Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Måste skriva av mig, få lite ”pepp”!

Detta gjorde det glasklart att du inte ens ser vad jag menar.

Alltså Sverige, svenskar, inställningen och allt därtill. Blir galen.
Vi kommer nog aldrig dansa tango om vi säger så. Nu har jag sagt allt jag vill få sagt om detta och jag hoppas personen vi diskuterar mår gött i framtiden. Enklare än så är det inte.

Jag ser vad du menar men jag tycker inte att argumenten håller. That’s it. Men alla får göra vad dom mår bäst av.

Ni har ju båda rätt @AphexTwin och @Peach. Det finns 2 olika tillvägagångssätt och man skall välja den som passar en.
Tycker det är upp till en själv hur man vill göra.
1. Låta skulderna växa medan man pluggar. Många av oss skulle bli helt förskräckta att se skuldberget växa medan man pluggar 2-3 år (finns inte lika många program som varar 1 år). Samt kommer man inte att kunna tjäna pengar under sommaren dvs man måste öka på CSN och ta sommarplugg för att kunna få någon som helst inkomst. Men när man är klar kommer man kunna tjäna +5000/10000kr brutto mer än innan. Dvs man skulle kunna blir skuldfri snabbare beroende på skuldbergets storlek efter plugget.
2. Betala av så mycket som möjligt nu, göra en plan för att bli skuldfri inom rimliga år. Sedan plugga och tjäna extra (som inte behöver mätas ut för man har inga skulder). Det kommer därmed att förkjuta en högre inkomst som även påverka pension, sjukförsäkring mm. Så om man skulle kunna minska skuldberget till rimliga månadskostnaden skulle det också vara bra.

@AphexTwin visst har du gjort och kunnat göra så men det funkar inte för alla.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp