Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Lyxfällan IGÅR !

Tydligen så visades ett nytt avsnitt av Lyxfällan igår... Själv såg ja inte det... Jag var upptagen med de som genererar ett lugn hos mig och som får mig att må allra bäst just nu - HÄSTARNA !
(Men) När ja senare igårkväll kom hem & öppnade upp Facebook, så hade självklart både Aftonbladet & Expressen lagt ut artiklar om avsnittet och dom hamnade i mitt ”flöde”.
Som sagt, ja såg inte programmet, men det hat och den ilska som florerade i kommentars fältet i artiklarna gjorde mig HELT förskräckt, men inte minst förtvivlad... :(
Känns som att människor verkligen HATAR oss skuldsatta... Att dom ser ner på oss... Det var sååå otroligt många kränkande och hatiska kommentarer... Ja fick knappt luft !

Tro tusan att man aldrig kommer våga berätta för någon om sin egen situation... Den lär ja få bära med mig ner i graven... :(
Just sayin’ ............ :(

Jag tycker ingen ska ta åt sig. Det finns så mycket hat i samhället just nu. Av någon anledning verkar människor ha ett uppdämt behov av att hata. Då är det lättare att hata något som ligger långt ifrån en själv.

Jag önskar jag förstod vad det beror på.

Jag såg programmet och kan väl bara tillägga att killen framstod som urbota dum. Han var 24 år och gick 52000 kr back.
Philip Diab försökte hjälpa honom med att dra ner på festandet men han var ej villig till detta.
Det slutade dock bra och killen tog tag i sitt liv. -:)

Jag såg programmet och kan väl bara tillägga att killen framstod som urbota dum. Han var 24 år och gick 52000 kr back.
Philip Diab försökte hjälpa honom med att dra ner på festandet men han var ej villig till detta.
Det slutade dock bra och killen tog tag i sitt liv. -:)

Det är precis det här som är problemet med Lyxfällan. Det ska vara underhållande för de som inte är skuldsatta så de väljer inte ut överskuldsatta som hamnat där pga sjukdom, skilsmässa, allvarliga beroendeproblem (förutom spelmissbruk ibland, det är ju tydligen bara korkat). Resultatet av det är ju snarare att föraktet mot överskuldsatta späs på och förståelsen minskar.

Jag tycker ingen ska ta åt sig. Det finns så mycket hat i samhället just nu. Av någon anledning verkar människor ha ett uppdämt behov av att hata. Då är det lättare att hata något som ligger långt ifrån en själv.

Jag önskar jag förstod vad det beror på.

Det beror på att människor är missnöjda med sina egna liv och försöker hitta något att skylla det på. Du hittar inga framgångsrika och lyckliga människor som springer runt och hatar på människor och försöker hitta ursäkter. De är för upptagna med att driva deras liv framåt.

Det är precis det här som är problemet med Lyxfällan. Det ska vara underhållande för de som inte är skuldsatta så de väljer inte ut överskuldsatta som hamnat där pga sjukdom, skilsmässa, allvarliga beroendeproblem (förutom spelmissbruk ibland, det är ju tydligen bara korkat). Resultatet av det är ju snarare att föraktet mot överskuldsatta späs på och förståelsen minskar.

Håller med.

Jag har en kompis som jobbade som jurist på ett bostadsföretag för något år sedan. Hon har berättat hur hon, tillsammans med kronofogden fick gå och avhysa folk från sina lägenheter. Det var gamla som antingen var förvirrade eller hade väldigt låg pension och inte ville söka socialbidrag. Det var också alkoholiserade som knappt fattade vad som hände. Många av dem som de kom hem till hade total misär och ofta var el och annat avstängt. Hon slutade efter ett drygt år, utan att ha ett annat jobb att gå till. Det blev för mycket helt enkelt.

Det vore trevligt om lyxfällan kunde hjälpa en av de där pensionärerna någon gång

Så extremt klockrent skrivet !!!! Dina rader fick mig direkt att faktiskt må mycket bättre...för just så som Du skriver - är det på pricken !
Tack för att Du fick mig att tänka i helt andra banor... :)

Lyxfällan är ett ” underhållningsprogram ” Underhållning på andras olycka. Visst finns det bra och tänkvärda saker i programmet och några saker har jag tagit till mig.
Hade lyxfällan hjälpt fattiga pensionärer och tex alkoholiserade så hade det varit långt mer komplicerat om inget annat ur sekretessaspekten då de förmodligen inte kunde ge sitt godkännande. Dessutom så hade det varit svårt att få dessa personers ekonomi att bli bättre då de inte har någon inkomst.
Dessa personer måste vi hjälpa på ett annat vis och jag hoppas på ett åtgärdspaket av kommande regering.
Vi måste satsa på våra pensionärer och utsatta.
Bra skrivet ändå. -:)

Jag tycker om att se på lyxfällan ibland,en bra påminnelse att ta det varsamt med ekonomin.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp