Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Löneutmätning

Har faktiskt mer pengar nu med löneutmätning än innan jag släppte allt till kfm. Visst min man står för merparten men vi lever ju ihop så...

Hur mycket tjänar du och han? Och vad har ni i hyra?
Hur mycket skulder har du?

Då blir det att jag får 5000-6000 kvar på min lön och det verkar väldigt lite
Ja de låter lite
Det finns en bra beräkning på kfm hemsida
Jag får ut ca 23000 och de har dragit 10000 varje månad .nu är den slut vilket är skönt så då vet du ungefär

Har precis kommit igång med min löneutmäning; första dragning var i september. Skickar KFM ut hur mycket och på vilka skulder det betalats på varje månad? Känner att det är lite svårt att ha koll annars.
En av skulderna ligger ex. hos Intrum, där man kan se sammanställning via "mina sidor" men där ser jag ej att skulden minskat trots att KFM drog pengarna den 23 september.
Hur gör ni för att ha koll?

Har aldrig fått nåt sånt från kfm...
Vet inte om man kan ringa dom å be om nåt sånt heller...det är väl procentuellt uppdelat...högsta skulden får mest så att säga.

Har precis kommit igång med min löneutmäning; första dragning var i september. Skickar KFM ut hur mycket och på vilka skulder det betalats på varje månad? Känner att det är lite svårt att ha koll annars.
En av skulderna ligger ex. hos Intrum, där man kan se sammanställning via "mina sidor" men där ser jag ej att skulden minskat trots att KFM drog pengarna den 23 september.
Hur gör ni för att ha koll?
Hej, jag har tjänsten Minupplysning.se, där kan man se totalbeloppen och hur de minskar (eller ökar) per vecka, det är det enda koll som jag har. Jag vet att man kan ringa till KFM och få en sammanställning per brev, samma som man får när skulden är fastställd. Ibland tar det ganska lång tid innan skulden regleras efter löneutmätningen, såg att min skuld minskat idag för löneutmätning 23/9. Jag hade verkligen önskat att KFM skulle haft "mina sidor" så att man kunde logga in och kolla hur man ligger till och att det fanns angivet ränta också, det är jättesvårt att hålla reda på alla papper och få en klar sammanställning.

Hej, jag har tjänsten Minupplysning.se, där kan man se totalbeloppen och hur de minskar (eller ökar) per vecka, det är det enda koll som jag har. Jag vet att man kan ringa till KFM och få en sammanställning per brev, samma som man får när skulden är fastställd. Ibland tar det ganska lång tid innan skulden regleras efter löneutmätningen, såg att min skuld minskat idag för löneutmätning 23/9. Jag hade verkligen önskat att KFM skulle haft "mina sidor" så att man kunde logga in och kolla hur man ligger till och att det fanns angivet ränta också, det är jättesvårt att hålla reda på alla papper och få en klar sammanställning.
Ok, tack för svar. :)

Ja ifall dem skulle haft Mina Sidor på KFM hade det varit perfekt. märkligt att dem inte har det.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp