Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Löneutmätning, släppa mina fyra jobbiga lån till KF

Fast hur mycket drog dom från dig om man får fråga ?
13600kr...
Det blir ju så att om en skuld ökar med ca 800/mån i ränta och den bara får 200/mån så ökar ju den skulden tyvärr, inte minskar.

13600kr...
Det blir ju så att om en skuld ökar med ca 800/mån i ränta och den bara får 200/mån så ökar ju den skulden tyvärr, inte minskar.
Fast då måste dom räntorna varit mer än 24 % ? För 13600 kr är sjukt mycket.. och då måste räntorna varit galet höga

Fast då måste dom räntorna varit mer än 24 % ? För 13600 kr är sjukt mycket.. och då måste räntorna varit galet höga

Välkommen till utmätningslivet.

Undvik det om du kan, men var beredd på det värsta om du måste leva i det.

13600kr...
För dom lånen jag har nu är nästan alla på dröjsmålsränta på 24% ... Kan max bli 6000 kr ränta då på 300k ... Om jag inte räknat fel :) jag är inget proffs ;)

Ja nu tog jag bara exempel... det hänger ju inte på räntan när summan fördelas utan på storleken på lånen.
Hade det vatt så enkelt att betala bort sina lån med löneutmätning hade nog alla valt den vägen...

Måste fråga en sak till ... När dom.tog din skatteåterbäringen drog dom den direkt på kapitalskulden så den minskade direkt ?

Eftersom jag har en relativt hög lön och dessutom jobbade extra fick jag ingen skatteåterbäring. Jag kvittade räntan på lånen så att säga med att inte betala mer i skatt.

Ja nu tog jag bara exempel... det hänger ju inte på räntan när summan fördelas utan på storleken på lånen.
Hade det vatt så enkelt att betala bort sina lån med löneutmätning hade nog alla valt den vägen...

Så sant, man behöver ta i beaktning hur många lån man har och hur mycket de minskar med utmätningen. Nu hade jag inte en massa smålån utan två större lån så de fick rätt så mycket cash varje månad. Det är ju skillnad om två lån betalas ned med ca 11-12 000 i månaden än om pengarna ska fördelas på 12 lån oavsett hur små eller stora de är.

Jo men det kan ändå bara bli max 6000 kr ränta totalt på 300
Jo men kan ju ändå bara bli 6000kr i ränta på 300k i skuld... Även om någon får 2000 i ränta och någon får 1000...ändå max 6000 kr ju :)

@johanc84 i en annan tråd från förra veckan skriver du att du har skulder på 1 miljon och här skriver du 300k. Det är en väldigt stor skillnad tänker jag.
Ta hjälp av ett proffs innan du bestämmer vad du ska göra.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp