- Meddelanden
- 963
- Mottagna reaktioner
- 373
- Poäng
- 487
Äsch skit samma, gubben flyttar ut, vi tar ut skilsmässa. Sen kan dom ju försöka utmäta nåt från ersättning! Men de kommmer inte komma in nåt sjukintyg mer så de kommer inte finnas nåt att utmäta på.Jag har ärligt inte sett så jättemånga ändringar från tingsrätten, men du kan ju absolut överklaga och anse att dom ska förbehålla dig pengar för dina resor till rehabiliteringen, helt omöjligt är det nog inte, men bli inte besviken om det inte går igenom
Nej det är lagstiftningen som gjort det skulle jag säga, kf bara följer den. Även om det känns orättvist så tror jag ändå man ska vara glad att myndigheter följer lagen, och att domstolarna kan reda ut om myndigheterna tolkat lagen rätt. Anser man att lagen är felaktig så får man nog ta upp telefonen och ringa till den du röstade på i september 2014 och be denne jobba för att ändra lagen.
En ändring av hela utsökningsbalken är på gång om jag förstått snacket rätt, förbehållsbeloppen ska bli lite högre tror jag.. Jag har inte hört något om att de här proportionerliga beräkningarna kommer tas bort..
han tänker inte gå med på detta. Så får väl tacka fogden för att de helt o hållet kraschar min tillvaro. Jag kunde väl fått behålla till hyra och mat i alla fall. Nytt boende med betalningsanmärkningar, tjäänare! Trodde faktiskt kf såg till människors behov samt att skulderna faktiskt kan betalas. Nu kommer jag aldrig kunna betala nåt på dom.. kalkylen dom har för att räkna ut hur mycket man får behålla stämmer inte, fyllde i samma siffror som jag gjorde när jag skickade in uppgifter för löneutmätning. Enligt kallt skulle ja få behålla 5200 och de skylla jag klarat mig på men 1800 kr??