Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

löneutmätning/skuldsanering och en partners synsätt på detta

Att en person har skulder säger ju främst en sak om en person, man har misskött sin ekonomi.
I övrigt kan man vara en ”perfekt” människa.
Jag tycker du bör respektera din särbos önskan lika väl som jag antar han respekterar din/dig.
Tack för input.
Jag suger åt mig av det jag får till mig.

Håller med om att man ändå kan vara bra människa! Skulderna säger väldigt lite om en person! Och tror att alla vill göra rätt för sig
Tack. Så svårt allt detta.
Egentligen borde jag varit ensam på denna resan.

Jag tycker din partner verkar vara otroligt arrogant och egoistisk. Tycker han borde finnas för för dig oavsett om du har pengar eller inte. Du ställde upp för honom vilket du får betala för idag. Att hela tiden skuldbelägga dig om att ni inte har råd att göra saker eller att han skulle vara tvungen att betala en större summa om ni var sambo, det är att skuldbelägga dig. Han glömmer att han själv har varit en stor del i detta. I mina ögon verkar han vara rätt ytlig. Äkta kärlek bryr sig inte om pengar, äkta kärlek övervinner något så fattigt som papperslappar och man ställer upp för varandra. Vill han vara med dig? Jag tycker du tänker helt tätt och att höras andras åsikter om att du inte tänker fel gör dig stark.

Visst har man misskött sin ekonomi men hos Ny2018 är det annorlunda syftet har varit gott och menat väl!
Däremot jag har misskött min och det får jag stå för! Den skuldkänslan kommer vara för evigt!
Och Ny2018 önskar jag allt väl❤️❤️
Bara en undran? Om man har skulder men om syftet är gott och man menat väl så har man inte misskött sin ekonomi menar du? Spelar väl ingen roll vad syftet är? Lånar men pengar och inte betalar tillbaka så missköter man sig, oavset om pengarna gått till en canceroperation eller till spel.

Jag tycker din partner verkar vara otroligt arrogant och egoistisk. Tycker han borde finnas för för dig oavsett om du har pengar eller inte. Du ställde upp för honom vilket du får betala för idag. Att hela tiden skuldbelägga dig om att ni inte har råd att göra saker eller att han skulle vara tvungen att betala en större summa om ni var sambo, det är att skuldbelägga dig. Han glömmer att han själv har varit en stor del i detta. I mina ögon verkar han vara rätt ytlig. Äkta kärlek bryr sig inte om pengar, äkta kärlek övervinner något så fattigt som papperslappar och man ställer upp för varandra. Vill han vara med dig? Jag tycker du tänker helt tätt och att höras andras åsikter om att du inte tänker fel gör dig stark.
Det är så jag också tänker. I min värld är det rätt men vill höra hur andra tänker då man ibland fastnar i andras tankar.
Han hade inte fått betala mer då han tjänar mycket mindre än mig så mitt belopp till en gemensam hyra hade blivit hälften. Hans ekonomi hade gått med lite plus då en halv hyra är 2000 mindre än det han idag har ensam.

Bara en undran? Om man har skulder men om syftet är gott och man menat väl så har man inte misskött sin ekonomi menar du? Spelar väl ingen roll vad syftet är? Lånar men pengar och inte betalar tillbaka så missköter man sig, oavset om pengarna gått till en canceroperation eller till spel.
Fast jag tycker det är skillnad på skulder o skulder! Hur dom uppkommit o så! Menar mera om man gör det i gott syfte kan även vara borgen man skrivit på o personen inte betalar! Eller att man får gå ifrån sitt hus och ej kunnat betala på grund av sjukdom eller ofrivillig arbetslöshet! Såna skulder är ofrivilliga men brukar också vara skäl för skuldsanering!

Du har helt rätt.
Jag har varit en idiot och godtrogen. Skuld som skuld det är samma resultat.
Jag skulle dock inte låta det gå ut över någon jag älskar.

Håller med!

Kunde inte ha sagt de bättre själv, men ja har faktiskt fört just denna dialog med TS tidigare...
Jag anser, precis som Du, att särbon verkar vara fruktansvärt egocentrisk, inte minst med tanke på hur mycket hon uppenbarligen har hjälpt honom tidigare... :(

Du har helt rätt.
Jag har varit en idiot och godtrogen. Skuld som skuld det är samma resultat.
Jag skulle dock inte låta det gå ut över någon jag älskar.
Fast en idiot har du absolut inte varit!
Skuld är skuld visst men hur dom uppkommit har betydelse!
Men vi tycker olika jag håller ej med om att alla skulder är lika och alla förtjänar en andra chans

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp