Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Månaden har gått

Ja, borde gå ganska fort nu när helgerna snart är över. Håller tumme för att även du får ett positivt besked :)

Positivt besked vore bra.
Jag skulle dock tro att det kommer ta längre tid på grund av just helgerna, det är inte många som jobbar nu när första av helgerna precis passerat, de flesta börjar nog 7 januari skulle jag tro, och då ska man jobba i kapp med det som hänt under veckorna alla varit ledig. Januari vore trevligt, men jag skulle mer realistiskt ställa in mig på någon gång i februari för att inte bli besviken.:)

Positivt besked vore bra.
Jag skulle dock tro att det kommer ta längre tid på grund av just helgerna, det är inte många som jobbar nu när första av helgerna precis passerat, de flesta börjar nog 7 januari skulle jag tro, och då ska man jobba i kapp med det som hänt under veckorna alla varit ledig. Januari vore trevligt, men jag skulle mer realistiskt ställa in mig på någon gång i februari för att inte bli besviken.:)
Tänker lite så också men min handläggare var väldigt noga med att jag skulle inkomma med besked om mitt pensionssparande senaste 27:e så det känns ändå som att det ev kan påbörjas i dagarna.

Tänker lite så också men min handläggare var väldigt noga med att jag skulle inkomma med besked om mitt pensionssparande senaste 27:e så det känns ändå som att det ev kan påbörjas i dagarna.

besked om pensionssparande?

För våran del tog det från maj-17 då vi fick inledande till sept-17 då beslut om beviljad sanering kom. Där var väl förstås semestertider en orsak att det tog lite tid. Vi hade inga som motsatte sej saneringen så inget sånt stoppade upp.

i morgon har en månad passerat sedan jag fick inledande.
Vad kan jag förvänta mig nu tidsmässigt, när kan betalningsplan alt avslag beräknas komma ?
Hur såg det ut för er som fick inledande ?

Inledande 25 sept, betalningsplan kom i brevlådan runt 1 nov (men handläggare ringde i början av den veckan och sa den skulle komma ), godkände betalningsplanen 5 november, den skickades ut samma vecka, 17 december beslutades om beviljad sanering och vi fick veta det några dagar efter.
Tyckte vårat gick fort från inledande till beslut när man läser om många som får vänta länge, länge på besked.
Maken har beviljad med betalplan i 5 år och jag är beviljad utan betalplan i 5 år.

Inledande 25 sept, betalningsplan kom i brevlådan runt 1 nov (men handläggare ringde i början av den veckan och sa den skulle komma ), godkände betalningsplanen 5 november, den skickades ut samma vecka, 17 december beslutades om beviljad sanering och vi fick veta det några dagar efter.
Tyckte vårat gick fort från inledande till beslut när man läser om många som får vänta länge, länge på besked.
Maken har beviljad med betalplan i 5 år och jag är beviljad utan betalplan i 5 år.
En fråga om inledande,är det när dom meddelar att dom börjar titta på om man är godkänd för skuldsanering?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp