- Meddelanden
- 231
- Mottagna reaktioner
- 58
- Poäng
- 177
Ah, hoppas det löser sig för dig!Ok, bör inte va någon skillnad. Borde gå likadant för alla oavsett summa
Ah, hoppas det löser sig för dig!Ok, bör inte va någon skillnad. Borde gå likadant för alla oavsett summa
Ja, dom är ivriga på att hota med kronofogden. Aldrig hört om någon som blivit skickad direkt till kronofogden av dem dock...finns ju ett antal trådar här på Lånforum som handlat om Lumify. Det ska vara lugnt, värsta som händer är det läggs på räntekostnader samt att du faktiskt hamnar hos ett inkassobolag. Försök att betala in när du kan, hur mycket ska du betala in? Skickar de vidare så kommer de skicka till gothia. De brukar numera skicka efter 1-2 månader, förut kunde man vara sen över 1 års tid men de skärpte kraven för ett tag sedan då i princip 90 % av gänget var sena med betalning.Men att dom säger att som ska skicka till kronofogden? Kan dom göra det? Skickas de inte till inkasso
Ska betala lägsta 9600:-Ja, dom är ivriga på att hota med kronofogden. Aldrig hört om någon som blivit skickad direkt till kronofogden av dem dock...finns ju ett antal trådar här på Lånforum som handlat om Lumify. Det ska vara lugnt, värsta som händer är det läggs på räntekostnader samt att du faktiskt hamnar hos ett inkassobolag. Försök att betala in när du kan, hur mycket ska du betala in? Skickar de vidare så kommer de skicka till gothia. De brukar numera skicka efter 1-2 månader, förut kunde man vara sen över 1 års tid men de skärpte kraven för ett tag sedan då i princip 90 % av gänget var sena med betalning.
Oj, jisses! Men antar då att du inte betalt på någon månad.Ska betala lägsta 9600:-
Inget jag kan trolla fram just idag. Så jag måste eventuellt släppa den. Och hoppas på Gothia med rimlig avbetalningsplan
Nä, första fakturan va på lägst 8600:- nånting. Och nu har de gått 20 dagar, och nu är den lägst på 9600:-.Oj, jisses! Men antar då att du inte betalt på någon månad.
Ja alltså har du en skuld på 47 + inkassokostnader och räntekostnader kanske det flyger upp till någon tusenlapp till. Säg att totalskulden hamnar på 48000 (lite beroende på vad företaget som skickar dig till inkasso har för krav) så kan du ändå få en hyfsat bra avbetalningsplan. Gothia skulle nog inte alls säga nej till 2500 i månaden exempelvis, däremot så om du kan så borde du gå lite högre än så. Hoppas allt löser sig!
Då är jag med. Grovt belopp dock!Nä, första fakturan va på lägst 8600:- nånting. Och nu har de gått 20 dagar, och nu är den lägst på 9600:-.
Tar du ett lån på 50k hos dom så är lägsta att betala 8-9k i månaden.
Japp, never again! Ska spärra mig hos domHåll er borta från dessa. Deras ”lägsta att betala” är sjuka summor om man är beviljad ett högre belopp.
Tomma hotMen att dom säger att som ska skicka till kronofogden? Kan dom göra det? Skickas de inte till inkasso