Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Löneutmätning, skuldfri den vägen?

Snart pensionär om räknar fr 62 och
till 65, men nu är pensionärssiffran högre 68 år. Så nej till skuldsaneringen.
O spara? Blir en dålig pension i framtiden.
Ska man ta ut den lilla pensionsförsäkring o betala in el vänta?
Har hög löneutmätningen ändå
Livet suger för man är för godtrogen, men ända blir det rätt
För dig är det ju inte så mycket frågan om du kan eller inte kan betala, frågan du fälls på är ju vad du gjort av pengarna, och det är det du faller på

Visst var det så att du hade fått uträknat att du kan betala med löneutmätning inom 7 år? Isf så blir det kanske svårt m sanering.
Pensionen påverkas ju inte direkt av att du har löneutmätning (annat än att det är svårt spara extra). Då syftar jag förstås på vad din faktiska pension blir. Sen blir det förstås jobbigt med utmätning på pension.
Om kalkylen stämmer.
Väntar ev m att plocka ut sparandet. Får se hur summan minskar nu efter deklarationen.
Hatar mitt liv och känner mig så ensam.
Hör så många som sparat så fint och är lyckliga.

För dig är det ju inte så mycket frågan om du kan eller inte kan betala, frågan du fälls på är ju vad du gjort av pengarna, och det är det du faller på
Och hur länge ska man bli straffad för det, konsumtion mycket. Som så många andra.

Medberoende är en sjukdom till ett annan beroende person.
Vi som är skuldsatta har väl alla gjort fel.
Nu kanske jag klarar av att betala inom 7 år, men om inte....
Och sen varför ska jag inte ha lika mycket rätt som, barnfam som konsumetat el de med spelberoende el annat beroende.
Behövde jag ha större skulder?
Nu stoppade jag så det inte gick helt åt hkvte. Men vad hjälper det?

Och hur länge ska man bli straffad för det, konsumtion mycket. Som så många andra.

Och sen varför ska jag inte ha lika mycket rätt som, barnfam som konsumetat el de med spelberoende el annat beroende.
Din inställning känns inte särskilt ödmjuk. Skuldsanering är ingen rättighet och avundsjuka är inte klädsam.

Vet inte om det hjälper att svara samma sak igen, det var inte skuldernas storlek, eller om du kunde betala, problemet var att du gett bort pengarna till någon annan.
Jag tycker det är ganska rimligt med avslag då, att låna upp massa pengar man inte kan betala och ge bort det, och sen vilja slippa betala med hjälp av staten känns lite konstigt.

Kan ju gå snabbare än 7 med och snabbare en en sanering på 5

Vet inte om det hjälper att svara samma sak igen, det var inte skuldernas storlek, eller om du kunde betala, problemet var att du gett bort pengarna till någon annan.
Jag tycker det är ganska rimligt med avslag då, att låna upp massa pengar man inte kan betala och ge bort det, och sen vilja slippa betala med hjälp av staten känns lite konstigt.
Jag har betalt flera skulder, jobbat extra, sålt bil, bytt till mindre bostad, fått hjälp med medberoende och gjort allt jag kunnat.
Du ska inte döma mig. Du vet inget om mitt liv med son som varit spelberoende!!!
Alla har rätt för en andra chans

Jag har betalt flera skulder, jobbat extra, sålt bil, bytt till mindre bostad, fått hjälp med medberoende och gjort allt jag kunnat.
Du ska inte döma mig. Du vet inget om mitt liv med son som varit spelberoende!!!
Du får väl be din son betala skulderna han har till dig så går det snabbare…

Du kanske ska acceptera det faktum att det inte är skäligt att bevilja dig skuldsanering istället för att ta ut din frustration här...?

Då har du skickat in betalningsföreläggande mot sonen också så återbetalningen är i gång?

Du har rätt jag vet inget om ditt liv med spelberoende son. Men jag får ha åsikten att det är rimligt att staten inte betalningsbefriar när man dragit på sig skulder och gett pengar till andra.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp