nu, jämkar lite mer. har 9%, jag hade hoppats på att det skulle bli noll för la på rejält, men det vart bara 9 ändå. Kanske lika bra. Tänker att jag kommer tjäna på att låna av staten varje år. December 2027 är min deadline.

Tack för pepp.
Jag ska uppdatera löpande här hur det går, detta forum är min största och enda pepp.
Det är exakt så jag gör nu, jämkar lite mer. har 9%, jag hade hoppats på att det skulle bli noll för la på rejält, men det vart bara 9 ändå. Kanske lika bra. Tänker att jag kommer tjäna på att låna av staten varje år. December 2027 är min deadline.

Grymt, du verkar ha tänkt på allt :)
Ska bli intressant och spännande att följa din resa mot 2027, då jag har en liknande resa mot 2025.
Ser så mycket fram emot en avslutad löneutmätning och få känna mig fri, inte ha några skulder/krediter och varje månad få njuta av hela den lön jag tjänat in.

Grymt, du verkar ha tänkt på allt :)
Ska bli intressant och spännande att följa din resa mot 2027, då jag har en liknande resa mot 2025.
Ser så mycket fram emot en avslutad löneutmätning och få känna mig fri, inte ha några skulder/krediter och varje månad få njuta av hela den lön jag tjänat in.
Tack och detsamma :) är du klar 2025?
Herregud, vilken sjuk känsla när man är klar. Det kommer bli första gången på 15 år som jag får behålla en hel lön utan massa lån, krediter eller utmätning. Vad rik man kommer känna sig. Eller så satsar man p0batt fortsätta leva typ som man är van och så kan man spara undan 10.000kr i månaden. Helt galet.

Senast ändrad:
Vad glad jag blir att få se ditt driv, och vilken planering du har!! Grymt jobbat. <3 Du kommer fixa det här galant, vi hejar på dig.

Okej,
Idag dras det 11400kr i månaden på min lön.
OM det stället hade dragits 20.000kr i månaden skulle jag vara skukdfri maj 2027.
Jag måste alltså skjuta in 8600kr extra varje månad då är jag enligt KF skuldprognos skuldfri 2027.
Detta innebär att jag behöver arbeta in 10.000kr mer I månaden, jag jämkar så 3000kr extra får jag redan utöver vilket då i praktiken innebär att det räcker med att jag tjänar 7000kr extra i månaden för att vara klar 2027 istället för någon gång efter 2033.
Detta är alltså om KF skulle kunna dra av detta, jag kommer göra riktade betalningar vilket då kommer att korta av tiden desto mer.

När jag beräknade det på detta vis kändes det lite mer hoppfullt. I praktiken så innebär det 31h extra I månaden, vilket motsvarar 3 nattpass per månad eller 3st långpass på en helgdag.

Nu ser jag hopp igen.
Mitt mål är numera att TOTALT ignorera KF skuldprognos och istället gå på min nya prognos som jag förvisso använt med hjälp av KF prognos.

Rimligt? TOTALT. Jag ska vara skuldfri 2027.
Fast besluten att ha betalat av 663.000kr år 2027 plus mina privata skulder på 65.000kr.
Japp, vi får väl se. Imorgon startar första dragningen på min lön och den första dagen på mitt nya liv.

Nu kör vi!
Hurra vilket peppigt inlägg! <3

Dagens ros
- Första dragningen på lönen är genomförd.
- Payex fryser räntan och ger mig en amorteringsplan med valfritt belopp på en skuld om 12.000kr.
- Sergel vill se några dragningar på utmätningen, vi skulle höras om ett par månader för att se huruvida de kunde frysa min ränta eller hjälpa till på annat sätt.

Dagens ris: Brixo stryker räntan mot stt jag betalar in 11.000kr - uteslutet.

Att göra imorgon: ringa allektum, lowell och intrum för att diskutera kring mina skulder och gå igenom min ekonomi för att diskutera om de kan göra något för mig.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp