Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

MacBook Neo vs MacBook Air 2017 – värd att uppgradera?

Ja alltså min har överlevt 10 år och den används dagligen flera timmar.
Både jag och frugan skrev vår respektive C-uppsats på den på universitetet så helt sanslöst den fortfarande funkar.

Men som sagt lite störigt den måste vara inkopplad i ström osv.

Tänkte ge den här Neo en chans.

Där betalar man för kvalité, inte bara äpplet :cool:

För 9 papp kan nog en Neo vara en bra deal, det är liiiite lite minne (8gb) men jag tror bara det är en förklädd ipad om jag ska vara ärlig. Så kanske funkar.
Jag hade dock inte förväntat mig att den pallar för mycket. Och din Air kan faktiskt ha bättre prestanda på vissa aktiviteter.

Det är väl lite en fråga om vad den kommer att kosta. Jag köpte en MacBook Pro M1 Pro 16" för 9.000kr nyss. Det är den överlägset bästa maskinen jag någonsin ägt. Både till spel, musikproduktion och att konsumera internet på ett njutbart sätt.

Det är väl lite en fråga om vad den kommer att kosta. Jag köpte en MacBook Pro M1 Pro 16" för 9.000kr nyss. Det är den överlägset bästa maskinen jag någonsin ägt. Både till spel, musikproduktion och att konsumera internet på ett njutbart sätt.

Begagnad?

Skulle jag tro, M1 är flera generationer gammal.
Det är M5 som "gäller" nu :)

Men det kan vara värt att kolla begagnat marknaden nu när en ny generation kommer.
Många "apple fanboiz" köper det senaste och säljer det gamla.

Tänkte ge den här Neo en chans.
Kollade upp priser igen. Riktpriset I Sverige är 7995 och uppåt. Å pga att den "bara" har 8gb ram och har den specifika processorn som nämns.

Skulle jag valt en macbook air m2 eller uppåt istället. Men du väljer ju såklart själv. Bara ett vänligt tips.

Kollade upp priser igen. Riktpriset I Sverige är 7995 och uppåt. Å pga att den "bara" har 8gb ram och har den specifika processorn som nämns.

Skulle jag valt en macbook air m2 eller uppåt istället. Men du väljer ju såklart själv. Bara ett vänligt tips.

Vad kostar dom?

Du borde kunna hitta på blocket ner mot 6000 för 8gb och 256gb disk.

Kanske runt 7-8000kr om du satsar på 16gb.

Nästa fråga blir ju hur mycket utrymme du behöver. Mycket program osv? Då kan ju 256gb bli för lite och 512gb bättre, men då blir ju prisklassen lite dyrare också.

Jag vill ju helst ha en ny men då antar jag att man ska uppemot 12-15.000?

Behöver inte alls mycket utrymme!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp