Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Löneutmätning på föräldrapenning

Jag vill och ska betala kfm och måste gå ner i dagar för att spara på dagarna och därför mindre inkomst

Jag får upprepa svaret, beslutet kommer räknas om.
Jag vet inte hur du räknat riktigt, om du tar ut färre dagar så minskas även beloppet du får behålla. Din sambo ska betala mer av hyran. Man betalar inte halva hyran enligt kfm, utan andel utifrån inkomst.

Vi behöver gå ner i dagar för att spara på dagarna innan barnet börjar dagis. Och om dom kommer göra så att jag får ut ännu mindre än vad jag får nu så kommer jag inte kunna ta ut så få dagar?
Jag tar ut helt just nu och det är ut 13.600 sen tar kfm sin del.
Jag kommer behöva ta ut färre dagar och kommer landa på cirka 10.000 ut. Men sen ska ju kfm ta sin del? Dom kan väl inte ta hur mycket som helst av de 10000?

Senast ändrad:
För dom har ju ett förbehållsbelopp på mig just nu? Dom kan väl inte göra så att det blir ännu lägre med lägre inkomst? Eller inte så mkt iallafall? Eftersom dom redan räknat med hans inkomst.
Ska ringa kronofogden imorgon och höra om dom kan göra en preliminär uträkning eftersom jag behöver veta inför planering av dagar...

Om det stämmer på hemsidan så säger dom att jag ska få behålla 7890kr och att dom får cirka 2000 varje månad? Hur kan dom sänka förbehållsbeloppet med med än 2000?

Det svarade jag på i i lägg nr 2 på denna sida

Det här vart snurrigt jag har använt fsk mall där man kan se hur mycket man får ut. Och frågan var bara om dom kommer ändra mitt förbehållsbelopp eftersom min inkomst kommer att sänkas med 4000 och om mitt förbwhållsbelopp kommer sänkas eller höjas i och med det.

Tack iallafall, ska ringa kfm imorgon och se om dom orkar göra en preliminär uträkning.

Läser du det jag skriver ens?

Beslutet kommer att räknas om.

Om din inkomst sänks sänks också ditt förbehåll.

Din sambos andel av hushållets inkomst blir större och han ska då stå för större del av era kostnader.

Eftersom han ska stå för mer av kostnaderna så behäver du inte behålla lika mycket pengar.

Den beräkning du gör på hemsidan stämmer överens med den kfm gör, det är ju kfms hemsida.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp