Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Löneutmätning, skuldfri den vägen?

Det är en av parametrarna som vägs in vid ett ev beslut om sanering.
Man kan vara kval insolvent men ändå få avslag.
Ja,men de som får skuldsanering måste vara insolventa så det är inte konstigt att det är fler som blir skuldfria genom löneutmätning än genom skuldsanering

Inte konstigt för att dem som får skuldsanering kan inte betala under överskådlig tid (10 till 15 år)annars skulle de inte få skuldsanering överhuvudtaget eller har jag fel?
Jag förstår inte frågan

Jag förstår inte frågan
Jag tycker inte det är konstigt att fler blir skuldfria genom löneutmätning än genom skuldsanering, alla som har skuldsanering är insolventa, man kan ha löneutmätning pga 5000 men inte skuldsanering.

Jag tycker inte det är konstigt att fler blir skuldfria genom löneutmätning än genom skuldsanering, alla som har skuldsanering är insolventa, man kan ha löneutmätning pga 5000 men inte skuldsanering.
Ok..

Sett siffran fr 7-15 år. Tror det beror på åldern på gäldenären. En pensionär el någon nära pension räknas det nog på kortare tid.
Snart pensionär om räknar fr 62 och
till 65, men nu är pensionärssiffran högre 68 år. Så nej till skuldsaneringen.
O spara? Blir en dålig pension i framtiden.
Ska man ta ut den lilla pensionsförsäkring o betala in el vänta?
Har hög löneutmätningen ändå
Livet suger för man är för godtrogen, men ända blir det rätt

Snart pensionär om räknar fr 62 och
till 65, men nu är pensionärssiffran högre 68 år. Så nej till skuldsaneringen.
O spara? Blir en dålig pension i framtiden.
Ska man ta ut den lilla pensionsförsäkring o betala in el vänta?
Har hög löneutmätningen ändå
Livet suger för man är för godtrogen, men ända blir det rätt
Visst var det så att du hade fått uträknat att du kan betala med löneutmätning inom 7 år? Isf så blir det kanske svårt m sanering.
Pensionen påverkas ju inte direkt av att du har löneutmätning (annat än att det är svårt spara extra). Då syftar jag förstås på vad din faktiska pension blir. Sen blir det förstås jobbigt med utmätning på pension.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp