Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Make spelmissbrukare, hjälp!!!

wasakredit med bara han som låntagare? Eller bolån med oss båda som låntagare?

• Wasakredit

Röster: 11 84.6%
  • Bolån

Röster: 2 15.4%

• Totalt antal röstare
    13
Kommer fortsätta stå fast vid mina krav tyvärr jag har inget annat val. Drar iväg med dottern till Danmark i en vecka så får se vi vad som händer när jag är tillbaka... tackar alla så mycket för allt stöd, det gjorde mig faktiskt så mycket klokare och starkare än vad jag anat.

Önskar jag skrivit här och delat med mig från första början...

Kommer fortsätta stå fast vid mina krav tyvärr jag har inget annat val. Drar iväg med dottern till Danmark i en vecka så får se vi vad som händer när jag är tillbaka... tackar alla så mycket för allt stöd, det gjorde mig faktiskt så mycket klokare och starkare än vad jag anat.

Önskar jag skrivit här och delat med mig från första början...

Riktigt bra idé!
Hoppas ni får det hygge i grannlandet.
Går din hälsa åt fanders då spelar inte ekonomin någon roll så håll fokus på ditt välmående och hälsa i första hand.
Män finns det många utav.

Ställer man som spelmissbrukare det kravet skulle jag be honom fixa papperna på en gång. Detta är ett utpressningsförsök för att slippa ta eget ansvar. Och jag vill inte att du tar detta fel men helt allvarligt? Begära skilsmässa för att du inte vill belåna huset trots att han faktiskt fått lån via Wasa. Det finns många av oss som gladeligen skulle vilja ha den möjligheten, att få lånet. Man kan ju tro att du inte betyder något för honom när han gör sådär. Jag hävdar fortfarande att du måste få honom att ta hjälp(terapi, samtal etc.) Känns lite gran som att han inte förtjänar en förstående tjej som du...…

Stay strong....

Nu ikväll ringer min svärfar mig och jag får en UTSKÄLLNING deluxe...

Min man sprang över dit förut och nu har alla gått ihop sig för att jag är självisk!

Blev riktigt förbannad då och sa att min svärfar själv kunde belåna sitt hus isåfall för att hjälpa sin son han älskar så mycket och litar på honom 100%. Pengar är inget problem för honom då han har det bra ställt och om hans son då inte har problem då kan han ställa upp tycker jag.
Jag tror även att dina svärföräldrar är enormt pressade av denna situation och det är en reaktion/sätt att få ur sig frustrationen, dock ej ett okej beteende.
Låt de hjälpa sin son och stå på dig i ditt beslut.
Eloge till dig.

Jag blir verkligen upprörd hur skamligt dina svärföräldrar hanterar situationen!

Ring dem och ställ en rakfråga: Om de inte tror på att deras son har allvarliga spelproblem, varför tar de inte ett lån i sitt namn och hjälper honom?

Varför lasta över allt på dig?!!!!!!

Och tyvärr som flera redan har skrivit här så tror jag att han har flera lån än han erkänner.

Vem är det som öppnar brevlådan hos er? Om ni inte har brevnedkast så ställ även krav att bara du ska ha nyckel till brevlådan.

Han kan ha massa andra lån som inte syns på Uc:n.

Och till sist: ponera nu att han faktiskt inte har spelproblem... om det vore så då dyker det upp ett antal frågor som inte kan besvaras, det verkar helt ologiskt att han skulle vara besatt till att låna på bostaden så pass mkt att han väljer skilsmässa framför att ta ett lån i sitt eget namn.

Nää... han döljer ngt.

Det är bra att det ringer väckarklockor hos dig!

Hej allihopa!
Sitter fortfarande med en make som förnekar sina verkliga problem och allt är fortfarande åt skogen tyvärr.
Eftersom att han ställde krav mellan att belåna vår lägenhet eller skilsmässa så har mina misstankar blivit ännu starkare, jag tror nämligen han har fler skulder än vad han berättat om. Kan man genom något företag/app bevisa alla hans lån?

Hej allihopa!
Sitter fortfarande med en make som förnekar sina verkliga problem och allt är fortfarande åt skogen tyvärr.
Eftersom att han ställde krav mellan att belåna vår lägenhet eller skilsmässa så har mina misstankar blivit ännu starkare, jag tror nämligen han har fler skulder än vad han berättat om. Kan man genom något företag/app bevisa alla hans lån?
Det förstod jag ganska snabbt att han har. Tyvärr.
Ett saldo hos KFM kan vem som helst få men det andra kan jag inte tänka mig att man kan få.

Hej allihopa!

Så trist att höra att han fortf envisas med att låna på bostaden.

Jag gissar på att om han har fler lån än vad han har berättat om så handlar det om smslån som ska ha utbetlaats till ett konto i hans namn. Jag t ex har ett konto i mitt namn men sen har jag och min sambo ett gemensamt konto för löneinsättningar och betalning av räkningar etc.

Du kan ju fråga din man om han har ngt annat konto som du inte känner till och be honom logga in där så kan du se vilka transaktioner som har gjorts och om han fått smslån eller andralån. Men om han kommer vilja göra det är en annan sak.

Annars blir det svårt för dig att "bevisa". Det är sekretessbelagt vilka lån man har så inget företag skulle vilja prata med dig om vilka lån din man har.

Ett annat sätt är om du kan se hans deklaration, om du tittar på vilka företag han har betalat räntor till under år 2017 så är det de företagen han har skulder/lån till.

Så trist att höra att han fortf envisas med att låna på bostaden.

Jag gissar på att om han har fler lån än vad han har berättat om så handlar det om smslån som ska ha utbetlaats till ett konto i hans namn. Jag t ex har ett konto i mitt namn men sen har jag och min sambo ett gemensamt konto för löneinsättningar och betalning av räkningar etc.

Du kan ju fråga din man om han har ngt annat konto som du inte känner till och be honom logga in där så kan du se vilka transaktioner som har gjorts och om han fått smslån eller andralån. Men om han kommer vilja göra det är en annan sak.

Annars blir det svårt för dig att "bevisa". Det är sekretessbelagt vilka lån man har så inget företag skulle vilja prata med dig om vilka lån din man har.

Ett annat sätt är om du kan se hans deklaration, om du tittar på vilka företag han har betalat räntor till under år 2017 så är det de företagen han har skulder/lån till.
Om jag får honom att gå med på att bevisa det då? Han envisas ju med att han inte har lån, så om man med hans vilja kan få honom att bevisa det då?

Om jag får honom att gå med på att bevisa det då? Han envisas ju med att han inte har lån, så om man med hans vilja kan få honom att bevisa det då?

Jo... men jag tror att om han vill dölja saker för dig så finns det alltid ett sätt, även om han skulle gå med på att "bevisa"... han kan styra och välja hur mkt som han vill ska komma fram.

Men som sagt be honom visa sin deklaration så ser du där vilka han har skulder till men inte om lånen är tagna i år.

Jag menar, du kanske inte ska fokusera på att få "bevis", känns lite fel ända, så länge han inte inser att han har problem. Det är han som ska gå med på dina krav, inte tvärtom...

Vad säger han som argument till att han inte vill ta ett eget lån i sitt namn? Varför så viktigt att låna på bostaden? Du dras med i skiten mkt mer om det händer ngt längre fram om du går med på att låna på bostaden.

Det är en svår situation men mitt råd är att du först bestämmer dig för din ståndpunkt, vad vill du och vad är du beredd att göra. Sen utformar du dina "villkor" och då får han acceptera om han vill ha sin familj kvar.

Han borde vara tacksam att du fortfarande är kvar.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp