Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

MacBook Neo vs MacBook Air 2017 – värd att uppgradera?

Jag (vi, familjen) har en MacBook Air som är ifrån 2017.

Den är inne på absolut sista versen men den har således överlevt i 10 år!

Nu ser jag det kommer en ny nedan.

Jämfört med min Macbook Air ifrån 2017, hur står sig denna nedan?
Vad tror ni om den?

Kan tillägga att ingen utav oss kommer spela spel på den.

Kan tillägga att ingen utav oss kommer spela spel på den.
Skulle säga att om ni bara gör vardags saker på datorn så räcker Neo utan tvekan.

Om din MacBook är 10 år snart så slutar de väl med säkerhetsuppdateringar etc? Så absolut värt ett byte om man gillar MacBook

Skulle säga att om ni bara gör vardags saker på datorn så räcker Neo utan tvekan.

Om din MacBook är 10 år snart så slutar de väl med säkerhetsuppdateringar etc? Så absolut värt ett byte om man gillar MacBook

Inte nog med det utan den fungerar bara med laddarsladd nu också :/
Så måste byta.

Jag (vi, familjen) har en MacBook Air som är ifrån 2017.

Den är inne på absolut sista versen men den har således överlevt i 10 år!

Nu ser jag det kommer en ny nedan.

Jämfört med min Macbook Air ifrån 2017, hur står sig denna nedan?
Vad tror ni om den?

Jag är lite av ett Applefreak. Jag tycker kvalitén och stabiliteten är överlägset jämfört med Windowsdatorer.

Såg också macbook neo dök upp som nyhet och tyckte det lät trevligt med 13 tums skärm osv. "halva priset" mindre än macbook air. Bra med batteritid. Startpriset verka runt 8000.

Dock kan jag tycka en macbook air m2 skulle fortsatt vara ett alternativ. Du kan få en under 8000 på blocket.

Tyvärr har neo bara 8gb I ram. Det avskräcker nog mig. Jag kanske inväntar en m3 eller m4 med 16gb istället. Innan året är slut har säkert m4 sjunkit till runt 8000.

(ägt macbook air, Mac mini 2012. Å slog till på Mac mini m4 nyss)

Jag är lite av ett Applefreak. Jag tycker kvalitén och stabiliteten är överlägset jämfört med Windowsdatorer.

Såg också macbook neo dök upp som nyhet och tyckte det lät trevligt med 13 tums skärm osv. "halva priset" mindre än macbook air. Bra med batteritid. Startpriset verka runt 8000.

Dock kan jag tycka en macbook air m2 skulle fortsatt vara ett alternativ. Du kan få en under 8000 på blocket.

Tyvärr har neo bara 8gb I ram. Det avskräcker nog mig. Jag kanske inväntar en m3 eller m4 med 16gb istället. Innan året är slut har säkert m4 sjunkit till runt 8000.

(ägt macbook air, Mac mini 2012. Å slog till på Mac mini m4 nyss)

Verkar till och med vara 599 dollar vilket typ är 6.000?

Verkar till och med vara 599 dollar vilket typ är 6.000?

Aha såpass. Tyvärr bruka det bli dyrare i Sverige. Speciellt med trumps påhitt. Minns inte där jag läste 8000. Ploppa upp på Facebook. Men då kanske en Neo ä ännu mer motiverad

Jag sitter just nu med en MacBook Air (13" tidigt 2014). Den fick nytt batteri för typ 4-5 år sedan, i övrigt fungerat helt klockrent.

Lite OT inlägg, men bara imponerad över att en 12-13 år gammal dator fungerar så bra som den gör :).

Jag sitter just nu med en MacBook Air (13" tidigt 2014). Den fick nytt batteri för typ 4-5 år sedan, i övrigt fungerat helt klockrent.

Lite OT inlägg, men bara imponerad över att en 12-13 år gammal dator fungerar så bra som den gör :).

Ja det ä faktiskt sjukt hur länge en mac håller måttet. Hade en macbook air 2013 tills för någon månad sen som jag sålde. En Windows laptop överhettas å ger upp efter nått år bara

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp