Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

M ville slopa ränteavdraget för konsumentlån

problemet som jag ser det är att de etablerade bankerna inte vill befatta sig med utlåning till oss med sämre kreditvärdighet. Om de kunde erbjuda lån med humanare ränta än smslånföretagen då kan jag se det som att man har ett val. För min del har de val jag haft de senaste åren varit mellan att låna till ockerränta eller att låna till ockerränta. Det tar mkt längre tid att få rätt sida på ekonomin när hälften och mer går till räntor.

Exakt detta jag menar. När regeringen inte erbjuder annan hjälp för ekonomiskt utsatta människor än att låna till ockerräntor, då kan de heller inte ta bort avdragsrätten. Vart slutar det annars? Jo vi hamnar ALLA på skuldsanering, och hur mycket kostar inte det? Vi får ju ingen annan hjälp av regeringen att sätta press på dessa jävla sms-lånebolag. Villkoren får ju se ut hur som helst. Är man i en desperat situation så läser man inte ens villkoren. Man bara accepterar och skjuter problemet framför sig som nu blivit ännu större.

Det här är helt galet. En spiral som BARA kan lösas genom att vinna, ärva eller stjäla pengar. Good Luck.

Moderaterna: "Reavinstskatten bör ses över"
Hur ställer ni er till..

Skärpt amorteringskrav: NEJ

"Moderaterna ansåg att tidpunkten för införandet av den senaste skärpningen av amorteringskravet var fel."

Nedtrappat ränteavdrag: NEJ

"Betalar man skatt på vinsten är det normala i vårt system att man också får göra avdrag för kostnader."

Förändring av fastighetsskatten: NEJ

"Det är inte aktuellt att återinföra fastighetsskatten."

Sänkt reavinstskatt på bostadsförsäljningen: KANSKE

"Vi vill se över reavinstskatten för att underlätta rörligheten på bostadsmarknaden. Däremot ser vi inte att reavinstskatten kraftigt ska minskas."

Förändring av räntan på uppskovet: JA

"Vi vill sänka uppskovsräntan till 1,05 procent".

Moderaterna: "Reavinstskatten bör ses över"
Hur ställer ni er till..

Skärpt amorteringskrav: NEJ

"Moderaterna ansåg att tidpunkten för införandet av den senaste skärpningen av amorteringskravet var fel."

Nedtrappat ränteavdrag: NEJ

"Betalar man skatt på vinsten är det normala i vårt system att man också får göra avdrag för kostnader."

Förändring av fastighetsskatten: NEJ

"Det är inte aktuellt att återinföra fastighetsskatten."

Sänkt reavinstskatt på bostadsförsäljningen: KANSKE

"Vi vill se över reavinstskatten för att underlätta rörligheten på bostadsmarknaden. Däremot ser vi inte att reavinstskatten kraftigt ska minskas."

Förändring av räntan på uppskovet: JA

"Vi vill sänka uppskovsräntan till 1,05 procent".

Det jag refererade till låg i deras deras budgetförslag för att kunna sänka bensinskatten med 1kr.

Men dom har väl ändrat sig sju ggr i frågan. Seriöst litar jag inte på våra politiker idag.

Dom vänder sig dit vinden blåser så trött på hur dåligt det är.

I Finland ska de sänka avdraget för huslån iaf till 15%.

Det som är tur (?) är att det lär ta tid. Det velas fram och tillbaka och spontant gissar jag på att det typ tidigast 2021 kan bli aktuellt med någon ändring. Förhoppningsvis har man betalat ner sina skulder tills dess. För egen del får gärna ränteavdraget försvinna men sänk då inkomstskatten till 10%. Jag vill inte betala för vägar,sjukvården,pensionärer och i synnerhet inte för lyxmigranter ifrån tredje världen.
Ha skatt på 10% som täcker dom mest basala områdena i samhället som rättsväsendet och dylikt sen får folk lösa resten privat.

Minska avdragsrätten stegvis så folk hinner anpassa så går det bra, nu drar man väl av 80%, minska till 75 ett år, 70% nästa, 65, 60, osv

Minska avdragsrätten stegvis så folk hinner anpassa så går det bra, nu drar man väl av 80%, minska till 75 ett år, 70% nästa, 65, 60, osv

Hur menar du 80%?
Man drar väl av bra mycket mindre av sin ränta?

Hur menar du 80%?

Är 30%.

Har inget emot att trappa ner ränteavdraget. Däremot att göra det emot bara de med lån utan säkerhet gynnar ju bara möjligen de med godast ekonomi. Förstår inte hur man tänker där.

Senast ändrad:
Hur menar du 80%?

Har för mig att 80% av räntan är avdragsgill och då med 30%, men det kanske var vid förlust på aktier det.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp