Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Lyxfällan IGÅR !

Jag känner inte att jag lurar någon, med deras sjuka räntor. Jag är i dagsläget skyldig 970 tkr, under 2,5 år med löneutmätning, har jag betalt in 750 tkr, har skulden sjunkit med 30 tkr... Du kan ju tänka dej hur mycket ränta jag betalat under de 25 år jag varit skuldsatt.

@Ny2018 & @Mirakel

Se själva vad bästa Lize skriver om sin situation och som jag har berättat om...

Lite samma sak jag börjar notera nu bara genom att gå igenom alla mina brev gällande en skuld... från påminnelse till inkasso till BF till utslag och sedan skuld att betala... att se hur skulden har ökat mellan dessa olika brev och självklart fortsätter ticka ränta nu oxå...
Blir riktigt deppig av att verkligen inse vidden av detta - att nu se det med egna ögon... :(

Det är väl fantastiskt att vi alla i detta land har möjlighet att få hjälp oavsett problem. Tryggheten i att betala skatt år efter år. Skuldsanering är en förmån att få. Visst kostar det samhället men tänk vad psykisk ohälsa pga ekonmin också kan kosta. Jag tror det är väldigt få som ser skuldsanering som något lättvindligt och vägen dit har haft ett pris.

Dock är skattetrycket FÖÖÖÖR högt, men det hör väll inte hemma här...likväl
:D:cool::D

@Ny2018 & @Mirakel

Se själva vad bästa Lize skriver om sin situation och som jag har berättat om...

Lite samma sak jag börjar notera nu bara genom att gå igenom alla mina brev gällande en skuld... från påminnelse till inkasso till BF till utslag och sedan skuld att betala... att se hur skulden har ökat mellan dessa olika brev och självklart fortsätter ticka ränta nu oxå...
Blir riktigt deppig av att verkligen inse vidden av detta - att nu se det med egna ögon... :(
Ja och det tar aldrig slut, mitt BN-lån verkställdes inte förrän efter ett år, 400 tkr som låg och tickade 24% ränta. Sileo vägrar att verkställa en skuld på 40 tkr, så den ligger också och tickar ränta på obestämd tid. Svea Ekonomi har tagit tillbaka från KFM, sedan låtit räntan puttra på, för att sedan skicka in igen. Ursprungsskulden har kanske varit på 650 tkr och är nu alltså 970 tkr, enda vägen ut är skuldsanering, så det blir stopp på räntor och även sätter stopp för felaktiga krav, en del verkar ju skicka i åratal efteråt...

Ja och det tar aldrig slut, mitt BN-lån verkställdes inte förrän efter ett år, 400 tkr som låg och tickade 24% ränta. Sileo vägrar att verkställa en skuld på 40 tkr, så den ligger också och tickar ränta på obestämd tid. Svea Ekonomi har tagit tillbaka från KFM, sedan låtit räntan puttra på, för att sedan skicka in igen. Ursprungsskulden har kanske varit på 650 tkr och är nu alltså 970 tkr, enda vägen ut är skuldsanering, så det blir stopp på räntor och även sätter stopp för felaktiga krav, en del verkar ju skicka i åratal efteråt...
Som för mig, mitt Remember lån har legat hos inkasso sedan April, inkassobolaget erbjöd mig en avbetalning på 6 månader vilket skulle blivit över 50000 kr i månaden då skulden var ca 325000 kr. Då släppte jag allt och idag är skulden över 350000 kr.

inkassobolaget erbjöd mig en avbetalning på 6 månader vilket skulle blivit över 50000 kr i månaden då skulden var ca 325000 kr.

:eek::eek::eek::eek: Men Huahhh hur är det möjligt, vem kan betala 50 000 kr/månad??? Blir rädd, tack och lov att mina lån är på max 30 000 kr per lån. Alltså verkligen, hur kan de ens tro att man kan betala så mkt?!!! Sparka på en som redan ligger kan jag tycka att det liknar. Blir både arg och ledsen och uppgiven. De flesta Inkasso säger ju att de hjälper en att betala sina skulder, att "erbjuda" en sådan avbetalningsplan som du fått hjälper ju inte.

Inkasso resonerar att höga lån ska man amortera med höga belopp annars minskar inte kapitalbeloppet, visst det kan jag köpa. Men hellre betala av lägre belopp under en längre tid till Inkasso än att skulden ska gå till Kfm...

Nej usch blir deprimerad när jag läser det här! Och gråtfärdig!

:eek::eek::eek::eek: Men Huahhh hur är det möjligt, vem kan betala 50 000 kr/månad??? Blir rädd, tack och lov att mina lån är på max 30 000 kr per lån. Alltså verkligen, hur kan de ens tro att man kan betala så mkt?!!! Sparka på en som redan ligger kan jag tycka att det liknar. Blir både arg och ledsen och uppgiven. De flesta Inkasso säger ju att de hjälper en att betala sina skulder, att "erbjuda" en sådan avbetalningsplan som du fått hjälper ju inte.

Inkasso resonerar att höga lån ska man amortera med höga belopp annars minskar inte kapitalbeloppet, visst det kan jag köpa. Men hellre betala av lägre belopp under en längre tid till Inkasso än att skulden ska gå till Kfm...

Nej usch blir deprimerad när jag läser det här! Och gråtfärdig!
Det var min vägs ände. Då gav jag upp.

Det var min vägs ände. Då gav jag upp.
Det förstår jag!!! Vad jag inte förstår är hur Inkasso kan "erbjuda" så usel avbetalningsplan. Så man blir tvungen att ge upp. "Tack som fan för hjälpen! Not!":mad::mad::mad::mad::mad::mad:
vilket Inkassobolag var det?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp