- Meddelanden
- 31 503
- Mottagna reaktioner
- 16 520
- Poäng
- 11 977
Tack för svar @Lasseman
I dom bästa av världar så hade så hade jag såklart inte försatt mig i denna situation, dock tar jag ansvar för den (efter bästa möjliga förmåga) och rättar mig utefter dom beslut som jag blir ålagd!
Vad jag ifrågasätter är att KF efter 6 års utmätning NU först anser att vi bor för dyrt…när vår boendekostnad hela tiden varit mer eller mindre densamma!?
Hade jag haft ”förmånen” att hantera mitt beroende (problem) tidigare, så hade det som Du säger varit stor skillnad…och skulderna mindre! Dock kunde varken jag/vi hantera situationen och lösningen (löneutmätningen) blev det som ledde oss framåt i tron om att det var ”vår” lösning!!
Du anser att jag redan för 6 år sedan skulle ha sett över mina möjligheter att hitta ett hyresboende som kostar neråt 6000kr/mån…Var nu det skulle kunna tänkas vara…?? Redan då var det ett problem att hitta hyresbostäder, och idag är det näst intill omöjligt…såvida man inte vill bo i andra hand i ett ytter-(problem)område…och det vill vi givetvis Inte!!
Därtill gör det mig oerhört bestört att i samma fastighet som vi bor i (sedan 2005) så bor det 3 familjer på 100%bidrag…i likvärdiga lägenheter som vår…och där blir det inte tal om FK’s skäliga boendekostnad!! ( Ja, jag vet att det inte hör till saken…men jag blir bara SÅ förbannad )
Det framgår i diskussioner i forumet att KF verkar utefter regeringens direktiv och landets lagar, dock vill jag tro att besluten som kommer från KF är väldigt ”upp till handläggaren”…hur skulle annars vår boendekostnad ”ses mellan fingrarna” i 6 år??
Jag har tidigare sagt att jag är SÅ glad för alla ”inputs” i mitt inlägg…men det är SÅ tråkigt, ledsamt och nedtryckande när ”Ni som vet” bara har åsikter om hur ”man” skulle ha gjort, varför inte har gjort, skulle ha tänkt på och skulle ha agerat på!!
Visst…jag ställde en fråga…och kanske ska jag svaret tåla…men gör mig Inte dum i huvudet för att jag undrar (forumet är väl till för att få svar på det man inte kan eller förstår)!!
Nej jag anser ingenting.
Jag gjorde ett konstaterande vad en sådan boendekostnad skulle gjort för skillnad.