Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Mål 2019

Snart har jag bara ett bolån, som visserligen gör mig mer skuldsatt än någonsin. ^^

Då var maj månads räkningar betalda och det ser ut nu så här efter denna månad.

MÅL 2019
Skulder ner till 890 tkr (amortering på ca 9600 kr, nere på 959 tkr)

Gå klart utbildning. (Utbildningen startar i augusti)

Fortsätta vara spelfri. (Fortfarande spelfri, anmält mig på spelpaus den 25/1, 119 dagar nu)

Ha en buffert på 10 tkr (blir nog inte av då alla pengar går till att spara för utbildningen)

NC finans avbetald (KLAR! Fick en liten belöning av jobbet så gick bra att betala bort denna skulden)

12 tkr avbetalt på bank [URL="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/66"]norwegian kreditkort[/URL] (38 300 kr av 12 tkr just nu. Hopps att kunna hinna betala bort denna så snart som möjligt. Få bättre UC och då kunna ha chans på ett samlingslån för utbildningen och nått lån. Inget lån så blir det att betala utbildningen med krediten man har på kortet.)

Då var allt för min del. Hur har det gått för er andra denna månad?

Mycket har hänt nu denna veckan. I och med att mina kreditkort var betald till 44 tkr av 60 tkr, så gick mitt uc betyg ner till 1,5. När jag såg det tog jag chansen och sökte om ett lån där jag skulle kunna få in dom skulderna som ej syns på UC samt två lån som syns. Ansökte på topp summan (600 tkr) på längsta tiden (15 år) hos Lendo och Advisa. Fick ett erbjudan utav Re:member på 400 tkr som skulle göra att jag minskade min månadskostnad med närmare 3000 kr. Detta ger mig också en buffert på just över 100 tkr som jag kommer att lägga på sparkontot. Men räknar jag rätt så kommer jag att kunna amortera över 13 tkr istället för 9600 kr. Dock med extra amortering då också.

Så med detta sagt så blir det nya siffror så ser det nu ut så här.

MÅL 2019
Skulder ner till 1 150 000 (amortering osäker, nu på 1 231 000 kr)

Fortsätta vara spelfri. (Fortfarande spelfri, anmält mig på spelpaus den 25/1, 152 dagar nu)

Ha en buffert på över 100 tkr (Buffert klart tack vare samlingslån)

NC finans avbetald (KLAR! Fick en liten belöning av jobbet så gick bra att betala bort denna skulden)

12 tkr avbetalt på bank norwegian kreditkort (KLART! Avbetald 100%. Behåller för att hålla en låg UC-betyg)

Mycket har hänt nu denna veckan. I och med att mina kreditkort var betald till 44 tkr av 60 tkr, så gick mitt uc betyg ner till 1,5. När jag såg det tog jag chansen och sökte om ett lån där jag skulle kunna få in dom skulderna som ej syns på UC samt två lån som syns. Ansökte på topp summan (600 tkr) på längsta tiden (15 år) hos Lendo och Advisa. Fick ett erbjudan utav Re:member på 400 tkr som skulle göra att jag minskade min månadskostnad med närmare 3000 kr. Detta ger mig också en buffert på just över 100 tkr som jag kommer att lägga på sparkontot. Men räknar jag rätt så kommer jag att kunna amortera över 13 tkr istället för 9600 kr. Dock med extra amortering då också.

Så med detta sagt så blir det nya siffror så ser det nu ut så här.

MÅL 2019
Skulder ner till 1 150 000 (amortering osäker, nu på 1 231 000 kr)

Fortsätta vara spelfri. (Fortfarande spelfri, anmält mig på spelpaus den 25/1, 152 dagar nu)

Ha en buffert på över 100 tkr (Buffert klart tack vare samlingslån)

12 tkr avbetalt på bank [URL="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/66"]norwegian kreditkort[/URL] (KLART! Avbetald 100%. Behåller för att hålla en låg UC-betyg)

Grattis, vad skönt! Det låter riktigt bra och stabilt.¨
Jag har också funderat på att bygga någon slags större buffert... istället för att inte kunna låna om man har dålig UC och sitta i skiten. Men måste strunta i att betala något då för att nå det för tillfället.
Det har gått fram och tillbaka. Spelfri några timmar, har reggat mig 1 januari men fallit dit ett par gånger efter april. :( ca 60 000 back på grund av det men mer ska det inte bli.
I övrigt har jag kvar en bil värd 80-90 000 och annat på runt 20-25 000 att sälja och vi är två som ska dela på pengarna.
Mina sms lån är ca 135 000, 250 000 Blanco ca.
Ingen anmärkning men ligger efter med betalningar. :/
Ska göra mitt bästa och se var det landar.
Samlingslån kan inte tas nu på grund av ff.
Så för att summera ser jag det som att jag har en chans att komma ifatt med mina vanliga räkningar även om inte en massa kan betalas av på lån just nu.
Det är åtminstone något att klamra sig fast vid att nog kunna betala allt fast lite senare och hoppas inte få så mycket inkasso osv.

Vad bra gjort att du lyckats baka ihop alla lån bättre. Känns som att mina är svindyra, 135 000 i sms lån är ju typ 13 000 per månad + blanco och vanliga räkningar och utgifter på det.
Längtar tills samlingslån. Lycka till i fortsättningen! Starkt jobbat!

Mja, vad ska man säga :)

* Få bort ett antal skulder till så man har färre och färre kvar.
* Må bättre hälsomässigt och fysiskt, motionera och gå ner viss vikt.
* Glömma en dåre till tjej jag hade kontakt med som sket sig överjävligt pga henne.
* Göra roliga saker ibland, små resor och utflykter över helger och liknande. Försöka få och sprida glädje.

* Tar ner mitt UC från 49 till under 20
* Sluta prokastrinera
* Få ett bättre betalt jobb så jag kan beta av mer skulder och få bättre villkor vid samlingslån.

Få bort mina smålån på 163000kr beta av en efter en.

Få bättre uc 23.2 nu..

Inte spela! Spelpaus sen 15/1 men trillade dit igen.. 24h spelfri nu. Känns förjävla skönt måste jag säga

Få bort mitt minsta lån på uc 9000k och börja betala nr 2 på 73 000
Inte låna mer alls. Jag får äta trä om det inte går.
Få bort alla FF
Börja intala mig själv att jag klarar mig bra nu efter massa års kämpande och vara glad för det trots att jag har massa lån. Jag har kommit långt och måste klappa mig på axeln också.
Låta min sambo älska mig och tro på att jag är värd det.

Få bort mina smålån på 163000kr beta av en efter en.

Få bättre uc 23.2 nu..

Inte spela! Spelpaus sen 15/1 men trillade dit igen.. 24h spelfri nu. Känns förjävla skönt måste jag säga
Spelpaus är det bästa som hänt mig

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp