De hade tagit en på mig med jag skickade och frågade för jag ligger i fas med mina betalningar och har bara en betalning kvar på det ena ärendet . Fick till svar att de gör så när man har en skuld hos dom i bland och de hade rätt att göra det . Så för min del var det ingen fara .Lowell har tagit en creditsafe på mig igår, har inte hänt förut, nån annan som fått en upplysning tagen av Lowell när man är sen 5 dagar (misstänker att det beror på det)?

Kan inte låta bli att undra om Lowell ringer upp oss som enligt upplysningen fått försämrade ekonomiska förhållanden och erbjuder oss förmånligare avbetalningsplaner... eller om de bara vill klämma åt en ännu merDet görs en kreditupplysning för att se om en kunds ekonomiska förhållanden ändrats (förbättrats eller försämras) och om det därav finns skäl till att eventuellt då göra ändringar i avbetalningsplanen.

Faktiskt tänkt samma sak. Jag tror ju dock att det bara är åt ena hållet. Det vill säga att om de ser att man fått bättre ekonomiska förhållanden så höjs avbetalningsplanen.Kan inte låta bli att undra om Lowell ringer upp oss som enligt upplysningen fått försämrade ekonomiska förhållanden och erbjuder oss förmånligare avbetalningsplaner... eller om de bara vill klämma åt en ännu mer
För min del är jag väldigt nöjd med den plan jag har just nu så jag klagar inte.
Det är så det är!Faktiskt tänkt samma sak. Jag tror ju dock att det bara är åt ena hållet. Det vill säga att om de ser att man fått bättre ekonomiska förhållanden så höjs avbetalningsplanen.