Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Lite bitter

Känner mig så himla ledsen idag. Får inte lån någonstans, behöver några tusen snabbt och exakt alla säger nej, några få säger att lönespecifikation behövs. Jag får ingen lönespec, jag får pengar in på kontot och har ett anställningsavtal............ är förbannad, arg, ledsen, frustrerad.
När jag pluggade fick jag alla lån jag sökte men nu när jag anger att jag är fast anställd och tjänar mer är det stopp. Har betalat alla räkningar i 4 månader och varit spelfri i tre månader och blir sämre behandlad än någonsin.
Att det bara ska gå på hur många ff man har eller så, det säger ingenting om hur skötsam man är.
Jag måste skicka in en ändring och får skatteåterbäring först i juni och har brådskande saker nu... som jag trodde jag skulle kunna betala med mina 20.000 i skatteåterbäring.

Jag är stark och tar alltid och omvandlar min frustration till kämpaglöd men är riktigt förbannad över att behöva "vänta" på att bli lånfri nu när jag är seriös och kämpar.

Hur ska man orka bara? Köpa och sälja saker är SKITjobbigt. All min tid per dygn går åt till jobb, jobb på jobbet eller jobb med mejl osv. är aldrig ledig och så blir man spottad i ansiktet av företag för att man verkar oseriös sedan tidigare fast man jobbar hårdare än en medelsvensson. Man kan ju se på instantor att jag är skötsam sedan december. Blir svettig av den här skiten och hämndlysten. Att folk som behöver hjälp inte ska kunna få hjälp men att människor som vill låna för att köpa en ny Adidasjacka bara får ett ja direkt är ju helt sjukt.

Är ingen annan förbannad? Har man inte rätt att vara arg över att det är lätt att låna när man har liten inkomst och det syns att man är spelare men svårt när man tjänar mer och är blockad och skötsam?

Känner delvis igen mig men man får nog respektera att det ''bör'' ta lite tid innan man släpps in på marknaden igen. För egen del har jag svurit många gånger över nuvarande situation (får inga lån) - men vettefan hur det hade sett ut om jag hade fått det. Hade nog varit kvar i ekorrhjulet, gissar jag.

Varför får du ingen lönespec?

Varför får du ingen lönespec?

Det har inte kommit på posten som när jag jobbade förra gången för kommunen, jag vet inte varför, är nyanställd och har fått lön för 5 dagar i januari och hela februari så man kanske måste be om det.

Känner delvis igen mig men man får nog respektera att det ''bör'' ta lite tid innan man släpps in på marknaden igen. För egen del har jag svurit många gånger över nuvarande situation (får inga lån) - men vettefan hur det hade sett ut om jag hade fått det. Hade nog varit kvar i ekorrhjulet, gissar jag.

Ja, det är ju tur på så sätt att inte få lån men hade en elräkning på 5200 kr och mina auktioner ligger bara på 4000 cirka så jag är irriterad.

Det har inte kommit på posten som när jag jobbade förra gången för kommunen, jag vet inte varför, är nyanställd och har fått lön för 5 dagar i januari och hela februari så man kanske måste be om det.
Ok då är jag med. Man ska få lönespec för minsta lilla utbetalning. Det är ett kvitto på att arbetsgivaren har dragit skatten korrekt.

Ok då är jag med. Man ska få lönespec för minsta lilla utbetalning. Det är ett kvitto på att arbetsgivaren har dragit skatten korrekt.

Ja, jag ska ringa och fråga men sånt är så jobbigt att behöva be om när det borde ske automatiskt.

Vi lever i ett korrupt samhälle ...
klart du har rätt att bli arg, frustrerad och hämndlysten. Det suger verkligen att du nu när du är skötsam och vill fixa till din ekonomi får kalla handen från alla lånebolag ....ännu mer pissigt att du nu får ytterligare fler förfrågningar :(
Kämpa på, kanske lika bra att inte ta fler lån utan försök håll ut till skatteåterbäringen.
Kanske någon räkning du kan skjuta på ? Jag hoppas det löser sig för dig och tänk inte en sekund på att det inte var värt eller rätt läge att sluta spela, för det var det, inget löser sig av att spela, i slutänden blir det bara värre. Så håll huvudet högt och var stolt över att du slutade spela och tog tag i detta. Det ordnar sig det gör det alltid på ett eller annat vis. ❤️

Vi lever i ett korrupt samhälle ...
klart du har rätt att bli arg, frustrerad och hämndlysten. Det suger verkligen att du nu när du är skötsam och vill fixa till din ekonomi får kalla handen från alla lånebolag ....ännu mer pissigt att du nu får ytterligare fler förfrågningar :(
Kämpa på, kanske lika bra att inte ta fler lån utan försök håll ut till skatteåterbäringen.
Kanske någon räkning du kan skjuta på ? Jag hoppas det löser sig för dig och tänk inte en sekund på att det inte var värt eller rätt läge att sluta spela, för det var det, inget löser sug av att spela i slutänden blir det bara värre. Så höll huvudet högt och var stolt över att du slutade spela och tog tag i detta. Det ordnar sig det gör det alltid på ett eller annat vis. ❤️

Ja, det är så surt att inse hur mycket man kommer få lida av några 1,5 år i spelträsket.

Ang löne specifikation, vissa kommuner har avtal med banken och specifikationen kan hamna i ett dokument på din internet bank. I min kommun är det så och vi får ingen specifikation hem längre utan det hamnar i ett dokument på internetbanken.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp