Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ligger efter med betalning till skuldsanering

Så du tänker att även om jag betalar ikapp en missad betalning så finns risk för upphävande? Trots KF själva skriver på sin sida att krav för upphävande av borgenär är 4 missade betalningar?

Så du tänker att även om jag betalar ikapp en missad betalning så finns risk för upphävande? Trots KF själva skriver på sin sida att krav för upphävande av borgenär är 4 missade betalningar?
Jag menar att du tänker fel, du känns inte som att du förstår vilken ynnest en skuldsanering är.
Jag kan ha fel.

Jag menar att du tänker fel, du känns inte som att du förstår vilken ynnest en skuldsanering är.
Jag kan ha fel.

Jo jag förstår verkligen och önskar jag kunde gå tillbaka o göra rätt. Skuldsaneringen har räddat bokstavligen mitt liv. Och att jag kan ha förstört detta igen är sjukt. Jag försöker dra i alla trådar o försöker att tänka att inte ge upp. Därför det är så svårt för mig. Om den skulle upphävas så finns inget liv kvar för mig.

Jo jag förstår verkligen och önskar jag kunde gå tillbaka o göra rätt. Skuldsaneringen har räddat bokstavligen mitt liv. Och att jag kan ha förstört detta igen är sjukt. Jag försöker dra i alla trådar o försöker att tänka att inte ge upp. Därför det är så svårt för mig. Om den skulle upphävas så finns inget liv kvar för mig.
Din pappa kan kanske återbetala dig när han får från Försäkringskassan.

Har du inte lyckats spara något under de fyra åren som gått ?

Din pappa kan kanske återbetala dig när han får från Försäkringskassan.

Hoppas det. Iaf lite. Saknar 12.000kr nu. Kan få loss 4000kr i februari. Möjligtvis 4500 i mars. Sen får jag se.

Om jag lyckas betala innan årliga utbetalning i april, finns det risk att borgenärer får veta ändå innan att jag ligger efter på ngt sätt?
De meddelas inte va förrän 2 missade betalningar?

Har du inte lyckats spara något under de fyra åren som gått ?

Nej för behövde till hyra. Omprövade varje år för att jag fått hyran förhöjd varje år men fick alltid avslag. Trots en ökning på nästan 3000kr/mån för hyran sen betalplanen startade. Så var tvungen att lägga undan varje betalfria till hyran tills nästa betalfria.

Givetvis kan allting hända vilket vissa här på Lånforum konstant ska komma dragandes med, jorden kan gå under, en metroid kan imorgon ödelägga jorden och elefanter KAN börja flyga.

Men i verkliga livet har man prövat huruvida en skuldsanering kan upphävas på grund av EN missad/sen betalning och så är inte fallet.

Allt annat är skrämselpropaganda och egentligen bara onödigt.

Sen med det sagt, allt som folk skriver stämmer. Det är dumt att ta risken, det är en fantastisk möjlighet att få sanering, det är meningen att det ska vara en ekonomisk rehabilitering osv osv.
Men du kommer inte att få din sanering upphävd på grund av 1 sen betalning oavsett alla MÖJLIGA teorier som lyfts fram.

Givetvis kan allting hända vilket vissa här på Lånforum konstant ska komma dragandes med, jorden kan gå under, en metroid kan imorgon ödelägga jorden och elefanter KAN börja flyga.

Men i verkliga livet har man prövat huruvida en skuldsanering kan upphävas på grund av EN missad/sen betalning och så är inte fallet.

Allt annat är skrämselpropaganda och egentligen bara onödigt.

Sen med det sagt, allt som folk skriver stämmer. Det är dumt att ta risken, det är en fantastisk möjlighet att få sanering, det är meningen att det ska vara en ekonomisk rehabilitering osv osv.
Men du kommer inte att få din sanering upphävd på grund av 1 sen betalning oavsett alla MÖJLIGA teorier som lyfts fram.

@Terry_ dina ord värmde. <3 Du ger mig hopp. Givetvis finns risk med allt o givetvis kommer jag göra allt jag kan för att få ihop det innan årliga utbetalning i april o med tur kanske jag bara saknar 2000-3000kr men gör allt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp