- Meddelanden
- 777
- Mottagna reaktioner
- 401
- Poäng
- 497
problemet som jag ser det är att de etablerade bankerna inte vill befatta sig med utlåning till oss med sämre kreditvärdighet. Om de kunde erbjuda lån med humanare ränta än smslånföretagen då kan jag se det som att man har ett val. För min del har de val jag haft de senaste åren varit mellan att låna till ockerränta eller att låna till ockerränta. Det tar mkt längre tid att få rätt sida på ekonomin när hälften och mer går till räntor.
Exakt detta jag menar. När regeringen inte erbjuder annan hjälp för ekonomiskt utsatta människor än att låna till ockerräntor, då kan de heller inte ta bort avdragsrätten. Vart slutar det annars? Jo vi hamnar ALLA på skuldsanering, och hur mycket kostar inte det? Vi får ju ingen annan hjälp av regeringen att sätta press på dessa jävla sms-lånebolag. Villkoren får ju se ut hur som helst. Är man i en desperat situation så läser man inte ens villkoren. Man bara accepterar och skjuter problemet framför sig som nu blivit ännu större.
Det här är helt galet. En spiral som BARA kan lösas genom att vinna, ärva eller stjäla pengar. Good Luck.