- Meddelanden
- 31 510
- Mottagna reaktioner
- 16 521
- Poäng
- 11 977
Precis som jag oxå förstått det. Har dessvärre läst om flertalet som likväl fått avslag efter inledande (ja läser mycket på Fattiga Riddare). Många ggr pga ett flertalet ”för nya” skulder och detta ser ju Skusan först när skulderna är inkomna från Borgenärerna... Finns även många andra anledningar oxå naturligtvis.
Har därför all respekt/förståelse för att perioden mellan ett inledande och beslut fastställt är påfrestande...
Ps. Det hade dock varit intressant att få veta hur Du på Ditt förra arbete kunde komma på sökande med påhittade uppgifter ?! Anlitade Ni typ detektiver...![]()
Detetktivade lite själv, var ju ganska länge sedan men i förslaget stod det något i stil med att han hade inte haft någon som helst inkomst på många år och bättre skulle det inte bli, kunde absolut inte jobba. Jag såg att han ändå hade taxerat lite ett antal år bakåt, tittade vidare och hittade dom angående upptaxering pga svartjobbat på byggen i flera år.
Lite osäker om det samma eller annat ärende, tror samma, där motiverades flera brottsrelaterade skulder som skäliga att sanera bort eftersom han slutat begå brott. Där berodde skulden jag bevakade på urkundsförfalskning och polisen var inte klar med utredningen ännu. Så eftersom han visst kunde jobba, bara inte gjorde det, inte vitt i alla fall, och att han var misstänkt för nya brott av ekonomisk karaktär så tyckte vi att det var oskäligt, kf höll med och avslag, om jag minns rätt.