Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Lumify Credifi

Jag är en av dessa som blivit drabbad av Lumas nya egna inkasso.. De går inte med på en betalplan så måste tyvärr släppa till kronofogden.
Min fråga är, hur lång tid tar det innan kronofogden får ärendet och kan man göra en betalplan med de?

Jag är en av dessa som blivit drabbad av Lumas nya egna inkasso.. De går inte med på en betalplan så måste tyvärr släppa till kronofogden.
Min fråga är, hur lång tid tar det innan kronofogden får ärendet och kan man göra en betalplan med de?
Hur lång tid tog det från att du slutade betala tills ”inkasso” kom?

Har inte nog inte hamnat hos deras inkasso än. Betalningen är 40 dagar sen.
Du får uppsagd kredit efter 60 till 64 dagar. Har nyss fått det så det stämmer kan jag tala om. Det står att de skickar till KF efter 30 dagar. Det går inte att ha betalplan utan allt skall in direkt annars blir det utmätning. Du kan dock skapa dig en egen betalplan på ca 4 månader genom att förhala och bestrida.

Du får uppsagd kredit efter 60 till 64 dagar. Har nyss fått det så det stämmer kan jag tala om. Det står att de skickar till KF efter 30 dagar. Det går inte att ha betalplan utan allt skall in direkt annars blir det utmätning. Du kan dock skapa dig en egen betalplan på ca 4 månader genom att förhala och bestrida.
Någon som vet hur lång tid det tar ifrån att det landar hos kronofogden tills det blir utmätning?

Om allt sköts som det ska så tar det, om man skall gå på det som står på KF hemsida ca 2.5 månader. Men då ska man ju svara på första delgivningen såklart.

Om allt sköts som det ska så tar det, om man skall gå på det som står på KF hemsida ca 2.5 månader. Men då ska man ju svara på första delgivningen såklart.
Någon som vill förklara delgivning och hur man isåfall kan dra ut på det?

Vill du utveckla denna process så skulle jag bli lycklig för jag tror jag har möjlighet till detta

Om man bara betalar in en mindre summa, typ 1000kr, skickar dom vidare ändå? Eller lyckas man skjuta på att dom skickar det till KF?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp