Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

löneutmätning/skuldsanering och en partners synsätt på detta

Det är så jag också tänker. I min värld är det rätt men vill höra hur andra tänker då man ibland fastnar i andras tankar.
Han hade inte fått betala mer då han tjänar mycket mindre än mig så mitt belopp till en gemensam hyra hade blivit hälften. Hans ekonomi hade gått med lite plus då en halv hyra är 2000 mindre än det han idag har ensam.
Du har inget missbruk menat väl och gjort det du tyckte var rätt just då! Det ska du inte straffas för olyckligt bara att det blev så här! Ur mitt sätt o se det har du skuldsatt dig själv för att hjälpa andra! Och dom skulderna är knappast ego och du förtjänar inte detta! Karln då är utan skulder helt ?

Du har inget missbruk menat väl och gjort det du tyckte var rätt just då! Det ska du inte straffas för olyckligt bara att det blev så här! Ur mitt sätt o se det har du skuldsatt dig själv för att hjälpa andra! Och dom skulderna är knappast ego och du förtjänar inte detta! Karln då är utan skulder helt ?
Hans föräldrar löste ut alla utom ett lån när allt uppdagades. Sen fick han ett nytt återfall och hade då tagit nya lån.
Har inga skulder hos KFM el anmärkningar tack vare vår hjälp.
Är så glad för hans skull då hans dörrar är öppna för förändringar som tex ny bostad osv.

Hans föräldrar löste ut alla utom ett lån när allt uppdagades. Sen fick han ett nytt återfall och hade då tagit nya lån.
Är så glad för hans skull då hans dörrar är öppna för förändringar som tex ny bostad osv.
Ja men du då! ❤️

Hur tänker ni angående situationen med löneutmätning/skuldsanering och en partners synsätt på detta.
Min särbo var tydlig med att han inte var intresserad av att bli sambo om jag ska leva med löneutmätning då han saknar kvitto på vissa saker.
Han har också spenderat pengar på ” lyxsaker ” just när jag mådde som sämst och inte visste hur allt skulle bli.
Vi blev erbjudna en lägenhet precis innan min första anmärkning men han sa då att han inte hade råd med 2500 kr pga en halv extra hyra och när jag velat att vi skulle göra saker så säger han att han/jag inte har råd.
Tycker ni att en partner ska försöka anpassa sig och hjälpa den andra som har det tufft ekonomiskt el det är ” mitt” problem och utanför den andras liv ?
Jag missunnar inte honom något och får tillägga att jag hjälpte honom när vi var sambo och hans ekonomi rasade pga spelmissbruk.
Ibland så kan man behöva tänka om och jag tar gärna emot goda råd och funderingar. -:)

Med all respekt så låter din partner något arrogant och nonchalant med tanke på att du hjälpt honom ur hans skulder och nu låter det om att han glömt det. I mitt tycke ett märkligt och omoget beteende.

Jag har 30 anmärkningar, haha.
Jag är ju nära en beviljad skuldsanering så jag klarar mig. Har fått kämpa för den men vuxit som människa på vägen.❤️
Åh hoppas allt löser sig bra för dig❤️

Med all respekt så låter din partner något arrogant och nonchalant med tanke på att du hjälpt honom ur hans skulder och nu låter det om att han glömt det. I mitt tycke ett märkligt och omoget beteende.
Håller med dig kloka jordnöten❤️

Känns orättvist mot dig! Som jordnöten skrev har han glömt att du hjälpte honom och nu får dra det tunga lasset för flera år framöver medan det är fritt fram för honom!
Känns inte okej!

Känns orättvist mot dig! Som jordnöten skrev har han glömt att du hjälpte honom och nu får dra det tunga lasset för flera år framöver medan det är fritt fram för honom!
Känns inte okej!
Jag har accepterat detta och som sagt så hjälpte vi honom av ren kärlek.
Jag har det bra nu och pengarna räcker till det jag behöver, har även en buffert.
Det är mer att jag inte känner en respekt och vilja att göra detta tillsammans och hjälpas åt.

Jag har accepterat detta och som sagt så hjälpte vi honom av ren kärlek.
Jag har det bra nu och pengarna räcker till det jag behöver, har även en buffert.
Det är mer att jag inte känner en respekt och vilja att göra detta tillsammans och hjälpas åt.
Så skönt att höra! Men hur lyckades du med buffert?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp