Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Mål för 2023

Vara närvarande, återta kontroll över ekonomin.
Planera vartenda öre, ge mer tid till mina barn och prioritera mitt välmående genom att återuppta träningen. Vara ärlig mot mina anhöriga med mitt mående och mina känslor. Jag ska också våga be om hjälp.

Det allra viktigaste är att skapa extra inkomst. Dropshipping eller whatever. En väg till den riktiga friheten istället för den smyga diktaturen som vi lever i. Ekonomisk oberoende, behålla fast arbetet för säkerhets skull och försöka betala av alla blanco lån.
Ett annat mål är att ändra mitt beteende, eller tillbaks till vad jag verkligen är, att sluta vara otrevlig ibland, inte så ofta men jag har märkt att samhället har blivit tufft, inte schysst och jag själv har blivit lite asshole. Jag måste börja om igen, att vara lugn, försöka ignorera och fokusera på det viktigaste. Snäll betyder inte fegis, har varit båda två, men folk har utnyttjat min snällhet, har alltid varit hjälpsam även om jag själv behövde hjälp men det sitter i hjärnan och hjärtat, att inte vara egoistisk. Men jag har förlorat mkt pga det, även skulder på mig. Dags att fokusera på mig själv nu, men kommer aldrig säga nej till familjen. My limit
Likadan här, utnyttjad ofta..

1 januari 2023 är här. Det är nu vi startar motorerna för att ta oss framåt mot våra mål under 2023. Jag har rensat massor inför flytt, dock inte fått mitt loppisbås ännu, men jag har prissatt saker för över 4000kr. Detta kommer landa i buffert för i februari kommer vi behöva betala dubbla hyror (ca 18.000kr).
Jag hoppas vi håller oss tillräckligt friska att jobba 100 %, och att inget oförutsett sker så vår ekonomi drabbas hårt.
Hur känner ni inför de nya året? Känner ni er taggade? <3
Övertaggad :) Det enda jag har i huvet är att betala bort skulder :facejoy:

Mitt mål 2023 är att invänta deklarationen då jag har fått höjd årsinkomst ifrån 407k till 545k och sålde min bil som var ett billån på 189k kommer att gå ifrån 934k till 745k i skuld. Kommer att ansöka om ett samlingslån och hoppas verkligen jag får någon napp.
Och sedan så ska jag bara bli av med allt! Detta året ser jag som mitt år då jag ska betala ner allt och aldrig mer ta någon kredit eller ytterligare lån förutom samlingslånet!
Gott nytt år och hoppas alla här blir skuldfria snart!

3. Drick mer vatten (gratis) och spara annat till att lösa -_-
Sant, men dricker typ ett glas i månaden och ibland inget på flera månader men nu tänker jag att jag ska bli bättre på att unna mig lite lite lite mer. Går aldrig ut, röker eller snusar inte, köper inget som inte är nödvändigt, gillar inte alkohol men vin till maten kan vara gott ibland.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp