Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ljusare_Tiders resa till ekonomiskt välmående

Det värsta hindret för skuldsanering har du ju nu klarar, du har fått beslut om inledande eftersom du uppfyllt grundkraven.
Och visst känns allt lite bättre efter beskedet.:tummen: Glaset som säkert ofta var halvtomt i tanken är väl nu halvfullt i stället.

Grattis.
Tack så mycket!

Ja man har ju helt klart fått upp hoppet nu iaf även om det ännu är en bit att vandra innan slutgiltigt beslut.

MEN, har man klarat av nästan 9 månaders väntetid hitintills så ska man nog klara av några månader/veckor till! :)

Jag fick samtal idag med några frågor (hade skickat personligt brev)… så nervös om beslutet…

Såg detta i ett annat forum, gör ju att man får upp hoppet ytterligare ett snäpp!

Visa bilaga 5751
Bra information - Många som frågat ungefär hur många som blir beviljade efter inledande och hur många som blir nekade i senare skede. Så ca 87% som får inledande blir beviljad hela vägen

Bra information - Många som frågat ungefär hur många som blir beviljade efter inledande och hur många som blir nekade i senare skede. Så ca 87% som får inledande blir beviljad hela vägen
Ja det verkar helt logiskt då den största gallringen av ansökningar ju redan skett. Måste väl vara något i hästväg som framkommer och då gör att det blir avslag efter att man fått inledande.

Kom på en liten fundering som handlar om skatteåterbäringen.

Då jag ju fortfarande har betalat en del räntekostnader under 2025 så förväntar jag mig att få tillbaka några tusenlappar i återbäring, trots att avdraget har halverats inför denna deklaration.

Det jag funderar på är om det spelar någon roll när jag deklarerar när det kommer till utfall om jag får behålla pengarna eller ej.

●Antingen deklarerar jag senast den 31 mars
& får utbetalning mellan 7-10 april.

● Eller så deklarerar jag senast den 4 maj & får utbetalning mellan 9-12 juni.

Vad tror ni? Har jag större chans till att behålla återbäringen vid något av alternativen eller är det helt upp till handläggaren att besluta om?

Handläggaren har inte nämnt något om detta än så länge iaf.

Kom på en liten fundering som handlar om skatteåterbäringen.

Då jag ju fortfarande har betalat en del räntekostnader under 2025 så förväntar jag mig att få tillbaka några tusenlappar i återbäring, trots att avdraget har halverats inför denna deklaration.

Det jag funderar på är om det spelar någon roll när jag deklarerar när det kommer till utfall om jag får behålla pengarna eller ej.

●Antingen deklarerar jag senast den 31 mars
& får utbetalning mellan 7-10 april.

● Eller så deklarerar jag senast den 4 maj & får utbetalning mellan 9-12 juni.

Vad tror ni? Har jag större chans till att behålla återbäringen vid något av alternativen eller är det helt upp till handläggaren att besluta om?

Handläggaren har inte nämnt något om detta än så länge iaf.
Jag tror det kan stå i ditt beslut om inledande om jag fattat de rätt. Tror jag läst nånstans här på forumet att under inledande ska man spara de pengarna för de kan behöva användas till dina skulder. Så jag skulle kontakta handläggaren när du får deklaration för att vara säker på hur du ska göra.

Jag tror det kan stå i ditt beslut om inledande om jag fattat de rätt. Tror jag läst nånstans här på forumet att under inledande ska man spara de pengarna för de kan behöva användas till dina skulder. Så jag skulle kontakta handläggaren när du får deklaration för att vara säker på hur du ska göra.
Har lusläst hela beslutet flera gånger och det står inget om detta där, givetvis kommer jag ju att spara pengarna men grundfunderingen var väl någonstans att om jag väntar med att deklarera så att pengarna kommer i juni, så KANSKE jag har hunnit få ett beslut som har vunnit laga kraft & därmed slipper betala in beloppet.

Men man kanske måste betala in även efter att en eventuell sanering är beslutad & igång.

Tänkte om det fanns någon som hade erfarenhet av detta :)

Det kan kanske låta lite underligt men vilken underbar känsla det är ändå att se sitt eget namn i poit under rubriken :
INLEDANDE AV SKULDSANERING! 🙏

Känns verkligen som att bollen är i rullning nu!

Man kommer ju dock fortsatt sitta som på nålar under kommande veckor/månader & man vill ju samtidigt inte bygga upp en för stor förväntan för att riskera att bli allt för nedslagen vid ett negativt beslut.

Det är lite alla känslor på en & samma gång just nu 😅

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp