Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Lite bitter

Ja, det är så surt att inse hur mycket man kommer få lida av några 1,5 år i spelträsket.

Jag ska sälja en massa kläder och teknik men det tar ett tag att få in men jag har insett att påminnelser eller dubbel kostnad om något blir sent en månad är att komma billigare undan
än att ta fler lån. Ligger bara lite efter. Fick 10600 i lön p.ga. magsjuka här hemma bland annat och så har jag ändå betalat ca 19000 i räkningar.

Ang löne specifikation, vissa kommuner har avtal med banken och specifikationen kan hamna i ett dokument på din internet bank. I min kommun är det så och vi får ingen specifikation hem längre utan det hamnar i ett dokument på internetbanken.
Vi har likadant :)

Ska försöka få ner månadskostnaderna till hälften nu innan jag går ner till just den summan om 5 månader. är lite nervöst.

Ok då är jag med. Man ska få lönespec för minsta lilla utbetalning. Det är ett kvitto på att arbetsgivaren har dragit skatten korrekt.
Finns tyvärr ingen lag på att arbetsgivaren ska ge lönespec

Ja, det är ju tur på så sätt att inte få lån men hade en elräkning på 5200 kr och mina auktioner ligger bara på 4000 cirka så jag är irriterad.
Kan du inte ringa och prata med vattenfall/elon eller vem det är du ska betala elräkning till och skjuta på det? Förstår frustrationen

Kan du inte ringa och prata med vattenfall/elon eller vem det är du ska betala elräkning till och skjuta på det? Förstår frustrationen

Jo, har förhandlat så gott jag kan med alla såna redan och gjort det som gått, hehe. Man ska ju absolut ringa och fråga för skjuta upp får man oftast en gång per år.

Är ledsen över att jag inte kan/orkar göra mer än vad jag gör. Har ingen lust att lägga upp 100 saker till på tradera fast jag säkert har det. Har redan många annonser ute och det är så mycket att sköta.

Jo, har förhandlat så gott jag kan med alla såna redan och gjort det som gått, hehe. Man ska ju absolut ringa och fråga för skjuta upp får man oftast en gång per år.

Är ledsen över att jag inte kan/orkar göra mer än vad jag gör. Har ingen lust att lägga upp 100 saker till på tradera fast jag säkert har det. Har redan många annonser ute och det är så mycket att sköta.

Men man orkar inte kämpa hela tiden, det är förståeligt. Jag är likadan.. känns som det aldrig tar slut även om man är på god väg. Jag kommer nog aldrig börja älska löning igen för det är bara ett enda stort meckande med att få ihop livet känns det som. Man behöver inte vara stark jämt, ibland måste man få bryta ihop! Kom ihåg det

Ta den här helgen till att släppa allt och njut av våren, kanske ett glas vin och umgås med människor du tycker om. Då samlar du kraft till att ta nya tag på måndag!

Ta den här helgen till att släppa allt och njut av våren, kanske ett glas vin och umgås med människor du tycker om. Då samlar du kraft till att ta nya tag på måndag!

Tack... Ska njuta lite av vädret och försöka sluta vara pessimistisk, kanske drar till mig negativ energi eller något. Är ingen alkoholälskare och gravid dock. :p:)
Vill liksom få bort så mycket som möjligt innan familjen blir så stor, vill kunna njuta av mitt sista planerade barn och att vara spelfri och min masterexamen. Bara arbeta bort alla problem, lathet eller vad som nu gör att jag inte jobbar varje sekund... vet inte. Vill se på något program ibland.

Och ursäkta mitt lilla utbrott jag har känt av mina gravidhormoner på jobbet med, är lite otålig av mig. Längtar så himla mycket till att ha en skitbra ekonomi så det går inte att beskriva. Vill rycka på axlarna, garva och säga "ja, men det där betalade jag av på två år" (första året sms lån, andra året blanco) Det vore min dröm. Har 295.000 blanco och krediter och ca 115.000 sms lån, så strax över 400.000 sammanlagt jag vill ha bort snabbt. Csn får vara kvar och betalas sakta.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp