Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Lumify - Nekad uttag

Kan inte se någon historik utan den får jag söka efter själv via min bank

Kan bara ansöka om ny kredit vilket jag inte kommer göra. Är totalt omöjligt att se om jag fått 11000:- extra när jag kollar historiken på uttag och betalningar. Har fått sms att min kredit är slutbetald.
Spara sms:et som bevis. Självklart betalar du inget mer. Vill de strida får de ta fram underlag och bevisa.

Kommer självklart inte betala något innan de kan visa svart på vitt att jag fått en felaktig betalning. Med tanke på hur deras tjänst fungerar och med de ockerräntor de tar ut lär det bli svårt för de att bevisa att jag inte handlat i godtro när jag använde pengarna. Frågan är bara hur långt de drar det?

Kommer självklart inte betala något innan de kan visa svart på vitt att jag fått en felaktig betalning. Med tanke på hur deras tjänst fungerar och med de ockerräntor de tar ut lär det bli svårt för de att bevisa att jag inte handlat i godtro när jag använde pengarna. Frågan är bara hur långt de drar det?
Kan de bevisa att de betalat ut pengar till dig som du inte skulle haft så kan de nog dra det långt.

Hej,

Jag råkade betala in både för den här månaden och nästa månad när jag var 2 dagar sen med min inbetalning.
Hade ingen aning om att Lumify lägger på nästa månads lägsta belopp innan betalningen har skett och nu blir jag nekad uttag.

Jag har aldrig blivit nekad uttag av de förut, någon annan som vart med om liknande? har de blivit hårdare helt plötsligt?
Har du testat logg in igen och göra uttag ?
Ibland blir så sen efter några dagar kan du göra uttag igen

Så du HAR fått en felaktig utbetalning och du HAR använt pengarna, det är inte bara något som de hävdar utan grund?

Då är det inte någon felaktig utbetalning ?

Jag har fått 2 utbetalningar på samma belopp men kan inte komma ihåg om det är riktigt eller ej. På frågan om pengarna används är svaret ja. Men så länge de inte skickar underlag på inbetalning och utbetalning som kan styrka att de kräver en återbetalning kommer de ej få några pengar

Jag har fått 2 utbetalningar på samma belopp men kan inte komma ihåg om det är riktigt eller ej. På frågan om pengarna används är svaret ja. Men så länge de inte skickar underlag på inbetalning och utbetalning som kan styrka att de kräver en återbetalning kommer de ej få några pengar
Jag tror att du kommer att förlora denna kampen tyvärr.

Om man betala sen det kan hända sänka gränsen, hade 46 tusen i gräns alltid i tid , betalade 125kr mindre och blev sent två dagar för att betala 125 kr som jag visste inte efter det sänkas min gräns till 36 tusen

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp