Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Livet

Jag orkar inge mer, min hund dog. Jag fick återfall med spelet. Nu kan jag inte ens betala telefonerna. Och de är min mammas telefon också som ska betalas i samma abonnemang. Men det går inte. Min mamma skrev att hon aldrig vill ha något med mig att göra igen. Och att jag förstört hennes liv, tekniskt sätt har jag förstört mitt liv. Jag har typ inga vänner kvar, jag är 23 år gammal tjej som bor ensam i Stockholm. Och har i princip ingen nu, då min pappa inte är med i bilden. Jag googlade på ”självmordslinjen” men jag vet inte om jag är den människan som kan sitta och prata i telefon om hur värdelöst mitt liv är och att jag vill dö. Min hund dog för en vecka sen också, och just nu är jag så sjuk av pollen så jag tror att jag måste åka in till akuten snart. Aa, fyfan. Förstår ni att detta är mitt liv? Jag kan lika gärna försvinna just nu. Ville bara skriva av mig lite.

www.spelpaus.se enda sättet och få ett slut på allt och får ordning på livet. Kommer ta tid men det är inte omöjligt.

Vad sorgligt. :/ Men du, kolla om du kan skifta fokus på något sätt. Kanske kan du hitta något annat att göra oavsett hur meningslöst det känns, t.ex. gå en promenad i solen och hitta något kul eller fint. Typ en fin sten att ta hem och titta på när det känns tungt eller ha i fickan och minnas att du fann stenen den dagen du bestämde dig för att ändra ditt liv.
Ring linjen om du känner att det behövs. Din mamma kanske bara är sur just nu förhoppningsvis.
Återfall i spel får många men det är hur du rycker upp dig efteråt som definierar hur det går. Visst, ekonomin blir mer körd men låt det inte ta ditt mående också. Skriv en lista på allt du har kvar. Vet inte om jag läste det här eller någon annanstans men "ditt liv är värt mer än alla miljarder i världen".
Så. Fundera på vad du vill göra i framtiden eller mål och ta dig sakta ditåt. Om du är 23 kanske du har möjlighet att få csn om du inte har jobb, träffa vänner och plugga kan utveckla en människa massor. Det går fortfarande att söka höstens kurser och komma in på utbildningar där platserna inte fylls på så fort.
Jag förstår att du är ledsen över hunden och din mamma men låt inte pengar och spel få dig deprimerad om det går för din sits kan ändras framöver ekonomiskt och spelmässigt och då har du mått dåligt i onödan över något som redan hänt, som du inte kan ändra.

Ett steg i taget kära vän. Du har HELA livet framför dig, du är ju bara ett barn. 23 år är ingenting. Allting kommer lösa sig. Ta ett steg i taget.

Börja med att registrera dig på www.spelpaus.se
Börja med din mors mobil. Det är uppenbart ett stort problem. Lös 100-200 kronor ifrån någonstans. Jag kan swisha dig en hundralapp så du är i fas där åtminstone.

Vips har du löst två stora problem och är på gång :)

Allt löser sig för fan.

Tänk om många i Sverige skulle swisha 100 kr en månad till en som har skulder och sen går man vidare och swishar en annan med skulder i gengäld som en "pay it forward", och fortsätter tills många kunnat bli fria sina lån.
Det blir dock orättvist för dom som swishat 100 kr i flera år en gång per månad och hoppas det ska bli sin tur men man kunde ha ett lotterisystem... Nja, det kanske inte funkar.
Fast man kunde bjuda in folk som vill hjälpa en good cause och inte vill bli av med lån. Sen skulle man anonymt kunna berätta sin solskenshistoria online på hemsidan för idén om hur pengarna ändrat ens liv och då kan alla som hjälper utan att behöva betala av sina lån få gråta en skvätt över att deras 100-200 kronor eller något gjort skillnad.
Finns kanske viktigare saker att stötta men människor gör misstag och för vissa går det dåligt och alla är ju värda att få ett drägligt liv.

Dessutom skulle det bygga upp framtida generationer.

Senast ändrad:
Jag orkar inge mer, min hund dog. Jag fick återfall med spelet. Nu kan jag inte ens betala telefonerna. Och de är min mammas telefon också som ska betalas i samma abonnemang. Men det går inte. Min mamma skrev att hon aldrig vill ha något med mig att göra igen. Och att jag förstört hennes liv, tekniskt sätt har jag förstört mitt liv. Jag har typ inga vänner kvar, jag är 23 år gammal tjej som bor ensam i Stockholm. Och har i princip ingen nu, då min pappa inte är med i bilden. Jag googlade på ”självmordslinjen” men jag vet inte om jag är den människan som kan sitta och prata i telefon om hur värdelöst mitt liv är och att jag vill dö. Min hund dog för en vecka sen också, och just nu är jag så sjuk av pollen så jag tror att jag måste åka in till akuten snart. Aa, fyfan. Förstår ni att detta är mitt liv? Jag kan lika gärna försvinna just nu. Ville bara skriva av mig lite.

Som flera andra redan skrivit så registrera dig på spelpaus.se. Sen vill jag tipsa om att självmordslinjen (jäkla namn förresten då det låter som att man avslutar sig själv) även finns som chatt: https://chat.mind.se/ , i fall det kan vara lättare än att prata i telefonen.

Ett steg i taget kära vän. Du har HELA livet framför dig, du är ju bara ett barn. 23 år är ingenting. Allting kommer lösa sig. Ta ett steg i taget.

Börja med att registrera dig på www.spelpaus.se
Börja med din mors mobil. Det är uppenbart ett stort problem. Lös 100-200 kronor ifrån någonstans. Jag kan swisha dig en hundralapp så du är i fas där åtminstone.

Vips har du löst två stora problem och är på gång :)

Allt löser sig för fan.
Problemet är att mitt återfall gjorde så mobilräkningen är på 6800 för de där dumma jävla sirumobile. Så jag kommer låta de gå till inkasso också. Så får jag försöka låna en telefon av någon och köpa kontantkort. Därför är min mamma väldigt väldigt väldigt arg just nu. Och jag förstår henne, jag är arg på mig själv också. Men spelpaus gjorde jag för några timmar sen. Kändes som en sten föll bort. Så skönt men så läskigt

Tänk om många i Sverige skulle swisha 100 kr en månad till en som har skulder och sen går man vidare och swishar en annan med skulder i gengäld som en "pay it forward", och fortsätter tills många kunnat bli fria sina lån.
Det blir dock orättvist för dom som swishat 100 kr i flera år en gång per månad och hoppas det ska bli sin tur men man kunde ha ett lotterisystem... Nja, det kanske inte funkar.
Fast man kunde bjuda in folk som vill hjälpa en good cause och inte vill bli av med lån. Sen skulle man anonymt kunna berätta sin solskenshistoria online på hemsidan för idén om hur pengarna ändrat ens liv och då kan alla som hjälper utan att behöva betala av sina lån få gråta en skvätt över att deras 100-200 kronor eller något gjort skillnad.
Finns kanske viktigare saker att stötta men människor gör misstag och för vissa går det dåligt och alla är ju värda att få ett drägligt liv.

Dessutom skulle det bygga upp framtida generationer.
Låter som du har en hel affärsplan där, eller så bojkottar vi det där med lån och pengar och kronofogden och staten överhuvudtaget. Och alla människor blir skuldfria och får pengar så dem klarar sig varje månad och vi har ett jämställt samhälle: DRÖMSCENARIO

Som flera andra redan skrivit så registrera dig på spelpaus.se. Sen vill jag tipsa om att självmordslinjen (jäkla namn förresten då det låter som att man avslutar sig själv) även finns som chatt: https://chat.mind.se/ , i fall det kan vara lättare än att prata i telefonen.
Jag signade upp mig på spelpaus i ett år, tror de var längsta man kunde ta. Sen så kollade jag lite på akut psykiatrimottagningar. Men jag måste acceptera att jag har problem först, och jag har inte riktigt gjort de. För jag har alltid varit bra. Och gjort som man ska, skaffat jobb, lägenhet och allt däremellan typ.

Låter som du har en hel affärsplan där, eller så bojkottar vi det där med lån och pengar och kronofogden och staten överhuvudtaget. Och alla människor blir skuldfria och får pengar så dem klarar sig varje månad och vi har ett jämställt samhälle: DRÖMSCENARIO

Det vore det bästa! Läste om Siru mobile, det sabbade för mig med för ett år sedan. Började med det och smsvoucher och blockade båda och gick över till sms-lån. Jag som satte kaffet i halsen om jag hörde om någon som tog sms-lån innan. Man blir ödmjuk när man inser att man inte nödvändigtvis är bättre, hade bara inte hamnat i den situationen själv.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp