Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Jag får upprepa svaret, beslutet kommer räknas om.
Jag vet inte hur du räknat riktigt, om du tar ut färre dagar så minskas även beloppet du får behålla. Din sambo ska betala mer av hyran. Man betalar inte halva hyran enligt kfm, utan andel utifrån inkomst.
Vi behöver gå ner i dagar för att spara på dagarna innan barnet börjar dagis. Och om dom kommer göra så att jag får ut ännu mindre än vad jag får nu så kommer jag inte kunna ta ut så få dagar?
Jag tar ut helt just nu och det är ut 13.600 sen tar kfm sin del.
Jag kommer behöva ta ut färre dagar och kommer landa på cirka 10.000 ut. Men sen ska ju kfm ta sin del? Dom kan väl inte ta hur mycket som helst av de 10000?
För dom har ju ett förbehållsbelopp på mig just nu? Dom kan väl inte göra så att det blir ännu lägre med lägre inkomst? Eller inte så mkt iallafall? Eftersom dom redan räknat med hans inkomst.
Ska ringa kronofogden imorgon och höra om dom kan göra en preliminär uträkning eftersom jag behöver veta inför planering av dagar...
Om det stämmer på hemsidan så säger dom att jag ska få behålla 7890kr och att dom får cirka 2000 varje månad? Hur kan dom sänka förbehållsbeloppet med med än 2000?
Det här vart snurrigt jag har använt fsk mall där man kan se hur mycket man får ut. Och frågan var bara om dom kommer ändra mitt förbehållsbelopp eftersom min inkomst kommer att sänkas med 4000 och om mitt förbwhållsbelopp kommer sänkas eller höjas i och med det.