Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Livet

Jag signade upp mig på spelpaus i ett år, tror de var längsta man kunde ta. Sen så kollade jag lite på akut psykiatrimottagningar. Men jag måste acceptera att jag har problem först, och jag har inte riktigt gjort de. För jag har alltid varit bra. Och gjort som man ska, skaffat jobb, lägenhet och allt däremellan typ.

Ja, det är det som är problemet. Man jobbar och står i och har en bild av sig som duktig och så gör man bort sig fatalt och förstår inte hur det kunde hända. Och det kanske lämnar spår, men skitsamma, du är samma duktiga person. Om någon säger att man är värdelös på grund av lite spel/lån snedsteg och man tänker att man suger helt kommer man aldrig orka. Du får tänka på hur mycket du har gjort rätt och bra. =)
Ingen kan ta det ifrån dig.

Problemet är att mitt återfall gjorde så mobilräkningen är på 6800 för de där dumma jävla sirumobile. Så jag kommer låta de gå till inkasso också. Så får jag försöka låna en telefon av någon och köpa kontantkort. Därför är min mamma väldigt väldigt väldigt arg just nu. Och jag förstår henne, jag är arg på mig själv också. Men spelpaus gjorde jag för några timmar sen. Kändes som en sten föll bort. Så skönt men så läskigt
Jag har varit i samma situation med 10 000 kronor på mobilräkningen genom sirumobile. Dock var jag i ett sådant desperat läge att jag ändå bestämt mig för att ta mitt liv så det spelade ingen roll. Lyckligtvis blev jag räddad och kunde göra upp en avbetalningsplan på 10 månader, så om en månad är skulden slutbetald. Kontakta fakturaavdelningen så får du säkert hjälp. Jag har varit Spelfri i snart 9 månader och vet att det går att sluta. Du har alla möjligheter men du måste säga farväl till spel och det gäller livet ut. Du är ung och din mamma är besviken på dig. Jag är 53 år och har en son på 22 år som inte orkade med mitt Spelberoende och sa upp kontakten. Lite ombytta roller men när någon nära sätter ner foten då inser man. Jag har efter månader fått tillbaka kontakten med min son. Så ge absolut inte upp det går att bli Spelfri. Jag tror dock att som spelberoende hittar du nya orsakar till varför du spelar och du behöver lära dig hur du ska hantera besvärliga situationer. Ge inte upp.

Det vore det bästa! Läste om Siru mobile, det sabbade för mig med för ett år sedan. Började med det och smsvoucher och blockade båda och gick över till sms-lån. Jag som satte kaffet i halsen om jag hörde om någon som tog sms-lån innan. Man blir ödmjuk när man inser att man inte nödvändigtvis är bättre, hade bara inte hamnat i den situationen själv.
Ja! Jag har alla smslån som finns och lite till. Har de där smsvoucher också fast på 500 eller 1000 kronor bara. Så skitsumma jämfört med allt annat. Kollade på listan på smslån här och jag har varenda en. Och lite till, tror typ tusenlappen inte stod med och några såna små låneföretag. Ja jag var så innan jag började röka cigg också, och med sms-lånen så började det med ett och man var duktig och betalade tillbaka i början men det var så jävla lätt att trycka i sina uppgifter och få pengar. Synd bara att man inte förstod värdet i pengar och vad det förstör

Jag har varit i samma situation med 10 000 kronor på mobilräkningen genom sirumobile. Dock var jag i ett sådant desperat läge att jag ändå bestämt mig för att ta mitt liv så det spelade ingen roll. Lyckligtvis blev jag räddad och kunde göra upp en avbetalningsplan på 10 månader, så om en månad är skulden slutbetald. Kontakta fakturaavdelningen så får du säkert hjälp. Jag har varit Spelfri i snart 9 månader och vet att det går att sluta. Du har alla möjligheter men du måste säga farväl till spel och det gäller livet ut. Du är ung och din mamma är besviken på dig. Jag är 53 år och har en son på 22 år som inte orkade med mitt Spelberoende och sa upp kontakten. Lite ombytta roller men när någon nära sätter ner foten då inser man. Jag har efter månader fått tillbaka kontakten med min son. Så ge absolut inte upp det går att bli Spelfri. Jag tror dock att som spelberoende hittar du nya orsakar till varför du spelar och du behöver lära dig hur du ska hantera besvärliga situationer. Ge inte upp.
Tack så jättemycket för att du tog dig tiden att svara på detta! Det var så fint inlägg. Ja jo, jag hade en bästavän som sa upp kontakten också med mig för två månader sen. Ser fortfarande denna person varje dag då vi jobbar på samma arbetsplats. Så det är jobbigt just nu, med mobilräkningen får jag se hur de går för förra månaden sköt jag också upp till nu. Så egentligen är det 6800*2 som ska betalas. Och dem blev inte så glada när jag sköt upp de en månad innan så får se hur vi löser de. I värsta fall ska jag försöka dela på abonnemangen och betala mammas och så får jag låna en telefon av någon.

En dag i sänder, superbra första steg med spelpaus . Fokusera på smarta strategier nu och inte din mors ilska/besvikelse den är förståelig men hon vet nog inte allt om din situation eller mående ? Då hade nog hennes fokus vart annorlunda. Kontakta telefonbolaget asap och gör en betalplan. Prata m nån ( vän eller stödlinje om ditt mående) och gör en comeback, du är ung du kommer hamna på rätt köl snabbt om du tar tag i det ❤️ Upp m hakan och ta tag i det, du kan

Tack så jättemycket för att du tog dig tiden att svara på detta! Det var så fint inlägg. Ja jo, jag hade en bästavän som sa upp kontakten också med mig för två månader sen. Ser fortfarande denna person varje dag då vi jobbar på samma arbetsplats. Så det är jobbigt just nu, med mobilräkningen får jag se hur de går för förra månaden sköt jag också upp till nu. Så egentligen är det 6800*2 som ska betalas. Och dem blev inte så glada när jag sköt upp de en månad innan så får se hur vi löser de. I värsta fall ska jag försöka dela på abonnemangen och betala mammas och så får jag låna en telefon av någon.
Jag vet hur lätt det är att få panik men oftast går det att lösa om man hör av sig till de som ska ha betalt. Vi som är Spelberoende är så vana vid att spela för att lösa vår panik situation men oftast slutar det med förlust, av någon anledning så går det åt skogen. Så var det för mig i alla fall. Att be om hjälp är aldrig fel och att lägga alla kort på bordet är det bästa. På något sätt kommer du att lösa det här men först och främst tro inte att spel är lösningen. Det går en och två gånger men varje vinst triggar oss att spela igen och igen...saldo 0 kronor.

Kan tillägga att det tog 4 månader innan min son orkade träffa mig. Så tid och tålamod är mina ledord

Shopaholic169 du är ung, ingen dör av skuldsanering eller liknande. Du har ett helt liv framför dig, det går upp och det går ner men det är ändå värt att se var det bär.

Och det där ordspråket att man ska ändra det man kan ändra och acceptera resten är ganska slående.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp