Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Lurad av banken..

Samtidigt gick väl en lägenhet då på typ 100.000 :D

Ja, det var även fram en bit in på 2000talet extra hög ränta för just bostadsrätter.
Men jag vet bekanta som byggde/köpte för ca millen då. Var svettigt, när räntan kröp ner efter ett par år och var på ca. 11% då slog dom till och band räntan på 12 år..

Bra nyheter, mäklaren har värderat huset till 400’ mer än vad det var innan (var värderat till 2,8) Mäklaren trodde 3,2 men att jag säkert skulle få 3,4 utan problem om jag sålde idag.

Banken tyckte det skulle vara toppen om jag kunde få en värdering på 2,9 så detta känns ju positivt!

Så hjälpte Nordea mig också. Nästan identiskt. Tog Blanco på 3.95% och gav mig bra ränta på Bolånet.
@Terry_ Hir faan lyckades du...

Fick idag beskedet att Nordea kommer kunna ge oss bra ränta på bolånet och flytta det men inte ge mig ett Blanco för att lösa det andra utan medlåntagare vilket inte är aktuellt.
Min fråga var då om de kunde hjälpa mig med något och min bankkontot sa att vi ska jobba fram en plan tillsammans för att spara så mycket pengar som möjligt, om det då betyder att vi får dela upp lånen i olika delar får vi göra så.... Vad han nu menar med det. Hoppas tanken i alla fall då är att kanske bevilja ett mindre blanco, amortera ner andra krediter och få ner kreditrisken och sen nytt Blanco... ja jag vet inte.

Mäklaren skulle återkoppla idag, gjorde inte det så nu hoppas jag att besked kommer i morgon och att jag får ett tydligt besked från Nordea. Funderar på om någon sitter inne på lite tips om hur man kan pusha på för att få hjälp med så mycket som möjligt.

Har en känsla av att mitt kreditkort som är maxat på 145’ drar ner mitt betyg ordentligt... Dessutom just nu övertrasserat. Skulle betalas idag men har ju avvaktar besked från banken...

Alla tips tas emot!!!!

Asså... Älskar man inte autokorrekt....

Jag har en fråga angående pantbrev.

Jag har fått ett hus av mina föräldrar som det inte finns nån värdering på, priset per kvm där det ligger är ca mellan 30k kvadraten. Huset är 72kvm.
Jag har en trasslig bakgrund med ett spelberoende (Spelfri sen länge men dras med 3 gamla bet anmärkningar från 2018 & 2019)
Jag fick iallafall ett bolån från bluestep som också skickade ut en mäklare från en firma dom sammarbetar med som värdera huset till 1,8 miljoner, en ung tjej som inte hade nån koll på varken platsen den ligger på (ett ställe som är påväg uppåt i värde och är väldigt populärt i staden jag är från , ligger ca 2 mil från en central mellanstor stad).
Idag ligger ett hus ute på hemnet som är 46kvm och som är ute för 1,2 miljoner, alltså ca 26k kvm och som dessutom är väldigt unket i jämförelse med mitt hus, alltså jag anser att 1,8 miljoner är en för låg värdering.
Nu till min fråga , jag har via en privat utlånare fått erbjudande om att låna 1 miljon av hens företag mot bra ränta , att hen tar ut pantbrev i fastigheten som säkerhet( inte digitala).
Jag vet att man kan ta ut hur många pantbrev som helst men hur vet lantmäteriverket ett värde på huset när inget finns , går dom på taxeringsvärdet för att sätta stopp för pantbreven?
Jag vill nämligen försöka låna 1 miljon via privat ej bank. Sen låna upp till 85% av värdet via tex bluestep eller liknande ställe. Men om hen tar ut pantbrev för 1 miljon, då kommer det väl bli trassel att få ut mer pengar en 85% av 800k som bluestep värderar den till?
Jag har pratat med en mäklare jag känner som ska komma och värdera huset när grannens hus är sålt så vi har nått riktigt bra kvm pris att jämföra med, gissar att han kommer lägga sig på ca 2-2,3 miljoner nånstans.
Men hur vet tex lantmäteriet att man inte kan ta ut mer pantbrev , eller är det upp till dom som tar ut det att ha koll på värdet och befintiliga inteckningar?
Nån kunnig som kan ge mig lite feedback? :)

Om hen tar ut pantbrev till 1 miljon med bästa rätt kommer bluestep vilja låna dig exakt noll kronor

Kanske förstår fel.

Lantmäteriet struntat i husets värde. Är ok att ta ur 400 miljarder i pantbrev om du vill, bara du betalar stämpelskatten.

Bluestep vill nog ha pantbrevwt med bästa rätt, din vän kan du ge pantbrev därefter bäst du vill, sköter du inte bluestep så kommer dom begära att huset säljs

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp