Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Make spelmissbrukare, hjälp!!!

wasakredit med bara han som låntagare? Eller bolån med oss båda som låntagare?

• Wasakredit

Röster: 11 84.6%
  • Bolån

Röster: 2 15.4%

• Totalt antal röstare
    13
Vet inte ens varför jag delar med mig av allt här men på ett sätt känns det skönt att veta att inte vara ensam om denna situation. Som tidigare sagts så är jag helt mållös sedan 1,5 månad sedan och kan absolut inte se ljuset i tunneln.

Har verkligen suttit hela dagen igår och visat missbruksbeteenden och det läskiga är att alla beskriver honom så bra. Det blir såklart inte bättre av att hans familj lever i en förnekelse och försöker kasta skit på mig. Fick nämligen höra igår att han kanske spelade för att jag studerat samt att vi har haft privata problem som lett till hans spelande. Hade inget mer att säga efter detta ALLS. De vet om att jag jobbat varje lediga stund från studierna för att slippa ta CSN samt för att betala hemma så att slänga skit på mig efter allt som vi gått igenom är för mig oacceptabelt.

Satt som sagt med honom hela dagen igår för att komma fram till en lösning och när han insåg att jag inte tänker låna på huset till att börja med gav han mig ett ultimatum.

Lån på bostan eller skilsmässa.

Är helt förkrossad, försöker visa han en väg ut och vill verkligen hjälpa honom men så är det han som ställer detta framför mig?

Jag har väl lika stor rätt då att begära skilsmässa eller att han ska söka hjälp.

Men kära vän... ställde HAN ultimatum till DIG? Har du spelat bort 300 000 kr? och gått bakom hans rygg? Och är det du som vägrar ta hjälp?

Hur mkt betyder ni för honom kan man undra. Vill inte göra dig mer ledsen än vad du är, men det låter som att han kör med utpressning och det är inte ok!

oavsett vilka relationsproblem ni har så är det inte ditt fel att han har spelat bort pengarna, man har ett val, man gör ett val.

Om ni är gifta och har en 5-åring så är det väl minst 6 månaders betänketid innan en skilsmässa kan gå igenom?

I det läget, för att du ska få lite andrum så är mitt råd att någon av er flyttar ut ett tag, om ni har möjlighet till det. Att han bor hos sina föräldrar, vän, släkting etc eller om du kan flytta ut tillfälligt. Om du visar att du är beredd att lämna honom (även om tillfälligt) då kanske ringer en klocka i hans huvud.

Tyvärr verkar han förneka sina spelproblem och skylla dem på dig dessutom... då är chansen tilla tt han verkligen verkligen ska sluta spela inte så stor.

Jag har gått igenom skilsmässa med en 3-åring, det är nu 23 år sedan, i efterhand gjorde jag ett mycket klokt val att lämna äktenskapet. Man är precis så stark som det behövs... och lite till.

Innerst inne vet du vad som är rätt för dig att göra. lever man med en missbrukare längre tid så blir man ju medberoende och börjar själv försvara beteendet och återfallen. Det finns alltid en bortförklaring nära till hands.

Så långt har det inte gått för dig än, du verkar kunna se klarsynt på situationen.

Men återigen... han har ingen rätt att ställa ultimatum.

Går du med på hans villkor kommer han fortsätta spela och hota dig igen nästa gång du kommer på honom.

Han vet exakt hur mycket han kan låna upp på bostaden och kommer fortsätta tills det är maxbelånat och då står även du med på det lånet.

Han kommer inte ta ansvar för dem pengarna för han lägger redan nu skulden på dig och får dessutom backning av sina föräldrar.

Han tycker det är sitt fel så varje gång ni bråkar kommer han spela för att han tycker han har rätt till det, man hittar alltid på ursäkter för att spela.

Du måste sätta ned foten nu och om han vill skiljas är det hans beslut och inte ditt betona det väl.
Då Har han valt missbruket framför sin familj.
Det är din framtid som står på spel, har läst om personer som vart skuldsatta upp över öronen för att deras partner spelade bort allting sedan tog det slut.

Hoppas det löser sig för dig vi finns alltid här och stöttar, jag är själv nykter spelmissbrukare och vet hur man tänker.

Det var precis det jag sa, att han tar missbruket före mig och sin dotter. Men det är inga hål i öronen på han tyvärr för tillfället. Han försöker göra allt för att trycka ner mig när jag gjort det jag kan för att stötta han i denna hemska tid.

Han försöker intala mig om att det är JAG som kommer att vara värdelös utan honom. Av den anledning till att jag pluggar, bor i Sthlm med höga hyror överallt och inte kommer att ha råd, men även för att jag inte har ett fastjobb. Han litar på sin höga inkomst och försöker ha den makten psykiskt över mig.
Är helt mållös sedan igår utan att ha kunnat sova något...
jag menar han har lånat 300 000 men sedan har han spelat alla pengar som varit över från hans lön vilket varit 20 000 i månaden. Så det är bara 240 000 under ETT ÅR! Alla sparade pengar borta så hans spelande är närmare miljonen men det är det ingen som hör.

Det var precis det jag sa, att han tar missbruket före mig och sin dotter. Men det är inga hål i öronen på han tyvärr för tillfället. Han försöker göra allt för att trycka ner mig när jag gjort det jag kan för att stötta han i denna hemska tid.

Han försöker intala mig om att det är JAG som kommer att vara värdelös utan honom. Av den anledning till att jag pluggar, bor i Sthlm med höga hyror överallt och inte kommer att ha råd, men även för att jag inte har ett fastjobb. Han litar på sin höga inkomst och försöker ha den makten psykiskt över mig.
jag menar han har lånat 300 000 men sedan har han spelat alla pengar som varit över från hans lön vilket varit 20 000 i månaden. Så det är bara 240 000 under ETT ÅR! Alla sparade pengar borta så hans spelande är närmare miljonen men det är det ingen som hör.

Begär kontoutdrag ett år tillbaka och få det svart på vitt. Ska kanske även hans föräldrar förstår.

Vet ej hur din boendesituation är men om du pluggar och bor i Sthlm och inte har studentrum så finns flera facebooksgrupper om att hyra i andra hand, del i lägenhet etc.

du kommer att behöva ta CSN lånet men det är ett snällt lån! Kolla även om du har rätt till bostadsbidrag. Det fick jag när jag skilde mig, jag pluggade också då!

Allt är möjligt! Nu när du har berättat lite mer om hur han försöker hota dig med att du inte kommer att klara dig utan honom så verkar han inte vara ngt sympatisk person. Han borde känna ånger och be om förlåtelse och säga att han är beredd på allt bara du inte lämnar honom.

var stark!

Ta inte åt dig!
Jag har som sagt levt med en missbrukare med exakt samma attityd.
Så länge missbruket pågår är du och din dotter nummer två, beroendet är starkare än förnuftet och kärleken.

Det är hårt och smärtsamt men det finns inget att göra om han själv inte är där.
Tänk på dig själv och dottern så ska du se att framtiden blir till er fördel.

Ska tillägga att det är beroendet som lockar fram dessa sidor. Man får inte glömma under vilken stress och press det är att vara beroende. Ingen ursäkt men kanske en mer ödmjuk förståelse för hur och varför de beter sig illa.

Vet ej hur din boendesituation är men om du pluggar och bor i Sthlm och inte har studentrum så finns flera facebooksgrupper om att hyra i andra hand, del i lägenhet etc.

du kommer att behöva ta CSN lånet men det är ett snällt lån! Kolla även om du har rätt till bostadsbidrag. Det fick jag när jag skilde mig, jag pluggade också då!

Allt är möjligt! Nu när du har berättat lite mer om hur han försöker hota dig med att du inte kommer att klara dig utan honom så verkar han inte vara ngt sympatisk person. Han borde känna ånger och be om förlåtelse och säga att han är beredd på allt bara du inte lämnar honom.

var stark!

Ja det här med skilsmässa var nästan en större chock än spelskulderna...Efter 10 år tillsammans och bara för att han inte får som han vill...

Vi har en bostadsrätt nu som isåfall skulle säljas och vi har bra med vinst. Dock är jag medveten om att det blir svårt att få banklån själv ensamstående med studier kvar och inget fastjobb.

Är 26 år och mina föräldrar bor i stort hus och de skulle mer än gärna öppna upp rum åt mig och dottern. Så det är skönt att veta att jag har dom iallafall. I värsta fall får jag väl bo hos de tills studierna är klara och jag har ett fastjobb så jag kan använda vinstpengarna Som kontantinsats.

Ska tillägga att det är beroendet som lockar fram dessa sidor. Man får inte glömma under vilken stress och press det är att vara beroende. Ingen ursäkt men kanske en mer ödmjuk förståelse för hur och varför de beter sig illa.
Jo det är jag medveten om och tänker såklart vänta ut hans ilska men har slut på kraft. Vet verkligen inte hur han själv ska bli medveten om sitt beteende och beroende

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp