Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Make spelmissbrukare, hjälp!!!

wasakredit med bara han som låntagare? Eller bolån med oss båda som låntagare?

• Wasakredit

Röster: 11 84.6%
  • Bolån

Röster: 2 15.4%

• Totalt antal röstare
    13
Jag tror att hans skulder är fler och större än vad som hittills kommit fram.
Snälla, en sista gång gör inte det!
Använd mig som ett skräckexempel då jag hjälpt två personer och idag sitter med 1.3 miljoner i skuld.
Börjar tyvärr misstänka det också men hoppas verkligen inte!

Tänker efter detta absolut INTE låna någonting, att han ens vågar ställa ultimatum efter detta. Har mig själv och dottern och tänka på och behöver isåfall själv pengarna vid skilsmässan.

Kan du inte få inblick i hans bank(internet),har gett inblick till man så att han kan se vad som kommer in på lönekontot och vart mina pengar tar vägen.I vårt fall är det jag som spelat upp massor med pengar (spelmissbrukare).Jag är väldigt ödmjukt och tillmötesgående för min man,då han faktiskt har ställ upp i vått och torrt.Jag är inte i läget att ställa krav eller att vara kaxig,då jag felat som F....n.

Kan du inte få inblick i hans bank(internet),har gett inblick till man så att han kan se vad som kommer in på lönekontot och vart mina pengar tar vägen.I vårt fall är det jag som spelat upp massor med pengar (spelmissbrukare).Jag är väldigt ödmjukt och tillmötesgående för min man,då han faktiskt har ställ upp i vått och torrt.Jag är inte i läget att ställa krav eller att vara kaxig,då jag felat som F....n.
Jo det har jag fått men det var bara en månad tyvärr allt var ordentligt. Han betalade alla lån och överskottet skulle gå till att amortera lånet med högst ränta. Dock denna månad gjorde han en u-sväng. Han har nu sparat 25t efter lönen istället för att betala av sina lån.

När jag frågar varför han inte betalar så svarar han med att de behövs till kommande månad då han får mindre lön pga semestern denna månad och de behövs till hushållet. Vilket är rent skitsnack hans sämsta lön är 30t netto och då har vi inga större räkningar.

Jag sa då att betala av lånen med 25t denna månad så står jag för kostnaderna kommande månad men svaret blev tvärt nej!

Jo det har jag fått men det var bara en månad tyvärr allt var ordentligt. Han betalade alla lån och överskottet skulle gå till att amortera lånet med högst ränta. Dock denna månad gjorde han en u-sväng. Han har nu sparat 25t efter lönen istället för att betala av sina lån.

När jag frågar varför han inte betalar så svarar han med att de behövs till kommande månad då han får mindre lön pga semestern denna månad och de behövs till hushållet. Vilket är rent skitsnack hans sämsta lön är 30t netto och då har vi inga större räkningar.

Jag sa då att betala av lånen med 25t denna månad så står jag för kostnaderna kommande månad men svaret blev tvärt nej!

Ser du att dessa pengar är sparade? Eller säger han att de är sparade till nästa månad. För om du inte kan se dem på ngt konto finns risk att han antingen har spelat bort dem eller har ev privata skulder att betala. I vilket fall låter det skumt.

Han döljer något. -:(

Ser du att dessa pengar är sparade? Eller säger han att de är sparade till nästa månad. För om du inte kan se dem på ngt konto finns risk att han antingen har spelat bort dem eller har ev privata skulder att betala. I vilket fall låter det skumt.
Han har de kvar på kontot, för tillfället iallafall...

Okey , men från och med nu måste du ha tillgång till att se på hans konto när som helst,inte bara 1 månad.Det är du som ska ställa krav på honom.Jag tycker alltid att man förtjänar en andra chans.Är han inte med och ror i samma båt som du,så kanske du ska börja tänka på dig själv och ert barn.

Okey , men från och med nu måste du ha tillgång till att se på hans konto när som helst,inte bara 1 månad.Det är du som ska ställa krav på honom.Jag tycker alltid att man förtjänar en andra chans.Är han inte med och ror i samma båt som du,så kanske du ska börja tänka på dig själv och ert barn.
Jag tycker precis som du att alla förtjänar en andra chans och har varit beredd att ge honom den chansen. Jag har sträckt ut min hand och vill att han söker hjälp, det vägrar han.

Han vägrar ta ett samlingslån för att täcka de 5-6 lånen han har och ser bara bolånet som ett alternativ. Jag är inte beredd på att låna på lägenheten då han inte gett mig något förtroende, han och hans familj lever i en förnekelse och menar på att han inte har problem.

Som sagt jag tänker avvakta tills hans ilska lagt ner sig, om den nu gör det. Ger han mig samma ultimatum om att det är skilsmässa eller bolån som gäller får jag börja tänka på mig själv och vår dotter.

Du gör helt rätt!

Det kan hända att han Har fler lån och faktiskt inte kan ta ett samlingslån och har bara ett alternativ kvar och det är du och lägenheten, räkna med att en spelmissbrukare ljuger för att förmildra omständigheterna för andra men också sig själv.

Jag tycker det låter som att han fortfarande är inne i en spelbubbla och vill lösa allt så fort som möjligt, men med egna erfarenheter så vet jag att man tänker nu är det löst och jag kan vinna tillbaka allt, det gör man inte, och gör man det spelar man även bort vinsten och lite till.

Jag tror det är bra att du väntar så kanske verkligheten hinner komma ifatt honom innan han hoppar in i bubblan igen.

Och det är inte ditt ansvar att städa efter honom, sätt stop nu innan det går så långt att ni inte har något annat val än att sälja lägenheten.

Du har din dotter som kommer ge dig styrka, du verkar vara en väldigt stark person!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp