Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ljusare_Tiders resa till ekonomiskt välmående

En liten statusuppdatering!

Har ju som sagt släppt alla skulder & skickat in en en ansökan om sanering den 10/5,
3 månader har hunnit passera men är väl säkert närmare det dubbla kvar innan det blir min ansökan som ligger överst i högen.

Har lyckats lösa bort ett par mindre krediter men 18st återstår fortfarande.
Lite beroende på när löneutmätning eller ev. Inledande hinner starta så kommer jag möjligtvis kunna bli av med 3-4 till av de lägsta krediterna.

Första föreläggandet ifrån KFM landade i Kivra 30juni, drog ut lite på att signera
Så datum att agera blev senast 24 juli.

Sen dess har ytterligare 2 förelägganden trillat in, dessa har jag dock signerat direkt.

Än så länge har det inte resulterat i några utslag, men man har ju läst en del här på forumet att det eventuellt kan dra ut längre på tiden med utslag om man är en "återkommande kund".

Första vändan jag var hos KFM var 2020 så min förhoppning är ju att det ska dra ut så länge som möjligt på tiden så att man hinner släcka några till skulder helt.

Så en liten sammanfattning:
●18st lån/krediter
●10st av dessa har landat hos inkasso
●3st pågående mål
●0 utslag

Ungefär när i tiden tror ni att jag kan förvänta mig mitt första utslag?

Att hoppas på att slippa löneutmätning ända fram till ett eventuellt inledande känns väl ganska kört i mitt fall?

Hur långt borta tror ni en löneutmätning kan vara med mina förutsättningar?

Senast ändrad:
En liten statusuppdatering!

Har ju som sagt släppt alla skulder & skickat in en en ansökan om sanering den 10/5,
3 månader har hunnit passera men är väl säkert närmare det dubbla kvar innan det blir min ansökan som ligger överst i högen.

Har lyckats lösa bort ett par mindre krediter men 18st återstår fortfarande.
Lite beroende på när löneutmätning eller ev. Inledande hinner starta så kommer jag möjligtvis kunna bli av med 3-4 till av de lägsta krediterna.

Första föreläggandet ifrån KFM landade i Kivra 30juni, drog ut lite på att signera
Så datum att agera blev senast 24 juli.

Sen dess har ytterligare 2 förelägganden trillat in, dessa har jag dock signerat direkt.

Än så länge har det inte resulterat i några utslag, men man har ju läst en del här på forumet att det eventuellt kan dra ut längre på tiden med utslag om man är en "återkommande kund".

Första vändan jag var hos KFM var 2020 så min förhoppning är ju att det ska dra ut så länge som möjligt på tiden så att man hinner släcka några till skulder helt.

Så en liten sammanfattning:
●18st lån/krediter
●10st av dessa har landat hos inkasso
●3st pågående mål
●0 utslag

Ungefär när i tiden tror ni att jag kan förvänta mig mitt första utslag?

Att hoppas på att slippa löneutmätning ända fram till ett eventuellt inledande känns väl ganska kört i mitt fall?

Hur långt borta tror ni en löneutmätning kan vara med mina förutsättningar?

Fick Utslag 7/8 och 11/8 fick jag att fylla inkomstuppgifter. Första gången hos KFM. Gick snabbt för mig.

Från vad jag läst här så om man haft utmätning tidigare som du hade 2020 (om du ännu räknas som återkommande) så kan det ta över 1 år för utmätning att starta om man får KFM igen.
Nästan så lång skillnad att man kan använda det som taktik om man ska släppa. Släppa det minsta lånet först och resten 3 månader senare så man får utmätning som startas på det minsta och är över månaden efter om det är några tusen, sen kan man klara sig över 1 år från att resten av löneutmätningarna inte ska starta.

Har kontakt med en på forumet som släppte i Augusti/september förra året och har vart hos KFM innan. Det verkar vara efter man fått utslag och efter "skuld att betala" det tar tvärstopp i en evighet. Ingen kontoutmätning och papprerna att fylla i inkomstuppgifter kommer inte. Personen har väntat i nu ca 1 år.

Fick första utslaget i måndags & idag trillade nummer 2 in.

5 ytterligare ligger & väntar på utslag & 11 till är på väg till KFM.

Tiden får utvisa vad som sker framöver, hoppas på att kunna behålla åtminstone septemberlönen iaf

Kikar in för en liten lägesrapport.

Har lyckats beta av 2 av de lägsta skulderna sen sist & just nu ser det ut så här:

● 9 av 16 skulder har fått utslag.
● 3st ligger hos KFM & väntar på utslag.

●En fordringsägare har skickat in om verkställighet, har till den 14e på mig att betala(vilket jag inte kommer kunna göra då det är ett av de större lånen på 290k)

Känns väl rimligt att anta att denna månads lön är safe? Därefter känns det däremot som att löneutmätning kommer att hinna hoppa igång?

Märklig känsla att kika in på kreddy & se att alla skulder är "borta", man drömmer sig bort till den dagen då det förhoppningsvis blir verklighet.

Kikar in för en liten lägesrapport.

Har lyckats beta av 2 av de lägsta skulderna sen sist & just nu ser det ut så här:

● 9 av 16 skulder har fått utslag.
● 3st ligger hos KFM & väntar på utslag.

●En fordringsägare har skickat in om verkställighet, har till den 14e på mig att betala(vilket jag inte kommer kunna göra då det är ett av de större lånen på 290k)

Känns väl rimligt att anta att denna månads lön är safe? Därefter känns det däremot som att löneutmätning kommer att hinna hoppa igång?

Märklig känsla att kika in på kreddy & se att alla skulder är "borta", man drömmer sig bort till den dagen då det förhoppningsvis blir verklighet.
Tror oktober lön är safe. Du har tom 14/10 att betala och efter det kommer du att få fylla inkomstuppgifter som man har på sig 14 dagar att fylla i.
Jag fick 26/8 att dom har kollat mitt konto och hade inget att utmätta , jag handlade innan det som jag behövde verkligen, tagit ut aldrig pengar.
26/8 fick jag beslut om löneutmätning. 27/8 landade lön på konto , början av september fick jag inledande.
Lycka till!

Ja nu har ju datumet att betala passerats & man sitter här och nojar om vad som ska ske härnäst..

Mycket tankar om hur fort det kommer att gå härifrån.

Har inget de kan utmäta på kontot för stunden iaf,
(om de nu inte vill ta 22kr :facejoy:) förhoppningen är väl att det ska dröja så länge som möjligt innan papprerna om att fylla i inkomst/utgifter kommer.

Man har ju läst om vissa här på forumet där det inte händer något alls på många månader efter skuld att betala har passerats.

Kikade in på riverty idag och ser att tre av skulderna har försvunnit, är det nu det börjar tro där skulder säljs till höger och vänster inkassobolag emellan?

Kom att tänka på en grej som egentligen är ganska sjuk,

I oktober 2018 tog jag ett lån hos Bank norwegian på 255 000kr, jag har sen dess betalat 4862kr i månaden fram till i maj i år då jag släppte allt.
Summa summarum så har jag under åren betalat in 384 000kr på lånet..

Idag visar skuldsaldo hos KF för Norwegianlånet på 294 000kr...
Inte konstigt att det är svårt att ta sig ur denna fälla..

Har hunnit landa lite & våndas inte längre lika mycket för vad som komma skall.
Blir det inledande & i förlängningen sanering så är det toppen!
Skulle det istället landa i utmätning en tid så är det oavsett ett mycket bättre läge än så som det ser ut idag.

I oktober 2018 tog jag ett lån hos Bank norwegian på 255 000kr, jag har sen dess betalat 4862kr i månaden fram till i maj i år då jag släppte allt.
Summa summarum så har jag under åren betalat in 384 000kr på lånet..

Idag visar skuldsaldo hos KF för Norwegianlånet på 294 000kr...
Har också haft flera sådana annuitetslån som man betalat på under många år och som har ökat för att man nyttjat 1-2 betalfria månad per år.

Är lånet på 255 000 och man betalat in 384 000 så kan man tänka sig att lånet är slutbetalt och borta. Inte har ökat.

Banker är tyvärr accepterad legaliserad maffia. Inte många saker i världen som jag är mer livrädd för än att betala ränta till banker

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp