Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Lurad av banken..

Att spara 44 000 låter som en dröm, har du räknat på det själv eller enbart litat blint på vad Nordea säger.
Även om du får hela topplånet inbakat i bolånet hos Nordea krävs det nog en ränta på bolånet runt 0,5% för att spara 44 000 på ett år och det låter iaf inte rimligt i ina öron.

Förstod jag det rätt att man ska ha en UC score under 3% för att få flytta bolån till Nordea?

Vårt hus är högre värderat än när vi köpte det och kan sedan ett år tillbaka ta ut nytt pantbrev och lägga hela lånet som ”bottenlån”. Där sparar vi en del och med den lägre räntan. Vi går ju även under de gamla amorteringsreglerna.

Nä risken på 3% gäller blancolånet, där ska man ligga under 2 för att inte få röda siffror. Men eftersom vi flyttar hela vårt engagemang så ska han förhoppningsvis kunna se mellan fingrarna och godkänna blanco ändå. Det återstår att se.

Jag har räknat på det själv och det stämmer. Det är en stor besparing och då lägger jag hellre en del på amortering av blanco och sen sparar ihop en buffert.

Väntar en löneförhöjning på mellan 2-4 tusen och då kommer jag kunna spara eller amortera ytterligare.

Vårt hus är högre värderat än när vi köpte det och kan sedan ett år tillbaka ta ut nytt pantbrev och lägga hela lånet som ”bottenlån”. Där sparar vi en del och med den lägre räntan. Vi går ju även under de gamla amorteringsreglerna.

Nä risken på 3% gäller blancolånet, där ska man ligga under 2 för att inte få röda siffror. Men eftersom vi flyttar hela vårt engagemang så ska han förhoppningsvis kunna se mellan fingrarna och godkänna blanco ändå. Det återstår att se.

Jag har räknat på det själv och det stämmer. Det är en stor besparing och då lägger jag hellre en del på amortering av blanco och sen sparar ihop en buffert.

Väntar en löneförhöjning på mellan 2-4 tusen och då kommer jag kunna spara eller amortera ytterligare.
Hoppas ni får igenom det för ni kommer ju få en mycket bättre ekonomi sen.
Kommer också kännas skönt att kunna ge fingret till er gamla bank som inte är villiga att sänka räntan.

Verkligen!
Enligt Nordea så är Bolånet inga problem att flytta så den besparingen görs oavsett. Bara hoppas på en så hög värdering av huset som möjligt för att få ihop allt i ett lån. Annars får man stoppa in så mycket som möjligt av topplånet i bottenlånet och amortera av det som blir kvar snabbare med hjälp av besparingen som görs.

För mig är dock den stora biffen att de hjälper mig baka ihop kreditkort och Bianco, att bara ha allt på ett ställe, och vet ni, jag kommer inte ta något sånt skit lån igen, handla på avbetalning eller alltid välja att betala minsta belopp.

Sen Brocc hjälpte mig lösa det värsta har jag betalat allt direkt. Det är en skön känsla. Det kommer jag fortsätta göra. Så himla lätt att hamna i den onda cirkeln, en skvätt här och en skvätt där. 2019 var jag arbetslös, fortsatte göra av med pengar, betala lägsta beloppet, uteblivna betalningar mm. Det enda jag lyckades med var att betala till KFM innan det blev utslag så där är jag blank tack och lov.

Hjälper Nordea mig kommer jag ha möjlighet att spara en bra buffert.

Slänger in ett litet plus här jag med. Nordea har verkligen hjälpt mig/oss till en bättre privatekonomi genom att flytta bolånen och ta ett helhetsgrepp. Stor cred till dem!

Slänger in ett litet plus här jag med. Nordea har verkligen hjälpt mig/oss till en bättre privatekonomi genom att flytta bolånen och ta ett helhetsgrepp. Stor cred till dem!

Delar di nerfarenhet.

Räntan var hög, men tänk på de som hade bolån kring 91, med räntor på över 20%

Samtidigt gick väl en lägenhet då på typ 100.000 :D

Nej, det funkar inte riktigt på samma sätt med bolån. Blanco absolut. Får du inte bolån hos en traditionell bank så kan du få bolån hos bluestep, nordax osv till blancoräntor visst, men TS har ju sitt lån hos Swedbank och det är en väldigt hög ränta.
Vilken bank gav dig 2% på blancolån?
Ja, du har nog helt rätt!
Sevenday fick jag 2,45 % hos när det var som värst, visserligen med lösenkrav och för ca 10 år sen. Idag på ett blanco hos SBAB är räntan strax under 3% dock, med fin UC

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp