Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Lowell- vad grundar de ens budget på?

Är det någon som har koll på vad Lowell har för schablonsumma när de beräknar omlevnadskostnader per månad?
Jag ska omförhandla min avbetalningsplan och vill ha lite koll innan.

Räknar gissningsvis dom kfm, 5016 kr utöver hyra och lite annat om du är ensam

Har fått brev i kivra fr lowell. I brevet skriver de att de vill komma i kontakt med mig ang den tillfälliga avbetalningsplanen som nu gått ut. De skriver att om jag inte hör av mig så kommer ärendet att skickas till Kfm. Jämför med Gothia som bara skickade ett nytt brev där de informerade mig om att planen förnyats.

Så jag ringde till Lowell och sa att jag gärna fortsätter med samma villkor som hittills, alltså 500 kr i månaden och fryst ränta. Han frågade då om hur min situation såg ut, om jag hade det kämpigt ekonomiskt och så. Det sa jag att jag hade (vilket jag har!) och han la upp en "ny" plan fast samma som den förra. Det gick smidigt.

Lowell har tagit en creditsafe på mig igår, har inte hänt förut, nån annan som fått en upplysning tagen av Lowell när man är sen 5 dagar (misstänker att det beror på det)?

Lowell har tagit en creditsafe på mig igår, har inte hänt förut, nån annan som fått en upplysning tagen av Lowell när man är sen 5 dagar (misstänker att det beror på det)?
De hade tagit en på mig med jag skickade och frågade för jag ligger i fas med mina betalningar och har bara en betalning kvar på det ena ärendet . Fick till svar att de gör så när man har en skuld hos dom i bland och de hade rätt att göra det . Så för min del var det ingen fara .

Det verkar vara någonting som går nu kanske? Haha lät som en pandemi....
Det hände mig också i dagarna så jag bestämde mig för att ringa deras kundtjänst igår och fick till svar att det inte var något att bekymra sig över egentligen. Det görs en kreditupplysning för att se om en kunds ekonomiska förhållanden ändrats (förbättrats eller försämras) och om det därav finns skäl till att eventuellt då göra ändringar i avbetalningsplanen.

Ok då har de just nu en "kampanj" på att ta upplysningar m a o. Så länge det är Creditsafe är det helt ok. Förr när Lowell hette Lindorff tog de en blank uc med jämna mellanrum... det var tider det! :facejoy:

Det görs en kreditupplysning för att se om en kunds ekonomiska förhållanden ändrats (förbättrats eller försämras) och om det därav finns skäl till att eventuellt då göra ändringar i avbetalningsplanen.
Kan inte låta bli att undra om Lowell ringer upp oss som enligt upplysningen fått försämrade ekonomiska förhållanden och erbjuder oss förmånligare avbetalningsplaner... eller om de bara vill klämma åt en ännu mer ;)
För min del är jag väldigt nöjd med den plan jag har just nu så jag klagar inte.

Kan inte låta bli att undra om Lowell ringer upp oss som enligt upplysningen fått försämrade ekonomiska förhållanden och erbjuder oss förmånligare avbetalningsplaner... eller om de bara vill klämma åt en ännu mer ;)
För min del är jag väldigt nöjd med den plan jag har just nu så jag klagar inte.
Faktiskt tänkt samma sak. Jag tror ju dock att det bara är åt ena hållet. Det vill säga att om de ser att man fått bättre ekonomiska förhållanden så höjs avbetalningsplanen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp