Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Lumify Credifi

Är det någon som har ringt Lumify eller Credifi gällande om man har frågor eller funderingar, som dom anger i ditt mail att man kan göra?
För det är typ de enda svaren jag får av dem när jag har skickat till dem gällande uppsagd kredit?
Får i stort sett bara samma svar hela tiden oavsett vad man skriver. Så har någon ringt,? Och vad säger dom isf?

"Har du tur så har du förhalat allt med ett par månader. Jag har använt mig av det här upplägget många ggr och alltid lyckas betala innan de sista 30 dagarna efter vilka ärendet skickas till TR."

Så när jag bestrider kronofogdens brev så måste lumify kontakta mig gällande mitt underlag på betalning?
Skall man då bara ignorera lumify där sålänge det går och hur länge vet man att det går?

Vad är TR?

Tack för all hjälp
När du bestridit så kommer Kf lägga ärendet på is tills betalningsfrågan har reds ut. Så Kf kommer att meddela Lumify att du sagt att du betalat in pengarna. Efter ett tag (här kan det bli allt från 3-4 till 21 dagar) kommer Lumify höra av sig till dig och begära att du skickar in underlag på din betalning (eftersom de fortf inte fått pengarna). Om de inte agerar alls i ärendet så kommer Kf avsluta det dag 30. Men de kommer att agera och kontakta dig och begära underlag, kvitto etc.
Om du inte inkommer med underlag eller betalar allt så kommer Lumify att meddela Kf att de tar ärendet vidare till TR=Tingsrätten. Det är ingen vits att dra det så långt för dig eftersom det blir bara dyrare.
Så nån dag efter att Lumify kontaktat dig så behöver du betala in.

Vi får hoppas att Lumify tar lång tid på sig att skicka det till Kf eller om de ändrar sig och erbjuder dig en mänskligare avbetalningsplan.

När du bestridit så kommer Kf lägga ärendet på is tills betalningsfrågan har reds ut. Så Kf kommer att meddela Lumify att du sagt att du betalat in pengarna. Efter ett tag (här kan det bli allt från 3-4 till 21 dagar) kommer Lumify höra av sig till dig och begära att du skickar in underlag på din betalning (eftersom de fortf inte fått pengarna). Om de inte agerar alls i ärendet så kommer Kf avsluta det dag 30. Men de kommer att agera och kontakta dig och begära underlag, kvitto etc.
Om du inte inkommer med underlag eller betalar allt så kommer Lumify att meddela Kf att de tar ärendet vidare till TR=Tingsrätten. Det är ingen vits att dra det så långt för dig eftersom det blir bara dyrare.
Så nån dag efter att Lumify kontaktat dig så behöver du betala in.

Vi får hoppas att Lumify tar lång tid på sig att skicka det till Kf eller om de ändrar sig och erbjuder dig en mänskligare avbetalningsplan.
Tack för hjälpen

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp