Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ligger efter med betalning till skuldsanering

@Terry_ dina ord värmde. <3 Du ger mig hopp. Givetvis finns risk med allt o givetvis kommer jag göra allt jag kan för att få ihop det innan årliga utbetalning i april o med tur kanske jag bara saknar 2000-3000kr men gör allt.

& även om du inte skulle lycka utan vara back en betalning så kommer inte ett dugg att hända, o innan någon frågar om jag kan garantera det nej det kan jag inte men jag kan inte heller garantera att L22 inte imorgon blir överkörd utav en buss som körs utav en katt.

Däremot så är det helt ointressant att komma dragandes med exceptionella scenarion och skrämma upp dig i onödan när du redan mår dåligt över din situation.

Ingenting kan eller kommer att hända.

& även om du inte skulle lycka utan vara back en betalning så kommer inte ett dugg att hända, o innan någon frågar om jag kan garantera det nej det kan jag inte men jag kan inte heller garantera att L22 inte imorgon blir överkörd utav en buss som körs utav en katt.

Däremot så är det helt ointressant att komma dragandes med exceptionella scenarion och skrämma upp dig i onödan när du redan mår dåligt över din situation.

Ingenting kan eller kommer att hända.

Fina du. Du förklarar det så bra o fint sätt. Lyckos den som får leva med dig.

Hoppas det. Iaf lite. Saknar 12.000kr nu. Kan få loss 4000kr i februari. Möjligtvis 4500 i mars. Sen får jag se.

Om jag lyckas betala innan årliga utbetalning i april, finns det risk att borgenärer får veta ändå innan att jag ligger efter på ngt sätt?
De meddelas inte va förrän 2 missade betalningar?
Precis, två sägs det.

Nej för behövde till hyra. Omprövade varje år för att jag fått hyran förhöjd varje år men fick alltid avslag. Trots en ökning på nästan 3000kr/mån för hyran sen betalplanen startade. Så var tvungen att lägga undan varje betalfria till hyran tills nästa betalfria.
Jag förstår, ja det är sårbart med alla ökningar som varit de sista åren. Jag var klar för ett år sedan och under mina fem år ökade allt ganska mycket.
Jag hade dock turen att jag fick behålla mycket de betalningsfria månaderna.

Jag hade inte varit så orolig för skuldaneringen pga en missad betalning.
Jag hade varit mer orolig för hur TS ska hantera sin ekonomi efter avslutad skuldsanering om man inte får ihop det under skuldsaneringen.
Bådar inte gott om man tar andras ekonomiska bekymmer på sig utan att fakatiskt ha utrymme för det.

Fick vi svar på varför TS pappa inte återbetalar?

Jag hade inte varit så orolig för skuldaneringen pga en missad betalning.
Jag hade varit mer orolig för hur TS ska hantera sin ekonomi efter avslutad skuldsanering om man inte får ihop det under skuldsaneringen.
Bådar inte gott om man tar andras ekonomiska bekymmer på sig utan att fakatiskt ha utrymme för det.

Fick vi svar på varför TS pappa inte återbetalar?
Ehm hon skrev att hennes pappa var sjuk och döende eller? Är inte det bekymmer nog för dig att råda över din fars välmående och hans liv. Man gör det som krävs, och det krävdes av TS att ta hand om den situationen och så funkar en familj, man gör det som krävs för varandra.

Ehm hon skrev att hennes pappa var sjuk och döende eller? Är inte det bekymmer nog för dig att råda över din fars välmående och hans liv. Man gör det som krävs, och det krävdes av TS att ta hand om den situationen och så funkar en familj, man gör det som krävs för varandra.
Absolut. Men det får ju finnas gränser. Att betala en hyra känns märkligt prioriterat i situationen.

8 sidors käbbel för något jag redan skrev i inlägg 16 hur det fungerar. Bra jobbat.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp