Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Löneutmätning, släppa mina fyra jobbiga lån till KF

Dom flesta avtalen är på 36 mån ... Men blir för mycket varje månad så måste låna för att kunna betala :(

Men
Blev bara 11k för dom 4 idag ...men dom andra lånen gör att det blir för mycket ...
Men då ska du släppa fler än dom 4 lånen? Har du inte råd med det idag lär du ju inte gå runt med löneutmätning heller?

Men

Men då ska du släppa fler än dom 4 lånen? Har du inte råd med det idag lär du ju inte gå runt med löneutmätning heller?
Fast dom får ju bara dra 14600 kr totalt ...för resten har jag ju rätt att behålla ...får behålla 12600 för har barn och sambo

Det blir ju typ som ett samlingslån på 300k med 24% ränta och sen tillkommer avgifter :) dom får dra 14600 ..8600 av dom bör vara amortering så får jag det på min miniräknare ...men tar säkert 3 år som Lasseman säger :)

Men jag ska kämpa vidare och försöka slippa kronofogden...tror jag kan lyckas slippa om jag bara kämpa :) jag ska lyssna på er :)

Sen skattepengar tillbaka varje år ..minst 40-50k varje år...detta år fick jag 50k :) så tänkte det kan gå snabbt :)

Ja, eller så använder du pengarna du tjänar till att amortera på lånen I stället för att låna ut dem till Skatteverket, så blir du skuldfri mycket tidigare.

Ja, eller så använder du pengarna du tjänar till att amortera på lånen I stället för att låna ut dem till Skatteverket, så blir du skuldfri mycket tidigare.
Du har faktiskt helt rätt , hur skatte jämkning ? Då måste man väl hålla stenhård koll att rätt skatt kommer in i slutet av året sen ? Alltså med återbäringen ?

Någon som hatt löneutmätning på runt 150-300k i skuld och det dragits rejält varje månad och verkligen lyckats få bort skulderna och känner sig nöjd ? :) För kommer släppa runt 150-300k i april nästa år efter årerbäringen kommit . Då klarar man sig på dom 50k som kommer tillbaka . Kul att hört om någon gjort något liknande :) ha en fin kväll allihopa !

Tror att det är detta jag ska se och svara på :)

Jag hade hade löneutmätning i ca 20 månader och varje månad drogs det ca 23 000-:, jag släppte inte allt utan betalade av på 3 lån som jag hade kvar. Efter att jag kalkylerat vilket som var bäst så kom jag fram till att inte släppa allt. Jag räknade på hur lång tid det skulle ta att betala av om jag släppte all kontra om jag släppte något. Jag fick ta ett extra jobb för att täcka de lånkostnader jag inte släppte och för att kunna ha en dräglig tillvaro. Det är inte mycket att leva på 4800:- med en mobilräkning på 1000:- och lite övriga fasta kostnader. Genom att inte släppa allt och jobba extra gick det relativt kvickt att betala av skulderna mot om jag hade släppt allt.

Jag är supernöjd idag, att det ändå tog relativt kort tid. När jag var mitt uppe i det tyckte jag att tiden segade sig fram och om jag hade fått göra om allting hade jag (förutom att inte sätta mig i den situationen) nog sett till att ta ett extra jobb och pynta in lånen själv och inte låta dem gå till Kronofogden. Å andra sidan hade jag inte varit skuldfri ännu.

Är det något du undrar över är det bara att fråga :)

Tror att det är detta jag ska se och svara på :)

Jag hade hade löneutmätning i ca 20 månader och varje månad drogs det ca 23 000-:, jag släppte inte allt utan betalade av på 3 lån som jag hade kvar. Efter att jag kalkylerat vilket som var bäst så kom jag fram till att inte släppa allt. Jag räknade på hur lång tid det skulle ta att betala av om jag släppte all kontra om jag släppte något. Jag fick ta ett extra jobb för att täcka de lånkostnader jag inte släppte och för att kunna ha en dräglig tillvaro. Det är inte mycket att leva på 4800:- med en mobilräkning på 1000:- och lite övriga fasta kostnader. Genom att inte släppa allt och jobba extra gick det relativt kvickt att betala av skulderna mot om jag hade släppt allt.

Jag är supernöjd idag, att det ändå tog relativt kort tid. När jag var mitt uppe i det tyckte jag att tiden segade sig fram och om jag hade fått göra om allting hade jag (förutom att inte sätta mig i den situationen) nog sett till att ta ett extra jobb och pynta in lånen själv och inte låta dem gå till Kronofogden. Å andra sidan hade jag inte varit skuldfri ännu.

Är det något du undrar över är det bara att fråga :)
Super tacksam verkligen :) jag har räknat ut på deras sida att det kan dras 14600 kr och får behålla 12400 kr för barn i sånt...sen har jag sambons lön också ....men runt 8000 kr i amortering och 6000 i ränta bör det bli ....kanske bättre släppa en del men inte allt då ...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp