Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Mål för 2023

God Jul alla! Mitt mål för 2023 är att fortsätta vara spelfri, gå på stödgruppsmötena varannan vecka. Jag har ett lån på Santander på ca 200k som jag planerat ha betalat av nov-dec och sen ha uppföljning med Nordea om att samla resten av mina lån (ca 300k) där. DET hade varit ett superår för mig om allt detta går i lås :face3hearts:

Va kul och se att många av oss har ganska lika mål ändå. Men på olika nivåer, såklart.
Vårat mål är att minska vårat matkontot då det ligger på tok för högt nu per månad. Samt att ha minskat våran skuldbörda med minst 100.000kr. Samt att strikt följa vår budget. <3

Mitt mål är att bara minska skulderna och öka mina sparkonton.

Har kämpat i flera år och gått upp och ner med lån och ekonomin. Har inte njutit av tiden. Ska försöka träna hårt, äta bra mat, ta hand om min dotter och sedan ägna mer tid med mina föräldrar. Främst min pappa som närmar sig 70 år. Vi har bokat en resa i sommar med min familj som jag ser fram emot!

Ska tillägga att jag har avbetalningsplan på 10 år. Vill såklart bli skuldfri fortare. Men psykologiskt så vet jag att om 10 år så är jag skuldfri. Kör samma längd på nya lån när jag ansöker i vår. Kanske 9 år då istället :)

samtidigt så ska jag spara minst 500 kr och det är 60 000 kr

Har inga särskilda mål för 2023. Hela detta år kommer min löneutmätning fortsätta, så det blir att leva efter de resurser som kvarstår. Så helst vill jag att 2023 går riktigt fort, och att jag håller mig frisk och spelfri.
Sen blir det fokus på 2024, då min löneutmätning lider mot sitt slut, och sätta finfina mål för 2025, året då jag ska börja leva igen, leva livet utan att spela :)

Göra mitt bästa för att minska antal lån och krediter.Sikta in mig på att söka samlingslån senare under 2023 när antal förfrågningar på UC börjat försvinna.Kanske lagom innan jul inte köpa nåt i onödan.Försöka spara lite,belopp ej viktigt utan principen att man gör det.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp