- Meddelanden
- 166
- Mottagna reaktioner
- 159
- Poäng
- 337
En liten statusuppdatering!
Har ju som sagt släppt alla skulder & skickat in en en ansökan om sanering den 10/5,
3 månader har hunnit passera men är väl säkert närmare det dubbla kvar innan det blir min ansökan som ligger överst i högen.
Har lyckats lösa bort ett par mindre krediter men 18st återstår fortfarande.
Lite beroende på när löneutmätning eller ev. Inledande hinner starta så kommer jag möjligtvis kunna bli av med 3-4 till av de lägsta krediterna.
Första föreläggandet ifrån KFM landade i Kivra 30juni, drog ut lite på att signera
Så datum att agera blev senast 24 juli.
Sen dess har ytterligare 2 förelägganden trillat in, dessa har jag dock signerat direkt.
Än så länge har det inte resulterat i några utslag, men man har ju läst en del här på forumet att det eventuellt kan dra ut längre på tiden med utslag om man är en "återkommande kund".
Första vändan jag var hos KFM var 2020 så min förhoppning är ju att det ska dra ut så länge som möjligt på tiden så att man hinner släcka några till skulder helt.
Så en liten sammanfattning:
●18st lån/krediter
●10st av dessa har landat hos inkasso
●3st pågående mål
●0 utslag
Ungefär när i tiden tror ni att jag kan förvänta mig mitt första utslag?
Att hoppas på att slippa löneutmätning ända fram till ett eventuellt inledande känns väl ganska kört i mitt fall?
Hur långt borta tror ni en löneutmätning kan vara med mina förutsättningar?
Har ju som sagt släppt alla skulder & skickat in en en ansökan om sanering den 10/5,
3 månader har hunnit passera men är väl säkert närmare det dubbla kvar innan det blir min ansökan som ligger överst i högen.
Har lyckats lösa bort ett par mindre krediter men 18st återstår fortfarande.
Lite beroende på när löneutmätning eller ev. Inledande hinner starta så kommer jag möjligtvis kunna bli av med 3-4 till av de lägsta krediterna.
Första föreläggandet ifrån KFM landade i Kivra 30juni, drog ut lite på att signera
Så datum att agera blev senast 24 juli.
Sen dess har ytterligare 2 förelägganden trillat in, dessa har jag dock signerat direkt.
Än så länge har det inte resulterat i några utslag, men man har ju läst en del här på forumet att det eventuellt kan dra ut längre på tiden med utslag om man är en "återkommande kund".
Första vändan jag var hos KFM var 2020 så min förhoppning är ju att det ska dra ut så länge som möjligt på tiden så att man hinner släcka några till skulder helt.
Så en liten sammanfattning:
●18st lån/krediter
●10st av dessa har landat hos inkasso
●3st pågående mål
●0 utslag
Ungefär när i tiden tror ni att jag kan förvänta mig mitt första utslag?
Att hoppas på att slippa löneutmätning ända fram till ett eventuellt inledande känns väl ganska kört i mitt fall?
Hur långt borta tror ni en löneutmätning kan vara med mina förutsättningar?
Senast ändrad:
) förhoppningen är väl att det ska dröja så länge som möjligt innan papprerna om att fylla i inkomst/utgifter kommer.