Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

löneutmätning/skuldsanering och en partners synsätt på detta

Lånar men pengar och inte betalar tillbaka så missköter man sig, oavset om pengarna gått till en canceroperation eller till spel.

Lånar man INTE pengar om det behövs för en canceroperation till sig själv eller anhörig så har man misskött sin mänskliga plikt.

Så skönt att höra! Men hur lyckades du med buffert?
Jag fick aldrig löneutmätning min enhet var långsamma. Jag fick inledande i november och betalningsfri månad i december.
Jag har också sålt på lopps, tradera och blocket. Har en månadsbudget som jag följer och allt över det sparas.

Jag tycker din partner verkar vara otroligt arrogant och egoistisk. Tycker han borde finnas för för dig oavsett om du har pengar eller inte. Du ställde upp för honom vilket du får betala för idag. Att hela tiden skuldbelägga dig om att ni inte har råd att göra saker eller att han skulle vara tvungen att betala en större summa om ni var sambo, det är att skuldbelägga dig. Han glömmer att han själv har varit en stor del i detta. I mina ögon verkar han vara rätt ytlig. Äkta kärlek bryr sig inte om pengar, äkta kärlek övervinner något så fattigt som papperslappar och man ställer upp för varandra. Vill han vara med dig? Jag tycker du tänker helt tätt och att höras andras åsikter om att du inte tänker fel gör dig stark.
Håller helt med! Min sambo, som jag blev tillsammans med i värsta ekonomiska krisen, har aldrig sagt ett ont ord om mina skulder. Jag berättade allt för honom innan vi flyttade ihop, det kan ju bli väldigt konstigt att jag med min höga lön inte har råd att göra särskilt mycket eller åka någonstans på semester. Min sambo ville så gärna hjälpa till med att försöka ta ett lån på sej, men eftersom han tjänar mycket mindre, så skulle det inte varit till mycket hjälp, ville verkligen inte dra in någon mer i mina skulder. Han har hjälpt mej med kläder, bjudit på restaurang, weekendresa någon gång och mycket mera. Framförallt har han uppskattat att jag lagar god mat, är duktig på att hushålla med pengarna, har en centralt belägen hyresrätt som är jättefin, har hjälpt honom så att hans diabetes och blodtryck har blivit mycket bättre, fixat bokföringen i hans firma och mycket mer. Han har verkligen satt värde på annat än mitt skuldberg. Jag satte också honom som förmånstagare på min pensionsförsäkring, känns bra att någon får de pengar som jag slitit ihop om något skulle hända. Nu är det min tur att vara ekonomiskt generös tillbaka, när jag äntligen blivit skuldfri. Man måste vara rädd om varandra och ställa upp så gott det går, skulle aldrig släppa in någon i mitt liv som är för "fjuttig i tanken".

Håller helt med! Min sambo, som jag blev tillsammans med i värsta ekonomiska krisen, har aldrig sagt ett ont ord om mina skulder. Jag berättade allt för honom innan vi flyttade ihop, det kan ju bli väldigt konstigt att jag med min höga lön inte har råd att göra särskilt mycket eller åka någonstans på semester. Min sambo ville så gärna hjälpa till med att försöka ta ett lån på sej, men eftersom han tjänar mycket mindre, så skulle det inte varit till mycket hjälp, ville verkligen inte dra in någon mer i mina skulder. Han har hjälpt mej med kläder, bjudit på restaurang, weekendresa någon gång och mycket mera. Framförallt har han uppskattat att jag lagar god mat, är duktig på att hushålla med pengarna, har en centralt belägen hyresrätt som är jättefin, har hjälpt honom så att hans diabetes och blodtryck har blivit mycket bättre, fixat bokföringen i hans firma och mycket mer. Han har verkligen satt värde på annat än mitt skuldberg. Jag satte också honom som förmånstagare på min pensionsförsäkring, känns bra att någon får de pengar som jag slitit ihop om något skulle hända. Nu är det min tur att vara ekonomiskt generös tillbaka, när jag äntligen blivit skuldfri. Man måste vara rädd om varandra och ställa upp så gott det går, skulle aldrig släppa in någon i mitt liv som är för "fjuttig i tanken".
Du har helt rätt.❤️

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp