Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Mål 2025

Jag fick fyra år, men det har gått så sjukt fort att det känns som tre.

Jag hade 1.3 mkr i skulder. Spelberoende. Försökte själv betala av allt genom att jobba typ jämt. Men det gick inte, så släppte allt i januari 2022. Ansökte i maj samma år och fick inledande i augusti. De ansåg att jag gjort allt jag kunnat för att betala och såg en klar brytpunkt i beteende och lån.
Ja detta men att jobba jämt är inte alls optimalt, jag gör det också men helt slut så har inte ork för något annat. Men när man är tvungen man har ingen val.

Har skulderna hamnat hos KF så du fick löneutmätning först under väntan för skuldsanering?

Hur gammal var sista lån som du tog ?

Så skönt att det löste sig för dig!

Vårt primära mål är att få ett barn till under 2025. Försökt i närmare 1 år nu men missfall samt att vi nu med marginal passerat 30 båda två gör det lite svårare.

Det ekonomiska målet är att komma under 3miljoner i lån, helst 2.95 från idag 3.06 så det borde vi klara med 8.5k i amortering per månad.

Samtidigt vill jag nå 250 000 på Avanza där jag idag har ca 175k medans min fru sparar i egen takt.

Inga planer.

1: att min skuldsanering går i lås ( väntar efter godkänt betalplan)
2: komma igång med träningen efter legat på latsidan i dryga året.
3: utöka mitt sociala umgänge i den staden jag nyss flyttat till
4:Hitta ett jobb som jag trivs med lite bättre.

Mycket står ju och faller med punkt 1. Aldrig varit såhär nervig men med en godkänd skuldsanering så ser man iaf ljus i tunneln.
lycka till allesammans mot era mål.

1: att min skuldsanering går i lås ( väntar efter godkänt betalplan)
2: komma igång med träningen efter legat på latsidan i dryga året.
3: utöka mitt sociala umgänge i den staden jag nyss flyttat till
4:Hitta ett jobb som jag trivs med lite bättre.

Mycket står ju och faller med punkt 1. Aldrig varit såhär nervig men med en godkänd skuldsanering så ser man iaf ljus i tunneln.
lycka till allesammans mot era mål.
Lycka till! Håller tummarna att du blir beviljad!

Ja detta men att jobba jämt är inte alls optimalt, jag gör det också men helt slut så har inte ork för något annat. Men när man är tvungen man har ingen val.

Har skulderna hamnat hos KF så du fick löneutmätning först under väntan för skuldsanering?

Hur gammal var sista lån som du tog ?

Så skönt att det löste sig för dig!

Jag hade utmätning bara en månad. Jag vet inte varför det var så kort, men jag var lite... vänligt påstridig. Ringde till min dåvarande (inte permanenta) handläggare och hörde hur det gick kanske en gång varannan vecka. När allt hade kommit in och alla var delgivna så ringde jag igen och då sa hen "ja men har du tid nu så kan vi bestämma något!". :)

Sista lånet tog jag under vintern 2021, dvs ett drygt år innan jag släppte allting. Sedan i samband med att min skam kom upp i ljuset (spelmissbruk) så slutade jag att spela tvärt i maj 2021. Har inte ens köpt en trisslott efter det. Genomgick behandling och samtalsstöd ett år innan jag sökte sanering vilket också bidrog till att de kunde se en tydlig brytpunkt i mitt beteende.

Jo, det är skönt. Jag lever fortfarande med skam och ibland kommer ångesten krypande, men det är bara att ta sig igenom stålbadet. På andra sidan väntar livet.

Hej på er!

November månad är här med stormsteg och snart är 2024 slut så för att lyfta detta igen undrar jag:

- Vad har ni för mål under 2025?

Jag kan börja och säga att jag just nu faktiskt bara har ett mål.. Eftersom jag har npf barn och sjukskrivning för utmattning bakom mig så är mitt mål att jag MÅSTE bli bättre på att ta hand om mig själv, om det så bara är en promenad eller sova middag när möjlighet finns så är det någonting jag absolut måste bli bättre på.

Vad har ni för mål? Dela gärna med er :)

Kram på er!
Bra mål :)

Jag har skuldsanering sedan i maj och målet för 2025 är att spara ihop en buffert på 20 000 kr, köpa en ny soffa och en ny säng till mig själv (aldrig gjort innan), samt börja spara till min 40-årsfest som ska bli av 2027 då jag är färdig med skuldsaneringen och fyller 40.

För att nå dit har jag en extremt strikt budget för mig och mina tre barn (också två med NPF) där alla utgifter, månadspeng för barnen (som ajg inte haft råd med innan) samt hyreshöjning på 5,1% är inräknat så jag är hoppfull. :folded: För att nå dit har vi levt extra snålt nu under hösten medan jag betalat tillbaka till nära och kära som hjälpt mig när det uppkommit oförutsägbara utgifter, från 2025 är jag äntligen en självständig kvinna! 2025 blir även året då jag avfärdar allt vad dejtingappar heter :facejoy:

Kram!

Många olika mål och väldigt olika förutsättningar. Här kommer min variant:
* Hålla nollan intakt hos Kfm, trots att det säkert dyker upp någon gammal skit som någon inkassobolag köpt upp.
* Bygga upp Avanza-saldot, men vill inte sätta något mål i kronor och ören.
* Fortsätta hälsoresan. -11 kg sedan i somras, fem kvar.
* Göra saker som höjer livskvaliteten (luddig, men typ minst 50 nätter i husvagnen och säkert annat)

Betala mindre ränta!
Efter föräldraledighet, höjda elpriser, inflation etc etc så hade vi dragit på oss blanco och nyttjat krediter....

Har i veckan löst 29.000kr SAS MasterCard, 48.000kr American Express, 152.000kr blanco hos SEB.
4500kr samt 30.000kr hos Captum och Resurs (Kvik och Bauhaus) var dock räntefritt.
Allt samlat i bolånet till en ränta på 3.12% rörligt.

Nu har vi endast lån på huset. Mer än hälften ligger fortfarande på bunden ränta till 1,25%.

Edit: Även ett mål att få @Lasseman att fortsätta med sin 'dagbok' En dag som kronofogde.
Vad hände med den tråden @Lasseman ? Bästa tråden!

Betala mindre ränta!
Efter föräldraledighet, höjda elpriser, inflation etc etc så hade vi dragit på oss blanco och nyttjat krediter....

Har i veckan löst 29.000kr SAS MasterCard, 48.000kr American Express, 152.000kr blanco hos SEB.
4500kr samt 30.000kr hos Captum och Resurs (Kvik och Bauhaus) var dock räntefritt.
Allt samlat i bolånet till en ränta på 3.12% rörligt.

Nu har vi endast lån på huset. Mer än hälften ligger fortfarande på bunden ränta till 1,25%.

Edit: Även ett mål att få @Lasseman att fortsätta med sin 'dagbok' En dag som kronofogde.
Vad hände med den tråden @Lasseman ? Bästa tråden!
(Eftersom alla här älskar när man märker ord...)
Kronoinspektör

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp