Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

MacBook Neo vs MacBook Air 2017 – värd att uppgradera?

Jag vill ju helst ha en ny men då antar jag att man ska uppemot 12-15.000?

Behöver inte alls mycket utrymme!

Okeej. Förra årets modell. Dvs M4. Som kommer med 16gb ram. Går fortfarande köpa ny i butik. Ligger på 10990 hos några webbutiker iaf.

Okeej. Förra årets modell. Dvs M4. Som kommer med 16gb ram. Går fortfarande köpa ny i butik. Ligger på 10990 hos några webbutiker iaf.

Det tycker jag är ett väldigt bra pris ändå.

Ja. Och ärligt talat, M1 är mer än vad 90% av alla vanliga användare behöver. Är man professionell fotograf eller 3D-renderare, ja då är man kanske i behov av M4/M5. Men gå inte på hypen.
32gb ram, 1tb disk. Kommer inte behövs bytas på flera år till.

Ja. Och ärligt talat, M1 är mer än vad 90% av alla vanliga användare behöver. Är man professionell fotograf eller 3D-renderare, ja då är man kanske i behov av M4/M5. Men gå inte på hypen.
32gb ram, 1tb disk. Kommer inte behövs bytas på flera år till.

Men en m1 pro är ju overkill. Speciellt tanke på priset. Då kan ju Terry lika gärna ta en vanlig m1. Men han vill ju helst ha en ny dator inte begagnad. För en vanlig m1 må ju gå ner mot 5-6000

Men en m1 pro är ju overkill. Speciellt tanke på priset. Då kan ju Terry lika gärna ta en vanlig m1. Men han vill ju helst ha en ny dator inte begagnad. För en vanlig m1 må ju gå ner mot 5-6000
Jag gör en hel del musik, så för mig är den perfekt. Nackdelen med neo är ju tex bakbelyst tangentbord och rätt uselt portutbud. Jag skulle hellre köpt en Air M4 isf. Lite dyrare men mycket bättre.

Allt handlar ju om vad man använder datorn till. Jag BARA surfar + ser filmer serier. Ja och Spotify. Skriver mycket i word/excell också.

På tok för mycket sett till prestanda. En begagnad macbook air m4 för runt 9500 sopar mattan med den
Håller med. Allt är bättre på air än på neo, faktiskt. Men om man verkligen vill ha en ny och bara ska ha den som konsumtionsburk, så kan den duga. Jag skulle själv bara bli tokig på att tangentbordet inte är bakgrundsbelyst. 😂

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp