@2pac - Måste ett Amex betalas direkt?

Då var maj månads räkningar betalda och det ser ut nu så här efter denna månad.
MÅL 2019
Skulder ner till 890 tkr (amortering på ca 9600 kr, nere på 959 tkr)
Gå klart utbildning. (Utbildningen startar i augusti)
Fortsätta vara spelfri. (Fortfarande spelfri, anmält mig på spelpaus den 25/1, 119 dagar nu)
Ha en buffert på 10 tkr (blir nog inte av då alla pengar går till att spara för utbildningen)
NC finans avbetald (KLAR! Fick en liten belöning av jobbet så gick bra att betala bort denna skulden)
12 tkr avbetalt på bank [URL="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/66"]norwegian kreditkort[/URL] (38 300 kr av 12 tkr just nu. Hopps att kunna hinna betala bort denna så snart som möjligt. Få bättre UC och då kunna ha chans på ett samlingslån för utbildningen och nått lån. Inget lån så blir det att betala utbildningen med krediten man har på kortet.)
Då var allt för min del. Hur har det gått för er andra denna månad?
Mycket har hänt nu denna veckan. I och med att mina kreditkort var betald till 44 tkr av 60 tkr, så gick mitt uc betyg ner till 1,5. När jag såg det tog jag chansen och sökte om ett lån där jag skulle kunna få in dom skulderna som ej syns på UC samt två lån som syns. Ansökte på topp summan (600 tkr) på längsta tiden (15 år) hos Lendo och Advisa. Fick ett erbjudan utav Re:member på 400 tkr som skulle göra att jag minskade min månadskostnad med närmare 3000 kr. Detta ger mig också en buffert på just över 100 tkr som jag kommer att lägga på sparkontot. Men räknar jag rätt så kommer jag att kunna amortera över 13 tkr istället för 9600 kr. Dock med extra amortering då också.
Så med detta sagt så blir det nya siffror så ser det nu ut så här.
MÅL 2019
Skulder ner till 1 150 000 (amortering osäker, nu på 1 231 000 kr)
Gå klart utbildning. (Utbildningen startar i augusti)
Fortsätta vara spelfri. (Fortfarande spelfri, anmält mig på spelpaus den 25/1, 152 dagar nu)
Ha en buffert på över 100 tkr (Buffert klart tack vare samlingslån)
NC finans avbetald (KLAR! Fick en liten belöning av jobbet så gick bra att betala bort denna skulden)
12 tkr avbetalt på bank [URL="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/66"]norwegian kreditkort[/URL] (KLART! Avbetald 100%. Behåller för att hålla en låg UC-betyg)
Då var allt för min del. Hur har det gått för er andra denna månad?
ca 60 000 back på grund av det men mer ska det inte bli.
Spelpaus är det bästa som hänt migFå bort mina smålån på 163000kr beta av en efter en.
Få bättre uc 23.2 nu..
Inte spela! Spelpaus sen 15/1 men trillade dit igen.. 24h spelfri nu. Känns förjävla skönt måste jag säga