Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Måste skriva av mig, få lite ”pepp”!

Hej på er alla!
Är ny medlem här på forumet, men läst trådarna ett tag då jag satt mig ordentligt i skiten. Har så mycket ångest och vet ej vad jag ska göra.

Har numer skulder hos kronofogden på ca 510.000kr kommer komma in ca 3000kr till men det är allt.

Känns som att livet är över, 32 år gammal, jag som ville börja plugga. Det kan jag ju glömma nu? Känns som hela framtiden är förstörd.

tjänar inte så bra heller, har löneutmätning på 6675kr/mån. Allt utöver det behåller jag så har ändå en 7000 att leva på när räkningar är betalda. Har ju satt mig själv i skiten så klagar inte på det. Kan fortfarande äta mig mätt, var utomlands här i Europa i nu i Juni. Är ute och äter/dricker öl med vänner på helgerna. Som tyr är har vi alltid hängt på de billigare ställena.

men ändå, känns som jag kan glömma att hitta en partner för vem skulle acceptera mig med så mycket skulder. Min familj vet inget. Pappa kommer gå i taket. Och sedan kommer jag få höra detta i evigheter. Som jag skrev ville jag börja plugga en treårig utbildning men då växer skulderna.

Jag vet att det finns folk som har större skulder och andra problem som är värre än mina. Men det gnager inom mig. Så tänkte att bli medlem här för att få skriva av mig och ha någon/några att prata med, dela tankar med- som vart/är i en liknande situation kanske inte är så dåligt?

undrar mycket över hur ni ”lever/levde” med skulder, hur höll ni hoppet uppe? Jag förstår att jag måste betala för mig och göra rätt men är det kört nu? Och samtidigt som jag vet att man ska vara ärlig, måste jag verkligen berätta detta för mina nära, typ familj, vänner eller om jag nu skulle träffa en partner. Känns som ärlighet varar längst såklart- skönt för mig med. Men jag vill behålla detta för mig själv i alla fall just nu.

Hej på er alla!
Är ny medlem här på forumet, men läst trådarna ett tag då jag satt mig ordentligt i skiten. Har så mycket ångest och vet ej vad jag ska göra.

Har numer skulder hos kronofogden på ca 510.000kr kommer komma in ca 3000kr till men det är allt.

Känns som att livet är över, 32 år gammal, jag som ville börja plugga. Det kan jag ju glömma nu? Känns som hela framtiden är förstörd.

tjänar inte så bra heller, har löneutmätning på 6675kr/mån. Allt utöver det behåller jag så har ändå en 7000 att leva på när räkningar är betalda. Har ju satt mig själv i skiten så klagar inte på det. Kan fortfarande äta mig mätt, var utomlands här i Europa i nu i Juni. Är ute och äter/dricker öl med vänner på helgerna. Som tyr är har vi alltid hängt på de billigare ställena.

men ändå, känns som jag kan glömma att hitta en partner för vem skulle acceptera mig med så mycket skulder. Min familj vet inget. Pappa kommer gå i taket. Och sedan kommer jag få höra detta i evigheter. Som jag skrev ville jag börja plugga en treårig utbildning men då växer skulderna.

Jag vet att det finns folk som har större skulder och andra problem som är värre än mina. Men det gnager inom mig. Så tänkte att bli medlem här för att få skriva av mig och ha någon/några att prata med, dela tankar med- som vart/är i en liknande situation kanske inte är så dåligt?

undrar mycket över hur ni ”lever/levde” med skulder, hur höll ni hoppet uppe? Jag förstår att jag måste betala för mig och göra rätt men är det kört nu? Och samtidigt som jag vet att man ska vara ärlig, måste jag verkligen berätta detta för mina nära, typ familj, vänner eller om jag nu skulle träffa en partner. Känns som ärlighet varar längst såklart- skönt för mig med. Men jag vill behålla detta för mig själv i alla fall just nu.
Så fin insändare och du är inte mindre värd en någon annan. Mår själv enormt dåligt trots att mina skulder inte kommit till kronofogden än, men känns som de gör det snart. Jag orkar inte heller mer och har mått så dåligt under det senaste året och det jag har kvar att hoppas på är att få ett litet bättre UC när mina förfrågningar försvinner i augusti och hoppas att någon vill bevilja mig ett samlingslån. Du är välkommen hit och man måste få skriva av sig ibland vi är alla människor som hamna snett och tyvärr är samhället så dömande idag. JAg har haft ett tufft år och levt snålt och verkligen försökt få ett bättre UC och ska göra ett sista försök annars är det nog kronofogden för mig också och mår dåligt vissa dagar och vissa dagar är det bättre. Just nu är det dåligt. Tycker du ändå försökt att göra något åt dina problem och försöker göra rätt för dig. Man blir så lätt stämplad idag för den man är och de fel man gör.

Hej Cecilia!

jag förstår precis. Det känns hopplöst. Men starkt av dig att kämpa på och leva snålare. Det gör jag med. Jag hoppas SÅ mycket att du blir beviljad ett samlingslån. Så kan du ”börja om”. Det är i alla fall bättre än massa olika skulder att betala.

har kollat upp kronofogdens hemsida, tydligen kan man betala på specifika skulder där. Kommer lite mer över i augusti och har några små som jag kan betala av på som dom försvinner. Dom ska bort!

Hej Cecilia!

jag förstår precis. Det känns hopplöst. Men starkt av dig att kämpa på och leva snålare. Det gör jag med. Jag hoppas SÅ mycket att du blir beviljad ett samlingslån. Så kan du ”börja om”. Det är i alla fall bättre än massa olika skulder att betala.

har kollat upp kronofogdens hemsida, tydligen kan man betala på specifika skulder där. Kommer lite mer över i augusti och har några små som jag kan betala av på som dom försvinner. Dom ska bort!
Jätteskönt att höra att du kan betala bort lite i augusti. Ville bara försöka peppa dig, men jag är inte rätt person idag för jag mår dåligt och vill bara lösa detta och känner mig vissa dagar urusel och mår skit. Men din insändare var så fin och den visar att vi alla är medmänskliga och kan göra fel och vi är alla människor och vi blir så dömda när vi hamnar snett och när vi sen vill reda ut på det på bästa sätt och alla har olika förutsättningar att reda ut det.
Du är mer än välkommen till detta forum och vill du får du gärna pma mig så kan vi ha mer kontakt där och hoppas det löser sig för dig och du vill det kommer man långt med. Vilken kämparglöd du ändå har. Tack för dina fina ord !!!

Hej på er alla!

Är det många olika lån? Har du 7000 kvar efter att du betalat hyran? Har du råd att betala in extra på något lån trots utmätningen för att minska skulderna fortare? Är det höga räntor på lånen eller minskar dom något med utmätningen?

Är det många olika lån? Har du 7000 kvar efter att du betalat hyran? Har du råd att betala in extra på något lån trots utmätningen för att minska skulderna fortare? Är det höga räntor på lånen eller minskar dom något med utmätningen?

Hej på dig, och tack för ditt svar!

ibland har jag mer än 7000kr över. Dom gjorde en utmätning på min fasta lön men jag får även ob och semesterlön nu i augusti så jag har tänk att betala av en skuld på 2000kr det är totalt 11 stycken varav tre stycken jag borde kunna bli av med innan 2023.

jag har 7000kr efter alla räkningar. Cirka. Men jag klarar mig absolut och vill hellre bli skuldfri än att dricka en extra öl på helgen. Tänker att nu under vinterhalvåret är det ändå så trist att vara ute så mitt mål är att bli av med dessa tre mindre skulder.

sedan har jag två stora och dom andra sex är på ca 10.000-40.000kr per skuld. Men läste om snöbollseffekten och kände mig lite bättre till mods.

hoppas jag klarar det. Aldrig igen.

ibland har jag mer än 7000kr över. Dom gjorde en utmätning på min fasta lön men jag får även ob och semesterlön nu i augusti så jag har tänk att betala av en skuld på 2000kr det är totalt 11 stycken varav tre stycken jag borde kunna bli av med innan 2023.

jag har 7000kr efter alla räkningar. Cirka. Men jag klarar mig absolut och vill hellre bli skuldfri än att dricka en extra öl på helgen. Tänker att nu under vinterhalvåret är det ändå så trist att vara ute så mitt mål är att bli av med dessa tre mindre skulder.

sedan har jag två stora och dom andra sex är på ca 10.000-40.000kr per skuld. Men läste om snöbollseffekten och kände mig lite bättre till mods.

Med den inställningen tror jag du kommer klara att bli skuldfri galant! Helt rätt väg att gå och vilken tur att du har så pass mycket pengar över och kan välja vilken skuld du vill betala mer på.

Om du har möjlighet kan du ju önska att få jobba mer helg (istället för vardagar) för att öka o.b och möjligheten att få in mer pengar att släcka skulderna med.

Heja dig!

7000 efter att alla räkningar inklusive hyra är betald? Stämmer det verkligen?

7000 efter att alla räkningar inklusive hyra är betald? Stämmer det verkligen?
Ja det stämmer. Jag vet att beloppet ska vara på ca 5000kr efter att hyran osv är betalt men eftersom jag alltid får olika lön har dom nog räknat i snitt. Jag har kontaktat dem och frågat och enligt dem gör dem tydligen en check vartannat år? Men jag är ingen expert, men det brukar ligga på 7000kr ibland mer. Vet inte om dom bara räknat på min fasta lön kanske?

har läst någonstans att ibland tar dom allt utöver det du ”ska” få behålla och ibland att dom alltid drar en fast summa. Men som sagt jag kan ingenting om det här. Men andra alternativet stämmer för mig.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp